Sigaretten aansluiting / USB trilt los

• beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden

Thoit

2e Versnelling
1 jun 2018
57
29
18
32
Type motor
ST1300
Hallo mensen,

In mijn Pan zit een sigaretten aansluiting die er reeds in zat toen ik de motor kocht. Deze is verwerkt in het bakje aan de rechterkant (dus degene die je niet kan afsluiten). De aansluiting werkt prima, en gebruik hiervoor een dubbele USB oplader. Echter wil het nog wel eens voorkomen dat de oplader uit de aansluiting trilt.

Wat ik reeds geprobeerd heb is wat tape om de oplader gewikkeld zodat die wat dikker is en zodoende minder snel eruit kan trillen, maar helaas mocht dit niet baten.

Het liefste wil ik gewoon deze USB oplader blijven gebruiken omdat die met 2.4 A oplaad en ik die lader vertrouw (want goed merk met garantie).

Hebben hier meer mensen last van? Zo ja hoe hebben jullie dit opgelost?

Thoit

2e Versnelling
1 jun 2018
57
29
18
32
Type motor
ST1300
Die is nog in orde dat is het probleem juist. Een nieuwe kopen gaat denk ik weinig oplossen. De binnenkant is niet versleten oid.

Thoit

2e Versnelling
1 jun 2018
57
29
18
32
Type motor
ST1300
Die is gloednieuw en doet het in de auto ook goed. Alleen in de motor door trillingen is het minder

DuinPan

5e Versnelling
10 dec 2017
662
731
93
57
Eenhoornstraat 1, 2024 RW Haarlem
Type motor
ST1100
Een drupje lijm (twee componenten lijm) erop? Ik denk dat je de sigarettenaansteker aansluiting nergens anders voor gebruikt.

Alternatief: sigarettenaansteker aansluiting eruit slopen en vervangen door een inbouw-USB-stekker die in dat gat past.

Thoit

2e Versnelling
1 jun 2018
57
29
18
32
Type motor
ST1300
Ik gebruik de lader nog wel eens in de auto.

Zoals gezegd heb ik een oplader die ik vertrouw. De meeste USB aansluitingen zijn goedkope China dingen en kon ik niet vinden van een goed merk. Een dure iPhone ga ik niet aansluiten op goedkope prul opladers.

Laatst bewerkt:

Edi

5e Versnelling
18 jul 2017
597
296
63
45
Alblasserwaard
www.edistuut.nl
Type motor
ST1300
Aan de binnenkant van de lader een stokje oid (vast)maken. Dit zodat deze USB plug beter blijft zitten. Als hij in de auto ook los zit, dan zou je aan een stukje rubber kunnen denken.

Mister Vogezen

Mega Mijlenmaker
27 sep 2016
2.573
865
113
54
prov Antwerpen
Type motor
ST1300
Hij zit niet zo goed meer vast omdat die lader in meerdere voertuigen wordt gebruikt en daarom die veerspanning wat minder is ?
Ik heb zo'n 2 laders , dan kunnen ze blijven zitten.

Thoit

2e Versnelling
1 jun 2018
57
29
18
32
Type motor
ST1300
Zoals gezegd is de lader nieuw. Heb heb vorig jaar gekocht en in de auto zit die ook gewoon goed vast. Echter in de motor moet hij helemaal tot het eind doorgedrukt worden. Door het trillen, trilt hij er vaak net wat uit. Dit zie je niet, alleen aan het opladen van de telefoon herken ik het.

Als een gerenomeerd merk USB aansluitingen maakte, installeerde ik dat het liefste. Dan is er namelijk weer een onderdeel minder waar ik afhankelijk van moet zijn. Maar het grote voordeel bij deze lader is dat hij 2x 2.4A heeft en ze ook een garantie geven. Dus als een apparaat door de lader kapot gaat krijg je een vergoeding.

ruudb

Kilometervreter
10 feb 2017
982
315
63
52
Anna Paulowna
Type motor
ST1300
Ik zou gewoon zo een zelfde oplader nogmaals kopen en deze dan met de optie van @DuinPan vastlijmen.
Plug kan je niet de hele wereld kosten en je weet zeker dat je een goede heb die kan blijven zitten.

