RVS remcupjes tbv remklauwen

• beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden

elmo

Mega Mijlenmaker
24 mei 2014
2.124
1.466
113
44
biddinghuizen
Type motor
ST1100
hallo allemaal
ik heb een tijdje geleden RVS remcupjes laten draaien voor mijn ST1100 ,omdat ik gelijk in 1 keer verlost wil wezen van evt roest en degelijke .
terloops met ozzy erover gehad of dit misschien iets voor een groepsaankoop zou zijn
volgens henk zou de maat voor ST1100/st1300 het zelfde zijn .
het bedrijf is nu met vakantie maar, over een paar weken weet ik meer als ik de aantallen weet, ik verwacht dat dat rond de 10 euro per cup uitkomt dit kan iets afwijken

dus is er animo voor ? het is tot de prijsopgave geheel vrijblijvend

graag opgeven via dit topic en aantal dan

Ozzy

Klokje Rondrijder
30 okt 2012
5.228
3.335
572
Type motor
Geen
Voor ons zouden dat er twaalf worden... Ovb

P

panfiets

Guest
Het zal wel aan mij liggen maar wat zou ik moeten zien op deze foto?

Edit...cupjes was wat me op het verkeerde been zette.

P

panfiets

Guest
Eerder remzuiger ?

Ozzy

Klokje Rondrijder
30 okt 2012
5.228
3.335
572
Type motor
Geen
Ik heb ze gezien en het kopieën van de originele

Zonneschijn76

Kilometervreter
9 jul 2013
1.217
527
113
Heeft iemand hier al ervaring mee, die er al veel km's mee gereden heeft?

Ik vraag me af of het uitzettings coëfficiënt het zelfde is van RVS als dat van het originele materiaal.

Op hoeveel van die cupjes kom je op de 1100 6 stuks oid?

P

panfiets

Guest
Wat voor een nabewerking krijgt het oppervlak aan de buitenkant: enkel nadraaien of bijvoorbeeld slijpen en verchromen? Je wilt een zeer glad oppervlak voor een verzekerde werking en om je rubbers te beschermen.

webster

Administrator
Medewerker
29 okt 2012
1.670
1.722
882
39
Papendrecht
www.st1100-1300.eu
Type motor
Anders
Lineaire uitzettingscoëfficiënt α
van enkele vaste stoffen bij 20°C
in 10-6m/m K-1
Aluminium, gewalst23,2
Aluminium,zuiver23,0
Roestvaststaal16,0
Staal12,0

P

panfiets

Guest
Rex, ik lees dat ze al langer bij motoren en auto's worden toegepast. RVS 304 of beter 316 ( beter bestand tegen zouten en zuren).
Contactcorrosie is door het gebruik van vet minimaal.

marc pan

Klokje Rondrijder
4 nov 2012
4.293
2.060
113
52
Westmalle, België
Type motor
ST1300
Ik heb ook navraag gedaan bij een kennis, en hij stelt voor van RVS 316 L te nemen.
Deze is bestand tegen zuren en zouten zoals Panfiets hierboven vermelde.
Hij zou deze willen draaien voor +/- 7 € st. met een CNC draaibank, dit op 0.01 nauwkeurig.

P

panfiets

Guest
Cnc verwacht ik een nauwkeurigheid van tenminste 0,001 ;)

Ozzy

Klokje Rondrijder
30 okt 2012
5.228
3.335
572
Type motor
Geen
@ Marc Pan, bij afname van hoeveel geldt die prijs ? Of wordt het bij afname van meerdere nog iets voordeliger ?

marc pan

Klokje Rondrijder
4 nov 2012
4.293
2.060
113
52
Westmalle, België
Type motor
ST1300
Ozzy,
de RVS baren zijn 3M lang en die word dan helemaal verwerkt, dat zullen er -/+ 100 st zijn.
Ik denk wel dat dit haal baar moet zijn, om hier langs dit forum deze afname te vinden.
Ik zou graag eerst de verschillende correcte afmetingen willen hebben, om verder te onderhandelen met de draaier.
Want bij nader inzien schreef elmo dat de 1100&1300 de zelfde zijn .
Maar ik heb al gezien dat er zeker 3 verschillende cups te vinden zijn bij de 1100 (ABS)& de 1300.

marc pan

Klokje Rondrijder
4 nov 2012
4.293
2.060
113
52
Westmalle, België
Type motor
ST1300
Panfiets,
Een CNC DRAAIBANK kan je instellen tot 0.001 maar zal het niet kunnen aanhouden op een stuk van +/- 30mm doorsnee en zeker niet bij een productie. Er is wel een garantie op 0,01 a' 0.02. We hebben het hier wel duidelijk over een draaibank en geen freesmachine.

