Sleutelloze topkoffer

Discussie in 'ST1100' gestart door Pan-Integra, 18 nov 2015.

1. Pan-Integra

Pan-Integra Beginnend Bestuurder

hoi,

Na vandaag bij de slotenmaker langs geweest te zijn om mij st1100 te voorzien van een reservesleutel ( tegen beterweten in een motor gekocht met slechts 1 sleutel Fool) zit ik nog met één sleutelprobleem dat ik graag opgelost had gekregen. Van de originele topkoffer die gemonteerd is heb ik dus geen sleuteltje. Bij de slotenmaker had ik ookal raad gevraagd, maar die stuurde me door naar een Honda dealer voor andere slotjes. Nu is mijn vraag dus, heeft er iemand van jullie nog andere raad, of beter nog een oplossing.

2. MaHeDu

MaHeDu 5e Versnelling

Wat voor nummer staat er op het slotje? Wellicht dat dit overeen komt met het slotje van één van de forumleden. :vroem:

Het proberen waard lijkt mij

3. Fred-A

Fred-A Kilometervreter

een goede slotenmaker haalt het slotje eruit en maakt en passende sleutel heb dit zelf ondervonden

4. marc pan

marc pan Klokje Rondrijder

klopt Fred, maar de prijs is dan ook wel naar ovenant.

5. ThunderSTreak

ThunderSTreak Mega Mijlenmaker

Moet de koffer wel voor open vrees ik.

6. Mikey

Mikey 4e versnelling

Ik heb zelf mijn topkofferslotje passend gemaakt op mijn contactsleutel. Gewoon omdat ik het idioot en irritant vond dat ik alleen voor dat ding een extra sleutel nodig had.
    En zo spannend is dat allemaal niet, denk ik totaal nog geen uurtje werk.
    Maar dan moet het slot inderdaad wel open en demontabel zijn.

• Leuk Leuk x 2
  7. Pan-Integra

Was ik dus vergeten vermelden, maar de topkoffer is weldegelijk los en demontabel. Ik had bij de slotenmaker ( nogthans een zeer grote winkel in Merksem BE) geïnformeerd of ze een passende sleutel konden maken. Het antwoord aldaar was dat ze dat type slot, kleine prutsdingetjes dus, niet deden.
    En dan stuurden ze mij dus door naar de Honda dealer voor nieuwe slotjes.
    Ik zal straks bij wat meer daglicht eens gaan kijken naar het nummer van het slot. Staat gewoon langs de binnenzijde vermoed ik?
    Het ombouwen naar de contactsleutel lijkt me ook zeer interessant, maar ik heb geen flauw idee hoe ik daaraan moet beginnen.

8. MaHeDu

MaHeDu 5e Versnelling

Kristof,

Het nummer staat op de voorkant, boven het slotje waar de sleutel in gaat.

9. Pan-Integra

Ah, OK,
    Dus zoals reeds gezegd, als het een beetje lichter is buiten ga ik dat eens bekijken. Het nadeel van een losstaande garage zonder electriciteit, wachten op daglicht

10. Marcel W.

Marcel W. Mega Mijlenmaker

Je Pan heeft tenminste nog een garage.:(

11. Pan-Integra

Net even gaan kijken en op de slotjes staat nummer 17, is dit bij nog iemand het geval. Of staat op al deze slotjes 17?

12. MaHeDu

MaHeDu 5e Versnelling

Hoi Kristof;

Bij mij bestaat het nummer uit drie cijfers.

Mijn nummers zijn anders.

Als je geen respons krijgt kun je wellicht bij de Honda Dealer onder vermelding van je nummer een sleutel laten opsturen.

13. Pan-Integra

Deze nummer staat bij mij trouwens op het slotje zelf ipv erboven, gewoon links en rechts van het sleutelgat.
    Mogelijk is er een verschil tussen de topkoffer van de 1100 en 1300?!
    Ook is het het kleine model misschien is er daar ook nog een verschil bij.

14. panman1100

panman1100 VIP Medewerker

Op mijn lage kofferslot zit een slot met 2 letters en 2 cijfers.

15. Pan-Integra

Oh fijn, nog een andere mogelijkheid dus :)
    Ik zal morgen eens een foto nemen en proberen uploaden hier.

16. martinpan

martinpan 4e Versnelling

• Informatief Informatief x 1
  17. Pan-Integra

Bedankt voor de tip Martin,
    Valt nog zeer goed mee van prijs ook
    Zal eens bij Honda informeren of ze aan een nieuwe sleutel kunnen geraken en wat dat kost. Anders is dit zeker een goeie optie. Tenzij iemand me nog kan uitleggen hoe ik het met de contactsleutel kan klaarkrijgen, dat is helemaal interessant. Op mijn Integra werken de Side casses,die eveneens optioneel waren, ook met de gewone sleutel wat toch nog het handigste is.

18. MaHeDu

MaHeDu 5e Versnelling

• Leuk Leuk x 1
  19. Mikey

Mikey 4e versnelling

Slot passend maken op contact sleutel;
    Slot verwijderen. Alle slotplaatjes eruit nemen (let op de kleine veertjes die eronder zitten!). Plaatjes op volgorde op een velletje papier leggen. Lukt het dan uiteindelijk niet, kun je altijd de originele setting terug plaatsen.
    Steek het eerste slotplaatje terug in het slot en steek de sleutel erin. Slotplaatje moet zover worden 'ingetrokken' dat het vlak ligt met de behuizing van het slot. Is dit niet het geval, slotplaatjes uitnemen en andere proberen. Dit net zo lang doen, met alle plaatjes tot deze allemaal in het slot zitten en met ingestoken sleutel vlak liggen. Blijven er een of twee iets uitsteken, deze met sleutel erin gelijk met behuizing vijlen.
    Slot terug plaatsen in de koffer en klaar.

Ik kan je locatie niet zien maar als je er niet uitkomt en Enschede te doen is voor je, stuur maar een PB, help ik je er een keer mee.

• Leuk Leuk x 3
    • Top Top x 1
  20. Dennis

Dennis The Preacher

Klopt wat Yvo schrijft, met dit verschil:
    Ik heb nog niet meegemaakt dat ik de plaatjes moest vijlen. Alleen een andere volgorde gegeven.

Woon je in de buurt van alphen ben je ook daar welkom.
    Als het een slot is van st1100 zelf, is het een kwestie van plaatjes wisselen zoals Yvo aangeeft.

Zou wel kleine nieuwe veertjes halen bij de vw dealer bv.
    Die kunnen wel eens kapot zijn of helemaal uit elkaar getrokken. Dan ben je de sjaak en doet je slot het niet tot je een nieuw veertje hebt.

Alles iig goed vetvrij maken en inspuiten met wapenolie dat je gewoon via internet kan aanschaffen of in een wapenwinkel kunt kopen.
    Geen vet gebruiken is mijn advies.
    Die wapenolie doet alles voor je slotje

"Truth begins in lies"
    by House MD.

• Leuk Leuk x 2
    • Top Top x 1
  21. Pan-Integra

Ik heb even een paar foto's genomen van de sloten want er lijken mij toch wel veel verschillende te zijn als ik de reacties hier zo lees.
    Om de contactsleutel passend te maken is met deze sloten geen optie denk ik zo te lezen want hij past er gewoon niet in. Het is echt maar een klein sleutelgat. Ook die vervangende cilinders van givi gaan volgens mij niet werken wegens te lang. Dus resten enkel nog de opties: een passende vervangsleutel vinden. Of de vervangslotjes van hepko & becker bestellen bij Mdi die Martin voorstelde.
    De laatste foto is het stuk waar de klem aangrijpt, dit is een kunststof deel uit 1 stuk met het deksel, maar op foto lijkt de klem van h&b dezelfde vorm te hebben.
    image.jpeg image.jpeg image.jpeg

22. Mikey

Mikey 4e versnelling

Bij mijn 1300 (contactsleutel die nog veeeeel langer is) past die er ook niet geheel tot uiteinde in. Maar dat doet hij ook in de tankdop en zijkoffers niet. Daar werkt het ook alleen op het voorste deel. Alleen het contactslot gaat de sleutel geheel in.