• Mee eens
Reactions: Jan KoekePan

Duckati

3e Versnelling
14 nov 2018
152
105
43
45
Haren
Type motor
ST1100
Ik zou gewoon zo een zelfde oplader nogmaals kopen en deze dan met de optie van @DuinPan vastlijmen.
Plug kan je niet de hele wereld kosten en je weet zeker dat je een goede heb die kan blijven zitten.
Bij Apple is alles duur..... voor en nieuw laadsnoertje kon ik laatst €28,- aftikken.

• verrast
Reactions: Mister Vogezen

Henk2511

4e Versnelling
8 sep 2018
309
326
63
56
Gieten
Type motor
ST1100
volgens mij moet je in de motor de aansluiting vervangen, er zijn sigarettenaanstekers die van binnen niet helemaal recht zijn, die iets taps toelopen, daarom trilt jou oplader eruit,omdat metaal op metaal altijd glijd !!
je krijgt een beetje een veereffect.
ik heb nog een hele mooie, uit een gerenommerde auto gesloopt, mag je hebben tegen de verzendkosten.
met verlichting, ook nog.1552638775415-312401285.jpg

Nosegear

Administrator
Medewerker
15 nov 2012
2.554
2.245
413
51
Zeewolde
www.easyvfr.aero
Type motor
ST1300
STEKKERRECEPT

Men neme:
- 1 fietsbinnenband,
- 2 parkertjes,
- 2 ringetjes, passend om de parkertjes,
- 1 schaar en
- 1 schroevendraaier.

Men knippe een rechthoekig reepje rubber uit die binnenband, en parkere dat als een lusje links en rechts (of onder en boven) het 12 Volts 'stopcontact'. Men stekkere vervolgens de lader erin en wippe het rubbertje er omheen zodat de stekker door het rubber in het stopcontact getrokken wordt.

Ten laatste klimme men op de motor en rijde naar Parijs zonder dat het stekkertje er nog uit zal vallen! :)

Sancho Panza

5e Versnelling
14 jun 2015
556
467
63
43
Amersfoort
Type motor
ST1100
1552641065609.png
Dit heb je dus al... Ik zou er dan een lapje rubber tussen doen, reepje fietsband. (binnenband) :Biggrin
Blijft geheid zitten dan toch? En kan ook makkelijk verwijderd worden.

Tijdens mijn getyp, typte Nosegear ongeveer hetzelfde met me mee, maar véél netter en uitgebreider.
Da's helemaal supernetjes, simpel EN briljant!

Nog even een leermomentje: Een aanduiding op de motor geef je aan "alsof je erop zit".

Het vakje LINKS heeft dus geen slotje... (rectificatie: als je een 1100 bezit)
RECHTS zit je gashendel, zonder twijfel. Ja, Ik deel mijn kennis graag!

Vergat ik bovenstaande maar wat vaker, dan was mijn verbruik waarschijnlijk ietsje minder... Blush

Laatst bewerkt:

Thoit

2e Versnelling
1 jun 2018
57
29
18
32
Type motor
ST1300
Ik ga het eens proberen met een stukje rubber. Tape werkte iig niet. Bedankt voor de tips heren.

Vanuit de rijder heb ik het idd aangegeven. En bij een 1300 zit het slot toch echt links. Misschien heb je een Engels model.. ;)

Polleke

3e Versnelling
14 nov 2012
179
68
28
58
Opglabbeek
Dan heeft jou USB lader geen borgclipjes zoals op deze afbeelding,en dan trillen die inderdaad los
index.jpgAls die wel van die lipjes heeft ,kan je in de stekker de lipjes naar binnen toe plooien,en dan blijft dat weer klemmen

• Informatief
Reactions: Mister Vogezen