@waffie: Ik wilde je vragen wat koudlas betekent, maar Google heeft inmiddels uitkomst geboden. Je hebt gelijk dat je RVS met niet-ijzerhoudend gereedschap moet behandelen. Je hebt ook gelijk dat bijna niemand dat doet.

Ik ook niet, want waarom speciaal gereedschap aanschaffen voor die enkele keer dat je met RVS werkt?). Ik denk dat, in bepaalde gevallen, RVS best wel toepasbaar is. Ik heb 3 jaar geleden de standaard boutjes van de uitlaatklemmen van m'n ST1300 (waren erg verroest en kwamen maar slecht los) vervangen door RVS exemplaren. Tot nu toe zijn ze nog steeds goed en zijn ze ook erg gemakkelijk los te krijgen (als het achterwiel eruit moet, dan moet de rechter demper een stukje zakken). Moet ik er eerlijkheidshalve wel bij vermelden dat ik het draad van de RVS boutjes met kopervet heb ingesmeerd (met het risico dat ik nu een discussie start waarom je bouten niet met vet mag behandelen omdat dit van invloed is op het juiste aanhaalmoment

). Maar dat is misschien iets voor een ander topic....