• Leuk Leuk x 2
    • Mee eens Mee eens x 1
  23. Pan-Integra

Dat klopt bij de 1100 en bij de integra ook voor de andere sloten.
    Maar in dit geval is de sleutel ook te breed.

• Mee eens Mee eens x 1
  24. Mikey

Mikey 4e versnelling

In dat geval gaat het inderdaad wel over denk ik...

25. Pan-Integra

26. Luuk

Luuk 1e Versnelling

Hoi Kristof,

Ik lees dit topic nu pas, en zit nu in het buitenland. Ik kan maandag wel even kijken of ik hetzelfde nummer heb als jij, want ik heb zo te zien wel hetzelfde soort sloten op de topkoffer zitten.

Groeten, Luuk

27. Pan-Integra

Bedankt Luuk,
    Er is geen haast bij. Dat de topkoffer terug op slot kan is gewoon iets dat ik graag nog in orde had gebracht aan de Pan. Maar het is niet iets dat zo snel mogelijk klaar moet :Smile:

28. Mootje1300

Mootje1300 5e Versnelling

Gisteren me koffers eraf gehaald om de motor op de aanhangwagen te vervoeren naar Webster.
    Met de sleutel nog in me topkoffer haalde ik die eraf, en sjakaaa sleutel krom en gebroken.
    Ik weet dat ik ergens een reserve sleutel heb liggen die ik nu nergens kan vinden.
    Ik ga zo even met de gebroken sleutel naar een sloten maker en hopelijk kan ik er 2 bijmaken.
    Mocht iemand een sleutel nr 039 hebben hoor ik graag. Nr staat op de sleutel zelf ingeslagen en in het slotje zelf aan buitenkant.
    Anders nieuwe bestellen en deze uitboren als sleutel niet bijgemaakt kan worden.

Sent from my iPhone using Tapatalk

29. Marcel W.

Het zit je ook niet mee, Mo.
    Geen stress, ik heb het volste vertrouwen in Rex, stressen is niet meer nodig.

• Leuk Leuk x 2
  30. Mootje1300

Ik heb inderdaad slapeloze nachten gehad.
    Vreemd want me motor reserve sleutel heb ik bij de rest van alle reserve sleutels liggen, normaal hang ik alles gesorteerd aan elkaar maar van topkoffer zit er niet tussen.

Bij Rex zit ie zeker in goede handen.

• Leuk Leuk x 1
  31. Marcel W.

Aan de andere kant is dit het moment om de topkoffer te laten sluiten met je contactsleutel.
    Bijkomend voordeel is dat dat dan kan aan de keukentafel als je op de kleine aan het passen bent. ;)

• Leuk Leuk x 1
  32. Mootje1300

Dat was ik al een tijdje van plan om het samen met iemand te doen.
    Ik heb af en toe slecht gevoel in me vingers waardoor ik die hele kleine dingetjes niet durf aan te pakken.
    Ik moet m nu eerst even zien normaal open zien te krijgen.
    Of 1 sleutel bij maken en dan aanpakken om op contact sleutel aan te passen.

33. Mootje1300

Sleutel is bijgemaakt op nr.
    Was of eigen risico 4,95. Of 8,50 kon ze meteen de sleutel op nr maken uit de computer.
    Dus maar de 2e keus en werkt weer !
    Wil wel een keer die slot aanpassen op de contact sleutel. Ga kijken hoe en wat...

• Leuk Leuk x 5
  34. Mikey

Mikey 4e versnelling

Stelt niet heel erg veel voor Mo...;

Heb de wijze waarop al ergens beschreven. Ff zoeken dus....
    En anders ff contact opnemen en portemonnee meebrengen...

• Leuk Leuk x 3
  35. Mootje1300

Ik zal het even opzoeken Yvo.
    Anders even me dikke portemonnee uitgraven uit de achtertuin

• Leuk Leuk x 2
  36. Ozzy

Ozzy Klokje Rondrijder

Graaf ze alle drie maar op

37. Mootje1300

Andere 2 zijn zwart Ozzy.

38. Ozzy

Ozzy Klokje Rondrijder

Past goed bij je brommert

• Leuk Leuk x 1
  39. honda1300

honda1300 5e Versnelling

Vandaag heb ik mijn topkofferslot ook aangepast aan de contactsleutel.
    in het slothuis heb ik nog iets moeten vijlen om de sleutel passend te krijgen.
    de groeven kwamen niet overeen met de nokjes in het slothuis.
    Kan ik alweer iets van het lijstje strepen.Yahoo:

Groeten. Richard.

• Leuk Leuk x 1
  40. Werner1

Werner1 3e Versnelling

Ik heb ook geen sleutel van de topkoffer.
    Maar aanpassen aan het contactstoornissen lijkt me niet haalbaar hoor. Op een st1100 zijn dit echt heel kleine sloten. Ik heb nummer 16 trouwens 20170122_204457.jpg

Laatst bewerkt door een moderator: 22 jan 2017
  41. MeX

MeX 2e Versnelling

Zie nu net dit topic -:(
    Zit al 10 jaar aan mijn reserve sleutels...

Bijgevoegde bestanden:

42. Pan-Integra

Met de hulp van Marcel, waarvoor mijn oprechte dankt, heb ik dus eindelijk de originele passende sleutel voor mijn topkoffer
    Nu nog zoeken naar een slotenmaker die een dubbeltje kan/wil maken, en dat blijkt niet makkelijk te vinden voor van die kleine sleuteltjes.

• Top Top x 1
  43. MeX

MeX 2e Versnelling

graag gedaan !!

• Top Top x 1
  44. honda1300

honda1300 5e Versnelling

Deze week 4 slotjes van 2 extra bagageluiken in de caravan omgebouwd, zodat deze nu ook weer helemaal op één sleutel werken.
    Inmiddels een paar minuten werk per slotje.
    Wat met een topkoffer kan, kan ook met de caravan.
    Nogmaals dank voor de tip Yvo.

Groeten, Richard.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

45. Hansepansje

Hansepansje Kilometervreter

Deze methode heb ik geprobeerd met een extra slot voor de topkoffer, maar dit levert een uitdaging op: i.p.v. iets eraf vijlen, kom ik stukjes tekort op wat slotplaatjes.
    En ik kan wel 'afvijlen' maar niet 'bijvijlen'... :cry:

Iemand enig idee waar dit soort slotplaatjes te verkrijgen zijn?

Groets, Hans

Laatst bewerkt door een moderator: 11 jun 2017
  46. honda1300

honda1300 5e Versnelling

Alles wat te kort is, gaat gewoon goed.
    Alleen als er iets uitsteekt zal het slot niet draaien.

Groeten, Richard.

• Leuk Leuk x 1
    • Mee eens Mee eens x 1
  47. Hansepansje

Hansepansje Kilometervreter

Da's net te kort door de bocht Richard:
    Als zo'n slotplaatje aan de ene kant niet uitsteekt maar te ver naar binnen zit, steekt 'ie aan de andere kant wel uit en blokkeert het draaien alsnog.
    Oftewel, de uiteinden van de slotplaatjes moeten aan beide kanten vlak liggen met de behuizing.

Groets, Hans

48. honda1300

honda1300 5e Versnelling

Even goed lezen Hans.
    "Alleen als er iets uitsteekt zal het slot niet draaien."
    Als zo'n slotplaatje aan de ene kant niet uitsteekt maar te ver naar binnen zit, steekt 'ie aan de andere kant wel uit en dat gedeelte vijl je er af.
    Zo zal het slot keurig draaien ondanks dat er één of meer plaatjes wat meer naar binnen zitten.

Groeten, Richard.

• Leuk Leuk x 1
  49. Andreas

Andreas 4e Versnelling

De sleutel en het slot lijken erg op e oude krauser koffers

50. Heidebloem

Heidebloem Beginnend Bestuurder

ik heb het op een andere manier opgelost,met nog geen 15 min werk.
    ik wil dit niet hier vermelden maar wil je het wel per telefoon uitleggen .
    niet dat het geheim is maar er lezen ook andere mensen mee met andere bedoelingen.

• Mee eens Mee eens x 1

Deel Deze Pagina

1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie