Silicone spray.

• beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden

Mister Vogezen

Mega Mijlenmaker
27 sep 2016
2.029
489
83
53
prov Antwerpen
Type motor
ST1300
Ik heb zo'n busje ooit eens gekocht om iets te smeren.
Valvoline-silicone-spray.w610.h610.fill.png
Valvoline Siliconenspray is zeer geschikt als beschermingsmiddel tegen bevriezing van sloten, scharnieren en portierrubbers. Ook ideaal tegen piepen en klemmen. Na het aanbrengen ontstaat er een waterdichte beschermlaag die niet plakt. Deze siliconenspray van Valvoline is ontzettend effectief als het gaat om het smeren, het aanbrengen van waterafstotende laag en het beschermen van oppervlakken van metaal, glas en plastic.

Valvoline Siliconenspray is de moderne oplossing voor vele smeerproblemen. Voorkomt kleven en beschermt rubberafdichtingen van portieren en van kofferdeksels. Smeert bewegende delen van gereedschappen en biedt een niet-klevende film op hout, glas en metaal. De spray laat een beschermende waterafstotende film achter, die modder en vuil afstoot, waarna het oppervlak gemakkelijk te reinigen is.

Ik lees wel eens op het forum dat rubbers , hard worden , uitdrogen en dan moeten vervangen worden.
Het beschermt rubberafdichtingen maar ik onthoudt zeker beschermt rubber( afdichtingen).
Kan dit product dan misschien eventueel gebruikt worden om bijv de rubbers waarin een radiator ( 4 stuks ) wordt mee opgehangen te beschermen tegen uitdroging door ze in te spuiten ?
Iemand ervaring hiermee ?

Jan KoekePan

Kilometervreter
4 sep 2017
1.237
435
83
56
Schoonhoven
home.hccnet.nl
Type motor
ST1300
Klopt helemaal en totaal. Ik gebruik dat spul voor auto, fiets en motor.
Je rubberen delen juichen als je ze er mee inspuit. Zeker doen!!

waffie

Kilometervreter
7 nov 2012
945
711
93
Etten leur/Sprundel
Type motor
Geen
We kennen het en inmiddels ook de vele instellingen die er zich mee mochten houden nadat het middeltje op de rondweg van Antwerpen terecht kwam.
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20171121_03199319

Het product is het grootste ramp scenario van iedere lakstraat
We hebben het op voorraad maar ver weg gestopt

Pannos

Mega Mijlenmaker
30 mei 2016
1.859
705
113
35
Spijkenisse
www.fordmondeoclub.nl
Type motor
Anders
Ooit eens een vakantiejob gehad in een warehouse voor General Electric (Mepavex/Meeus Logistics), daar is toen zo'n IBC met siliconentroep van 8 meter hoogte uit een stelling naar beneden komen zeilen door een foutje van de reachtruckert, die ruimte is nog een aardige tijd buiten gebruik geweest en 2 jaar na dato moest er nog geabsorbeerd worden.

Mister Vogezen

Mega Mijlenmaker
27 sep 2016
2.029
489
83
53
prov Antwerpen
Type motor
ST1300
We kennen het en inmiddels ook de vele instellingen die er zich mee mochten houden nadat het middeltje op de rondweg van Antwerpen terecht kwam.
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20171121_03199319

Het product is het grootste ramp scenario van iedere lakstraat
We hebben het op voorraad maar ver weg gestopt
Dat moment op de ring heb ik mogen meemaken .
Nooit meer siliconen !
Op de openbare weg .

Frans

5e Versnelling
16 nov 2012
533
245
43
56
Ridderkerk
Type motor
ST1100
Het wordt in de garage ook gebruikt, ook bougiekabels kan je ermee inspuiten. Maar werkt ook goed op het kunstof aan de motor.

[emoji106][emoji112]

Garfield

4e Versnelling
12 mei 2017
303
128
43
Amersfoort
Type motor
Anders
Elk najaar alle rubbers langs de autoportieren en kofferbak inspuiten met siliconenspray en ze vriezen niet vast.

Als ik met onderhoud aan een motor bezig ben gaat (bija) elk rubberen onderdeel in de siliconenspray of zuurvrije vaseline.