Communicatie Schuberth SRC kraag doet het niet.

• beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden

Tommie

Kilometervreter
30 jun 2015
1.149
1.287
113
57
Zaandam
Type motor
Anders
Mijn Schuberth SRC kraag viel regelmatig uit.
Er irritant. opnieuw aanzetten en bij het minste hobbeltje of draaien met mijn hoofd viel hij weer uit.
Dus: openmaken en kijken wat er gammel geworden is.
Ik kwam erachter dat er door de antennekabel een flat-cable van de ene naar de andere kant loopt die erg dun is en dus kapot was. Eerst kabeltje een stukje ingekort, maar uiteindelijk toch maar vervangen.
Handige jongens bij Schuberth hoor, leggen er nog een vouw in, dus dat is vragen om narigheid.
Ik heb me ongans gezocht naar een vervangend kabeltje en kwam uiteindelijk hier op uit:
Kabeltje is: FFC Type A, 12pin, 0.5mm Pitch, 250mm
uiteindelijk via E-Bay gevonden voor €3,27 bij een meneer in Duitsland

IMG_0883.JPG IMG_0884.JPG

herkenbaar probleem? stuur me dan een PB ik vind het namelijk niet netjes om zomaar iemands e-mail adres hier neer te kalken.

Mikey

4e versnelling
9 feb 2013
2.229
3.978
413
Type motor
Anders
Het is idd een vaker voorkomend probleem. Als je googled kom je er wel meer tegen. Heb het bij mijn eerste ook gehad. Ook een dergelijke flatcable gevonden maar nooit nodig gehad omdat en stukje inkorten, wat idd makkelijk kan gezien de buitensporige lengte, was voldoende. Is werkend bij een collega in de helm gegaan toen ik het nieuwe type kocht en werkt nog steeds...

Maar link van die flatcable allang kwijt dus bedankt. Goede tip. [emoji106] [emoji6]

Nick Sax

Kilometervreter
30 sep 2015
1.358
443
83
69
Beverwijk
Type motor
ST1300
Ik had ooit veel storing, ruis, uitvallen en wegvallen stereo, met de SRC.
Middels een op het internet gevonden programma de boel gereset en eigenlijk geen problemen meer gehad.

Mikey

4e versnelling
9 feb 2013
2.229
3.978
413
Type motor
Anders
Heb je daar een link van Nick? Kan wellicht handig zijn voor gebruikers nu of in de toekomst....

Nick Sax

Kilometervreter
30 sep 2015
1.358
443
83
69
Beverwijk
Type motor
ST1300
Ja, Tommie en Mike, dat bracht de oplossing, de Schuberth site.

rob klein

Motorrijles
1 feb 2015
3
0
1
59
Type motor
ST1300
Ik heb der ook een probleem mee ! Het geluid van mijn GPS is zo zacht GPS geluid volume staat op 100% SRC staat ook op 100% en nog Is het geluid zacht !! Ik heb een GPS van Garmin de 660 wie weet wat der aan de hand is ? Ik heb een kraag voor c2 helm

Eddy DM

5e Versnelling
2 jul 2013
545
221
43
Antwerpen
Type motor
ST1100
Zitten de luidsprekers in je helm wel op de juiste hoogte ?

Tommie

Kilometervreter
30 jun 2015
1.149
1.287
113
57
Zaandam
Type motor
Anders
ik ben er van de week achter gekomen dat het geluid behoorlijk vervormd wordt door mijn gehoorbescherming.
zowel bij de orthoplastiekjes als de alpine propjes.
Muziek klinkt een beetje raar, maar de belangrijkste constatering is dat het geluid van de Garmin dame (andere stemmen ook) erg wordt onderdrukt. waarschijnlijk zit dat net in de gefilterde frequentie.
Hoe ik er achter kwam? ik reed even een stukje zonder proppen in mijn oren en toen schreeuwde dat mens in eens in mijn oren, :Shout: Poehee, terwijl de muziek maar iets harder was dan normaal.
ik heb de muziek op 60% staan en mevrouw Garmin staat op 100%. dan is ze nog zo zacht dat ik er amper hoor maar dat vind ik niet zo erg. Wink:
dus, misschien komt het door je gehoorbescherming. :Shrug:

rob klein

Motorrijles
1 feb 2015
3
0
1
59
Type motor
ST1300
Onnodige quote verwijderd

ik vind het wel erg dat het geluid zo zacht is op de snelweg is het niet teverstaan de radio is wel hard

Laatst bewerkt door een moderator: