1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Scherm spoilertje goedkoop zelf maken

Discussie in 'ST1100' gestart door Johan Cox, 12 sep 2017.

1. Johan Cox

Johan Cox Motorrijles

Minzaam volg ik bijna alle info die hier verschijnt. Bewondering voor de slimme mannen.
    Ik was op zoektocht naar spoilertje voor windscherm ST1100.Maar wist niet zeker of dit afdoende zou zijn voor mijn Pan/mijn postuur. Kopen en dan weer wegdoen kost wellicht geld. Denken en denken tot ik er zelf aan ben begonnen. Uiteindelijk voor nauwelijks geld leuk spoilertje gemaakt, Ziehier de foto's (hopelijk gaat dat lukken) . Men neme een oud schermpje wat gebruikt wordt voor bescherming kleuter op fiets kinderstoeltje. Op maat zagen met bijvoorbeeld een dremel. Daarbij de klemmechanismen van oude fietszadels (waarmee zadel op de pin wordt vastgezet) . Wat schroefjes/boutjes. Ik had om mijn scherm al een "beschermbandje" om de rand zitten......en klaar is kees. Spoilertje zit moervast en voldoet voor wat betreft wind in gezicht. Qua geluid ben ik niet helemaal zeker of er verschil is. Kosten: 5 euri voor windschermpje. En ik vind het persoonlijk zeker zo goed dan een duur scherm. Doe er je voordeel mee als je zoiets nodig hebt.

Bijgevoegde bestanden:

• Creatief Creatief x 9
    • Leuk Leuk x 2
    • Top Top x 1
  2. Gerwin V

Gerwin V 3e Versnelling

Goed bezig, maar blijft ie heel bij 160 km p uur?

3. robm84

robm84 3e Versnelling

Bij mdi kan je kosteloos proef rijden met zulk soort schermpjes. Dus voordat je in jou ogen geld weg gooit kan je eerst ermee rijden!

4. Peter Vos

Peter Vos 3e Versnelling

Geen verkeerde uitvoering. Ik zie dat ie klemt op het bovenste randje rond de bies van het scherm. Zit de bies ook vast? Wel een mooie oplossing met een hoog macguyver gehalte, top!

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

5. marc pan

marc pan Klokje Rondrijder

Mooi bedacht en uitgevoerd Johan.

6. AlphaLorne

AlphaLorne 3e Versnelling

Idd. Creatieve oplossing, goed uitgevoerd en doeltreffend. Moervast = moervast, dus zal er op hogere snelheden wel op blijven zitten denk ik.

Zou het mogelijk zijn het totaalplaatje te zien?

Sent from my SM-N920C using Tapatalk

7. Johan Cox

Johan Cox Motorrijles

Heb er zeker 140 mee gereden .....trilt niet en zat nog steeds vast....zal binnenkort nog eens harder proberen. Wat is totaalplaatje? Wel is scherm smoke en spoilertje gewoon doorzichtig.....oogt niet onaardig. ..valt niet erg op zowel in aanzien als om er overheen /doorheen te kijken.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9195I met Tapatalk

8. Tommie

Tommie Kilometervreter

een stukje kunststof is vaak ook heel goedkoop te bestellen.
    Ik heb zelf bij https://www.dokter-plexiglas.nl voor €5,= een stukje lexaan gehaald.
    in de oven (op 250 graden) een beetje zacht laten worden en gebogen.
    op maat zagen, beugeltjes erop en klaar.

Bijgevoegde bestanden:

• Leuk Leuk x 1
  9. AlphaLorne

AlphaLorne 3e Versnelling

Sorry als ik niet duidelijk was. Bedoelde dat ik persoonlijk wel nieuwsgierig ben naar hoe de motor er als geheel uit ziet met die spoiler.

Sent from my SM-N920C using Tapatalk

10. sven.magnus

sven.magnus 5e Versnelling

11. Zonneschijn76

Zonneschijn76 Kilometervreter

Deel Deze Pagina