P

panfiets

Guest
Een duizendste was maar een grapje, een honderdste, of zelfs een tiende is voor dit al nauwkeurig genoeg, mits het oppervlak maar, super, glad is. Ik denk aan langzaam nadraaien of slijpen als nabewerking, of chromen.
Maar leef je uit met een micrometer om te zien of er veel onderling verschil is.

elmo

Mega Mijlenmaker
24 mei 2014
2.124
1.466
113
44
biddinghuizen
Type motor
ST1100
nou ok blijkbaar is dit iets nieuws hier , RVS cupjes vervangen ik doe dit al jaren bij mijn auto's en motoren,en dit heeft altijd tot volle tevredenheid gewerkt ook bij mijn Pan waar ik er al weken mee rondrijd, maar ik heb voor een enkel setje 10 euro per cup betaald al naar gelang van aantallen zal dat ook wel goedkoper worden vandaar dit topic .
maar blijkbaar doet iemand het beter met alle antwoorden en trek ik mij bij deze de handen terug

webster

Administrator
Medewerker
29 okt 2012
1.670
1.722
882
39
Papendrecht
www.st1100-1300.eu
Type motor
Anders
Beste Elmo

Bovenstaande reactie vind ik een beetje jammer voor sommige mensen is dit nieuw en ja het gaat om remmen en mensen zijn dan eenmaal iets voorzichtiger.

Ook ik heb zo iets van ik wil dit wel eens testen in een test opstelling en dan echt het uiterste vragen om zo te kijken of het niet vastloopt met bijvoorbeeld een stevige berg rit , zo beetje op vlak asfalt zie ik er ook niet snel problemen in , snap je mijn commentaar in deze

Andere mensen zijn ten alle tijden vrij om in hun kring te informeren over eventuele kosten

Misschien een idee voor de volgende keer geen prijs vermeldi ng maken maar eerst een inventarisatie van de aantallen

En een beetje dollen doen we ook in een topic zoals je hierboven ook kunt zien en ook dit moet kunnen

Met vriendelijke groet

Rex

Verstuurd van mijn GT-P5100 met Tapatalk

elmo

Mega Mijlenmaker
24 mei 2014
2.124
1.466
113
44
biddinghuizen
Type motor
ST1100
heel begrijpelijk maar zo nieuw is het niet want je koopt het op meerdere site bij onderdelen van de Pan European dus zal het wel goed zijn ,ik wou alleen maar delen wat ik zelf gedaan heb.en meerdere kapteins op 1 schip werkt niet:D
en geen prijs vermelden ......dat is wat ik betaalt heb voor 1 set custom made dus bij grote aantallen zou het ook goedkoper worden ik hoef er niet aan te verdienen het was in het belang van het forum en misschien wat overhaast gereageerd maar zonder naar gevoel te geven aan de tekst wat heel moeilijk is .....
1 ieder moet zelf maar kijken wat ze er mee willen bij mij werkt het goed
gr elmo

Zonneschijn76

Kilometervreter
9 jul 2013
1.217
527
113
Door het geen we met z'n alle te analyseren en becommentariëren verhoog je ook je technisch inzicht en kennis, van mijn kant geen ongeloof richting jou Elmo, was eigenlijk erg nieuwsgierig want mij lijkt het ook wel wat gezien de positieve eigenschappen van RVS.

Mijn dank voor het delen!

Voor jou zonnestralen.

elmo

Mega Mijlenmaker
24 mei 2014
2.124
1.466
113
44
biddinghuizen
Type motor
ST1100
Het geheel naar een technisch hoger niveau te brengen is altijd goed en zoals rex zegt hoe het houd in de bergen dat weet ik ook niet maar als het te koop is geloof ik het wel:)

marc pan

Klokje Rondrijder
4 nov 2012
4.293
2.060
113
52
Westmalle, België
Type motor
ST1300
OK Rex,
en dit is niet een aanval of een verwijt naar u toe.
Maar dan zal ik al eens eerst proberen om mijn balhoofdlager persjes te verkopen en mijn kering driver's, waarvan ik ook enkel de prijs aanreken die ik heb betaald. Als ik aan iedereen zou geven wat ze besteld hadden, dan had ik er nog moeten laten bij draaien. En nu moet ik gewoon proberen om mijn geld terug te krijgen en dan reken ik nog niet al mijn kosten. En eerlijk gezegd is mijn naam Marc en niet Sinterklaas.:D

P

panfiets

Guest
Doen.

Mikey

4e versnelling
9 feb 2013
2.232
3.984
413
Type motor
Anders
Van welk materiaal is de remklauw zelf eigenlijk? Als dit aluminium is, kun je met RVS zuigertjes een leuke chemische reactie verwachten waardoor ze zeker vast komen te zitten. Alu en RVS gaan niet samen...
Dus als de klauw van gietijzer is gaat het goed maar anders...
Vrees ik met groten vreze.

P

panfiets

Guest
ATE vet gebruiken Yvo. Vet voorkomt contactcorrosie en de rubberen ringen niet te vergeten.

Dennis

The Preacher
12 sep 2013
3.535
2.421
113
45
Alphen aan den Rijn
www.bmwdriversforum.nl
Type motor
ST1100
Ik wil wel een setje van die cuppies proberen van La Animal.
No offense he, opgedrongen belgische vriend Sinterklaas of was het Marc met zijn "schone krullende haarbos", maar als er wat mee is, is een ritje breda of een belletje net ff goedkoper.
Dus Elmo, ongeacht wat je gaat doen, wachten op een groepsaankoop (mocht je dit willen opzetten, wil ik je helpen hiermee.....heb veel geleerd sinds de groepsaankoop van de distributiesnaar), ik wil er wel 4.
Hee, nooit geschoten is altijd mis. Ik ga ermee het hartzgebergte in. Neem me oude cups mee, want je weet nooit hoe dit zich verhoudt en zie de rest wel.

Maar Marc, geen vrees, ooit zal ik iets bestellen bij u. Dit kan varieeren van een setje hemelbeugels tot aan plintenladders tot 3 dozen bougiesvonkies.
Of zelfs een foto van U, voorzien van handtekening met daarop een handgeschreven liefdesserenade voor mij alleen.

Wow, ik voel warmte, ik voel liefde.

P

panfiets

Guest
Haha die Dennis toch. Knuffel beer.

Ik kan je wel volgen en wil er ook 4.

panman1100

VIP
Medewerker
29 okt 2012
4.999
4.719
413
70
Voorhout
Type motor
ST1100
Is er hier iemand die , behalve Elmo,
de originele remcupjes al vervangen heeft door een r.v.s.uitvoering .

Vertel dan de ervaring of het beter werkt of wat dan ook.
Ben benieuwd.

Dennis

The Preacher
12 sep 2013
3.535
2.421
113
45
Alphen aan den Rijn
www.bmwdriversforum.nl
Type motor
ST1100
Henk,, ik heb ze meteen bij elmo aangevraagd. Ik neem ze gewoon mee naar Duitsland het gebergte in. Kun je zelf ook ff kijken hoe het is.
Me blokken zijn bijna aan vervanging toe voor, dat ik me klauwen toch ga reviseren. en als ik dan die cuppies heb....zou leuk zijn.

Maar volgens mij is die elmo expres op vakantie gegaan, Snap dat niet, dat hij zijn gezin boven onze wens voor cuppies zet. Schande!! :cool:

elmo

Mega Mijlenmaker
24 mei 2014
2.124
1.466
113
44
biddinghuizen
Type motor
ST1100
dan word het later ga straks met vakantie ,dus zal proberen in de week van 10 tot 17 aug wat te regelen