Ruimte tussen uitlaatpijp en collector aanpakken

• beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden

Tiesemans

4e Versnelling
18 sep 2019
303
121
43
's-Hertogenbosch
Type motor
Anders
Jawel jawel daar is hij dan.
Mijn (eerste) officiele vraag om hulp van de kanjers.
Zoals sommigen van jullie al hebben kunnen lezen is er bij mijn uitlaat systeem sprake van ruimte tussen de openingen van de collector en de uitlaatpijpen.
Wie woont er (zo goed als) in de buurt van Den Bosch en is op (korte) termijn bereid om mij te helpen met het oplossen van dit vervelende probleem?!
Fixen als in uitrekken/oprekken/weer zo goed als rond maken van het bocht uiteinde en dan evt. afsmeren met uitlaat pasta ...
Ik kom het liefst langs want noch heb ik een schuur, noch vinden mijn onderburen het tof als ik de hele dag voor de deur aan het sleutelen sla.
Alvast bedankt!

PVB

4e Versnelling
2 sep 2018
385
187
43
55
Belgisch Limburg
Type motor
ST1300
Met al die nederlanders hier, moet dat geen probleem zijn om iemand uit jouw buurt te vinden :)

Tiesemans

4e Versnelling
18 sep 2019
303
121
43
's-Hertogenbosch
Type motor
Anders
[Offtopic] Tip van mij ...
Als je geen engelen geduld bezit (zoals ik) zeg dan vooral niet nadrukkelijk tegen je vaste garage man die je gangbare -kleine- motor onderhoud uitvoert (waaronder vloeistoffen, remblokjes, bandjes vervangen) - en die dus eigenlijk primair auto's repareert- neem gerust je tijd, want ik heb geen haast.

Zadel hem dan ook niet vervolgens op met zo'n vaag uitlaat issue als het mijne.

Inmiddels staat mijn fiets bijna een maand(?) stil met de doos vol vervangende goedjes (olie, vloeistoffen, filters, etc.) naast de fiets (zo zag ik eergisteren) en het moet het nu alsnog allemaal gedaan worden.
Sure de meter liep nog niet dus geen arbeidsuren aangeslagen. Maar het schuurt wel.
Nee, ik neem hem niets kwalijk, des te meer mezelf ...

Iemand die per dag zoveel meer auto's in z'n garage kan servicen (dan de tijd die hij kwijt is aan het worstelen met één motor) die zit als alles aanpakker (naar ik nu begin te beseffen) niet te wachten op die ene onvoorspelbare motor klus met ongewisse uitkomst van een x aantal uren achtereen.
die één junior monteur die hij rond heeft lopen kan nog geen fractie van wat hij zelf kan.
Kortom ik neem de lieve schat niets kwalijk maar ik heb wel mijn lesje geleerd.

Geen garage meer inschakelen voor lastige uren verslindende klusjes waar ze eigenlijk motor onderhoud "erbij" doen omdat de hoofd monteur z'n vak (overigens wel) verstaat, maar het centje erbij door differentiatie van kunsten vooral een bijverdienste is uit passie voor de fiets.
[/Offtopic]

[Ontopic]
In Berlicum zit MG parts.
Volgens mijn broer's ex schoonvader (ook motor liefhebber) een uitstekende toko met vaklui die primair motors als vakgebied kennen.

Ik vind dat ik de keuze moet maken tussen: liefst vandaag nog aanbieden ter reparatie en ook zo dichtbij mogelijk zodat met de bus thuis kunnen komen een optie is of ergens in de toekomst zien af te spreken met mensen die het druk hebben, en/of vaklui die dus ver(der) weg gelegen hulp bieden om dan maar te zien hoe ik thuis kom zonder fiets als ik pech heb omdat het allemaal langer duurt bijv..
Het is ook niet elke dag TDT mogelijkheid.

Kortom ik rij zodra ik kan er met de fiets naartoe en leg het bovengenoemde voor.
Als de klik er niet is en/of in de papieren gaat lopen -aldus de offerte- (geef ze eens ongelijk) dan hoop ik alsnog op de hulp van een mede forum lid (of gelinieerde garage/vakman) die z'n (vrije) tijd met mij wenst te delen, op zoek naar een werkbare oplossing bij hem of haar thuis of in de garage, maar dus het liefst niet het halve land verderop.

*edit*
Laatste stand van zaken wat betreft een evt. uitlaten/collector oplossing: Stukjes RVS pijp op maat maken* die in collector plaatsen/lassen, uiteindes bochtenwerk weer keurig rond maken en de boel erin zien te krijgen al dan niet met wat afdichting pasta op de koop toe.

(*Mijn broer's ex schoonvader vroeg zich op basis van de foto's af (genomen van onder de motor) of het misschien zelfs zo niet is dat er amper pijp uiteinde in de collectorbox steekt endus verlenging niet wellicht nodig blijkt?! :rolleyes:
[/Ontopic]

postings automatisch samengevoegd:

@Lucky Luc hij mag wat mij betreft op slot evenals dit verzoek verwijderd.

Laatst bewerkt:

PanEuRoel

Mega Mijlenmaker
15 jan 2015
3.132
1.704
113
Hulst
Type motor
ST1100
Naar @Lucky Luc rijden is wel bijna het halve land door. Vanuit Den Bosch, helemaal naar Zeeland en daar waar de wereld ophoudt nog een heel stuk verder.
Maar eenmaal aangekomen, je navigatie werkt allang niet meer -einde van de wereld enzovoort -, is het allemaal wel heel erg de moeite waard.
Ik zeg: Doen! :Smile: