rev'it discovery outdry laazen

Jan KoekePan

Mega Mijlenmaker
4 sep 2017
2.496
1.473
113
Schoonhoven
home.hccnet.nl
Type motor
ST1300
Mezelf getrakteerd op een paar nieuwe motorlaarzen. De oude (ook Rev'it) waren door het scherpe rijden op mijn oude fiets afgesleten tot de binnenzool en kreeg dus natte en koude voeten!
Deze zijn super! Lopen net zo lekker als ze rijden en zitten als pantoffeltjes!

Een aanradertje!

PanEuRoel

Klokje Rondrijder
15 jan 2015
3.636
2.251
113
Hulst
Type motor
ST1100
Gave laarzen, maar inderdaad nogal aan de prijs. Die vetersluiting is overigens wel retegoed!! :Smile:

Jan KoekePan

Mega Mijlenmaker
4 sep 2017
2.496
1.473
113
Schoonhoven
home.hccnet.nl
Type motor
ST1300
Ik heb redelijk brede kluiven @Dennis, geen last!
Heb ze inmiddels een poos, zeer stevig, ook een hele dag op de motor (zoals pas in de Eifel met mijn lief achterop) is probleemloos. Schakelen als een zonnetje.
Wanneer deze aan vervanging toe zijn worden het weer dezelfde, geen twijfel over mogelijk.. Sluiting met draaiknop is briljant, nergens drukpunten. Openen gaat razendsnel, aan de knop trekken en uitstappen...

Toplaarzen zijn het, nog nooit zulke goeie gehad en ik rij al vanaf mijn 18e!

Optopan

3e Versnelling
5 okt 2015
119
115
43
64
Vlaardingen
www.moerkerkenoptometrie.nl
Type motor
Anders
Ook voor zeer brede voeten geschikt??

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Nee. Ik heb ze ook een keer besteld. Pasten van geen kant. Grotere maat besteld, pasten ook niet. De maten kloppen dus niet. Ik heb lastige voeten, maar deze laarzen halen het niet bij de ouwe vertrouwde Daytona's.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

PanEuRoel

Klokje Rondrijder
15 jan 2015
3.636
2.251
113
Hulst
Type motor
ST1100
@Dennis, een merk als Daytona heeft toch zeker ook wel breedtematen. :Questionmarks: Dat zou je toch op zijn minst mogen verwachten van laarzen uit deze prijsklasse.

Dennis

The Preacher
12 sep 2013
4.003
3.244
113
47
Alphen aan den Rijn
www.bmwdriversforum.nl
Type motor
ST1100
Dat weet ik. Daarom vroeg ik of opto de brede versie heeft. Ik heb de smalle versie die na 10 jaar dragen, oncomfortabel gaan zitten.
Dus ik ga voor de brede versie van de gtx

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

PanEuRoel

Klokje Rondrijder
15 jan 2015
3.636
2.251
113
Hulst
Type motor
ST1100
Net even opgezocht op de site van Daytona zelf.
Dit is wat ik vond:

Schermafdruk 2018-06-30 21.42.12.png

By the way: Many of our models are available in size 34. Our default sizes are 37 to 49 . The BIG TRAVEL goes as far as size 51. Even for narrow and wide feet we have a boot that fits. :Smile:

Jan KoekePan

Mega Mijlenmaker
4 sep 2017
2.496
1.473
113
Schoonhoven
home.hccnet.nl
Type motor
ST1300
Normaal schoenmaat 43/44 van de Outdry heb ik 45 besteld.
Lekker belangrijk, mijn brede platkakken passen er super in en ze zitten geweldig.
Welk nummertje ze in de zool printen interesseert me eerlijk gezegd weinig.
Het gaat om demkwaliteit, de pasvorm en het draaggenot.
De stalen vetersluiting is in ieder geval onovertroffen, kan geen velcro tegenop.

Heb het over mijn ervaring. Maar ja, ik draag ze inmiddels al een poosje.
Iedereen mag het hier naar believen natuurlijk wel* of niet* mee eens zijn.
* doorhalen wat niet van toepassing is..

Nick Sax

Mega Mijlenmaker
30 sep 2015
1.676
662
113
71
Beverwijk
Type motor
ST1300
Ik ben een beetje "erg" klaar met Rev'it.
Wat een beroerde, lees GEEN service.
Heb er een motor pak van gekocht en het is jammer dat het weer bijna € 1000,- moet kosten, anders had ik die spullen naar de kringloop winkel gebracht.
Maar zelfs dat doe je die mensen niet aan.

Jan KoekePan

Mega Mijlenmaker
4 sep 2017
2.496
1.473
113
Schoonhoven
home.hccnet.nl
Type motor
ST1300
Nou @Nick Sax, dat liegt er niet om.
Ik weet niet wat je ervaring is, maar heb een gore tex pak, een doorwaai-pak voor mij en mijn echtgenote, outdry laarzen en doorwaai (zomer) handschoenen van Rev'it, al jaren plezier van die spullen (vorige laarzen en pak ook) geen last met lekkage of andere problemen en via Voordeelhelmen.nl goeie service.
Vervelend dat jouw ervaring een mindere is..

Dit bericht is niet bedoeld als reclame, ik heb er geen enkel belang bij, maar jouw afkeer herken ik niet. Prima producten. (Je mening respecteer ik overigens volledig!)

Panneman

3e Versnelling
3 aug 2013
83
24
8
Die Daytona Traveller GTX heb ik ook, al 25 jaar hetzelfde paar. Elke gulden waard gebleken...

Tiesemans

Kilometervreter
18 sep 2019
964
603
93
's-Hertogenbosch
Type motor
ST1100
Daytona Road Star GTX OF Daytona Travel star GTX ..... Sportlaars vs Tourlaars?! Maar heb wel judo poten (breed) tussen H & K in zelfs (26 cm omtrek)
Wat is dan wijsheid?!
Ik neig naar die Travel star al is het maar omdat de gehele rits bedekt is en hij hoger is?! Maar van een knellende laars word ik echt mesjogge.
Overigens vind ik die Rev'it laars ook niet verkeerd @Jan KoekePan maar is die ook na een lange dag in de continue regen nog droog?!

Robmo

4e Versnelling
28 apr 2016
340
135
43
59
Driebergen-Rijsenburg
Type motor
ST1300
@Tiesemans: rij naar volle tevredenheid op road star GTX.
Pleeg er eigenlijk geen onderhoud aan en ondank dat blijven ze droog en warm.
Ook bij vorst en de paar keer dat ik met sneeuw gereden heb, gewoon warme voeten en vooral tenen.
Als ik erg lui ben trek ik ze ook aan op de off-road ritten in de modder => kurkdroog, alleen zwaar onder de modder.
Voor mij geen anderen.
Maar ieder zijn voorkeur.

PanEuRoel

Klokje Rondrijder
15 jan 2015
3.636
2.251
113
Hulst
Type motor
ST1100
Ik heb, net als @Jan KoekePan, de Rev'it Outdry Discovery laarzen. Ik ben er heel tevreden over. Tijdens de TacxPro wielerkoers hebben we een hele dag in de regen gereden, maar de laarzen gaven geen krimp. Droge voetjes dus. Super laars. Wat ik vooral heel fijn vind is de BOA-sluiting. De laars sluit door deze sluiting heel mooi op je been aan. :Smile:

Laatst bewerkt:

Tiesemans

Kilometervreter
18 sep 2019
964
603
93
's-Hertogenbosch
Type motor
ST1100
Het grappige is dat ik als tiener Puma Disc sportschoenen droeg (ook met zo'n draaischijf ipv veters) en tot voor kort op een paar Under Armour sportschoenen liep eveneens met een draai disc. Dat het ideaal sluit is iets wat ik zeker kan bevestigen.
Maar wat @PanEuRoel zegt .. Ik rij binnenkort naar mijn favoriete zaak in Amsterdam en zorg dat ik van te voren een pas afspraak heb gemaakt en dan ga ik eens uitgebreid passen idd.
Thanks heren voor de input!

• Winnaar
Reactions: PanEuRoel