1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Smeren van gewrichtjes en scharnierpunt schakelpedaal.

Discussie in 'Tips, Trucs en Wetenswaardigheden' gestart door Mister Vogezen, 10 jan 2018.

1. Mister Vogezen

Mister Vogezen Mega Mijlenmaker

Vandaag eens de moeite gedaan om die bout en moer proberen te verwijderen die het asje op zijn plaats houden tegen het frame aan de linkse zijde van de motor.
    Man man man !
    Na 45 min heb ik het opgegeven.
    Vanaf de vloer heb ik gemeten tot aan het middelpunt van het schakelpedaal zodat ik later mijn pedaal terug op de juiste hoogte plaats.
    Hier is de afstand + - 30,5 cm.
    IMG_20180110_175700[1].jpg
    Dan heb ik de bout met sleutel nummer 10 aan de ingang van de versnellingsbak as losgemaakt en volledig verwijderd ( rechtse zijde van de motor ).
    Het onderdeel dat over de ingang as zit kan er nu worden afgeschoven en kan je het schakelpedaal heel gemakkelijk op en neer bewegen.
    Nu is het een eitje om het rubberen kapje aan de ingang as te verplaatsen , het gewrichtje kan nu gereinigd worden en ingevet .
    Het rubberen kapje dat aan het scharnierpunt zit van het frame is nu ook gemakkelijker bereikbaar ( maar nog steeds niet echt gemakkelijk ) om het te verwijderen zodat het gewrichtje ook hier kan gereinigd en ingevet worden.
    Succes.

• Handig Handig x 2
  2. Jan KoekePan

Jan KoekePan Kilometervreter

Dank voor je noeste arbeid en inleidende beschieting..
    Wanneer mijn monster uit de winterslaap komt, komt deze op de to-do lijst!

3. Mister Vogezen

Mister Vogezen Mega Mijlenmaker

Succes Jan .
    Maar als je eraan begint denk dan aan mijn 3 dezelfde woorden .

Deel Deze Pagina