Sleutelen

• beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden

Erik Seggers

Beginnend Bestuurder
6 jun 2018
14
10
3
40
Type motor
ST1100
Eindelijk kwamen vandaag m’n bestelde switchback lampies binnen. Gelijk na werktijd maar aan het sleutelen gegaan. Witte knipperlicht kapjes passen perfect [emoji1362]
In de kabelboom naar mijn knipperlichten zat nog een derde draad, 12 volt geschakeld na het contact. Ik heb de dagrijverlichting hier in eerste instantie maar niet op aangesloten, maar ik heb ze bij de koplampen opgezet. Ohja, koplamp had ik een paar weken geleden vervangen voor eentje met een E keurmerk. Vanaf dat ik mijn motor had aangeschaft knipperde bijna elke tegenligger naar me. Opzich leuk, maar ik dacht hier is meer aan de hand. De vorige eigenaar had van H4 lampen de pootjes afgeknipt en in de lamphouders weten te frommelen welke dus geen H4 waren.
Nouja, al met al lekker klussen en zodra het weer het toe laat ga ik weer heerlijk toeren! Ik heb nog geen seconde spijt van mijn pannetje[emoji3][emoji3]

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

DuinPan

5e Versnelling
10 dec 2017
443
484
63
57
Haarlem
Type motor
ST1100
Lekker bezig! Ik heb begin dit jaar ook switchback leds gemonteerd maar met de oorspronkelijke oranje knipperlichtkapjes, die vind ik persoonlijk mooier dan de witte.

_20180715_221846.JPG

Erik Seggers

Beginnend Bestuurder
6 jun 2018
14
10
3
40
Type motor
ST1100
Switchback lampjes zijn lampjes, welke in dit geval, continu wit branden als dagrijverlichting maar op het moment als ik richting aangeef gaat wit uit en knipperen ze oranje. Zet ik de richtingaanwijzer weer uit dan worden ze weer wit [emoji362]

Erik Seggers

Beginnend Bestuurder
6 jun 2018
14
10
3
40
Type motor
ST1100
@DuinPan. Smaken verschillen (gelukkig maar!) ik kwam hier voor het eerst op het forum en zag de foto’s van de witte kapjes, en mij spraken ze direct aan [emoji4]

Stekel

5e Versnelling
19 mei 2016
432
302
63
58
Vlissingen
Type motor
ST1100
Nee, hoef ik niet. Ben een beetje huiverig voor niet originele verlichting in het buitenland. Heb een keer met mun GS in Oostenrijk de xenon eruit moeten halen omdat het niet origineel was.
Vind ook de originele oranje mooier staan.
Wist alleen niet wat switchback was.

Pancake

Beginnend Bestuurder
9 apr 2018
12
5
3
Type motor
ST1100
Mooi gedaan hoor! Welke switchback leds gebruik je?

Ik heb een ST uit ‘91, dus moet ik een constante (geschakelde) 12V naar de knippers leggen. Heb ik voor de switchback leds andere fittingen nodig?

Erik Seggers

Beginnend Bestuurder
6 jun 2018
14
10
3
40
Type motor
ST1100

Ik heb deze gekocht bij bang:good:. Ik heb bewust gekozen voor leds met een weerstand ertussen zodat ik het oude knipperrelais kon blijven gebruiken.
Om de leds zit een stevige rubberen rand welke bijna in het originele gat pastte van de oude fitting. Ik heb ze vastgezet met carrosseriekit. Er zijn mensen hier op het forum die passende fittingen hebben gevonden, eigenlijk dezelfde als wat erin zit, alleen dan 3 draads in plaats van 2 draads uitgevoerd.

Pancake

Beginnend Bestuurder
9 apr 2018
12
5
3
Type motor
ST1100
Ok...thnx, ga ik daar eens neuzen!
:vroem:

elmo

Mega Mijlenmaker
24 mei 2014
2.104
1.454
113
44
biddinghuizen
Type motor
ST1100
@Eric seggers

Ik zou ze niet gebruiken deze weerstanden worden loeiheet en kan nadelig zijn voor je spiegels cq bedrading.
Elec relais kost 14 euro of zo en werkt mooier ook voor evt toekomstige leds ergens anders, en het scheelt ruimte achter je spiegels. Your call

Erik Seggers

Beginnend Bestuurder
6 jun 2018
14
10
3
40
Type motor
ST1100
Ja ik weet het... maarja, tijdgebrek en eigenlijk helemaal geen zin om te sleutelen heeft me doen besluiten het op deze manier te doen. In iedergeval tot aan de wintermaanden wil ik het nog even zo laten. Dan neem ik een keer rustig de tijd om nog wat meer dingen te gaan veranderen.... maar eerst lekker touren :)

elmo

Mega Mijlenmaker
24 mei 2014
2.104
1.454
113
44
biddinghuizen
Type motor
ST1100
Komt ie nou mee:Banghead:.

Maar ik zou het wel doen plug en play ff leds solderen klaar

DuinPan

5e Versnelling
10 dec 2017
443
484
63
57
Haarlem
Type motor
ST1100
De weerstanden worden alleen warm als je knipperlicht-leds aanstaan. Ze zijn alleen bedoeld om je oude knipperlichtrelais te laten denken dat er gewone gloeilampen inzitten en dus in normaal tempo knippert. Zodra je je knipperlicht uitzet, stroomt er ook geen stroom meer door de weerstand en wordt hij alweer koud. Ik rij al bijna een jaar zo en heb nooit ondervonden dat de weerstanden loeiheet worden. Er gebeurt helemaal niets met de plastic spiegelkappen, de spiegel of de bedrading.

Laatst bewerkt:

elmo

Mega Mijlenmaker
24 mei 2014
2.104
1.454
113
44
biddinghuizen
Type motor
ST1100
Nooit gehoord van alarm verlichting?