Software Route gemaakt in tyre voor Garmin

• beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden

TuinfluiterPan

4e Versnelling
28 okt 2014
394
194
43
59
Zeewolde
Type motor
ST1300
Een grote binnendoor route gemaakt naar Macon in Tyre applicatie. Deze werkt makkelijker voor mij dan Basecamp. Alleen ineens met starten Garmin... (importeer route) blijken ineens alleen vlaggetjes te staan en bij naderen van de 1000 den vlaggetjes een wit veld dat ik het vlaggetje heb bereikt. route aanwijzingen nop... en herberekend ook niet als je een iets andere route pakt. Ik heb geen Route tracks maar routepunten gekozen.
Zoemt niet in bij kruispunten gewoon ineens raar doen. onderweg ding een keer uitgezet en weer aan... gaf wat soelaas, maar eenmaal afgeweken van de route, dan wijst hij terug naar een routepunt.
Ben in staat geweest om het kreng een swieper te geven.
Iemand het zelfde euvel gehad?

Totale route lengte... 975Km via Tilburg naar Namen, Dinant, Troyes naar Pont de Vaux aan de Saone.
Afgelopen zaterdag maar "naar huis" ingegeven...21:30 thuis en 850Km afgelegd. Oke.. het achterwerk en rechterpols hebben een raar gevoel... maar toch mooie rit en veel motoren gezien en gezaaid...

Tukkerpanman

5e Versnelling
27 feb 2013
759
777
93
Type motor
Geen
Het is vaak de instellingen van het kaart materiaal zowel Zūmo/pc en de Zūmo zelf( herberekenen)
Om dit te voorkomen gebruik ik nu alleen een track (basecamp/mapsource)..dit werkt perfect
Heb op het forum links gezet van Mrgps filmpjes hierover
https://st1100-1300.eu/threads/mrgps-methode.6214/

wij hebben de Zūmo 590 en 595 als ik deze twee laad met een track,
is de route identiek van deze twee Zūmo's ..let op wel herberekenen van de Zūmo uitzetten

pheufk

Mega Mijlenmaker
16 nov 2012
2.898
663
113
Nimwegen an de Waal(NL)
www.hoegeesuzukicenter.nl
Type motor
ST1300
Al je een van de nieuwere gpsen o.a. de 340/345/ 350/390/395/590/595 heb, dan moet je de via punten bezoeken als je van de route afwijkt.Maak de route in baseCamp dan worden de via punten soft die hoef je niet te bezoeken als je van de route gaat.Maak van routes een track dan heb je geen last van die via punten.
Je heb dan alleen de start en eind punt ,zet wel herberekening uit zoals George al aangaf .

Garfield

4e Versnelling
12 mei 2017
304
131
43
Amersfoort
Type motor
Anders
Die DVD heb ik een paar jaar geleden gekocht toen ik een Zūmo 220 overnam van een vriend. Ik vond die DVD zeer waardevol. Ik ben inmiddels aardig handig in Basecamp. Als je Basecamp goed snapt is het eigenlijk best makkelijk en begrijp je hoe ontzettend krachtig het is. Ik zou niet meer anders willen.

MrGPS

3e Versnelling
8 mrt 2016
109
94
28
55

TuinfluiterPan

4e Versnelling
28 okt 2014
394
194
43
59
Zeewolde
Type motor
ST1300
Dank voor de tips, ik heb mij wat ingelezen en uitgeprobeerd. Een route is voor mij een bepaalde richting rijden met 1 doel. Hoe ik er kom wil ik zelf bepalen of mijn Garmin adviseert alleen.
Kortom er moeten zachte punten komen in de route en hij moet bij afwijken van een punt naar de volgende punt leiden. Herberekening dus. in de documentatie en uitleg wordt over waypoints, track, routepunten enz gesproken. Mrgps legt duidelijk uit over vast en zachte punten maar ik wordt wat verward in de teksten van anderen en lijkt of men de termen door elkaar heen gebruiken. TomDom of Garniks... smile uitleg
Ik snap dat Basecamp specifiek Garmin is maar het is te veel wat mogelijk is. Vandaar dat ik Tyre gebruik.. simpel en rechttoe recht aan.
Ik heb altijd begrepen bij een route track dat dit altijd vaste punten zijn. en routepunten zacht zijn.
Ik heb al wat routes gemaakt in Garmin in Tyre en die gaan goed. maar de grote route naar midden Frankrijk ging fout en had ineens heeeeeel veel vlaggetjes op de route staan en waren harde punten.
Toch de laatse update van Tyre of de combi dat ik ook de webbased versie heb uitgeprobeerd en ook naar Garmin heb gezet.

een overzicht van wat een trackpunt is, een routepunt en alle mogelijke benamingen om een punt op de weg te zetten waarlangs men wil rijden. of het een verplicht, hard punt is of een zachtpunt wel of niet automatisch herberekenen moet aanzetten. de verschillen in TomTom en Garmin hoe zij er mee omgaan. Is er ongetwijfeld veel over geschreven, maar waar een eenduidig overzicht.....

ben benieuwd ..

maar in ieder geval al bedankt voor de reacties

MrGPS

3e Versnelling
8 mrt 2016
109
94
28
55
Je moet niet alles willen weten; dat maakt het alleen maar onnodig ingewikkeld. Zoals jij rijdt is mijn advies: werk met de track en schakel het herberekenen uit. Probeer dat eerst uit en vermoedelijk hoef je vervolgens niets meer meer te weten...

TuinfluiterPan

4e Versnelling
28 okt 2014
394
194
43
59
Zeewolde
Type motor
ST1300
Thanx...wij gaan gewoon ondervinden.. [emoji41][emoji41]

Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk