ST1300 Remschijven, -blokken en -olie

Sypie

3e Versnelling
22 apr 2019
89
64
18
39
Type motor
ST1300
Die van mij zijn op, klaar, af, finito. Achter is het zelfs al staal op staal.. :Banghead:

Is er iemand in de buurt van Zwolle (ik kan best een stukje rijden...) die ruimte en verstand heeft om dit met mij te versleutelen? Ik kan best gereedschap vasthouden en ik weet wat gereeschappen kunnen. Zelf heb ik praktisch geen ruimte om te kunnen sleutelen. De kennis is ook niet aanwezig, de blokken vervangen gaat met waarschijnlijk zelf wel lukken maar daarna zal het een en ander ook afgesteld moeten worden denk ik.

Mocht er iemand zijn waar ik terecht kan waar ik samen mee kan sleutelen dan zou dat erg welkom zijn. Uiteraard zal er van mijn kant een reële vergoeding komen, voor niks gaat de zon onder en voor hetzelfde geld gaat die ook weer onder.

Andreas

4e Versnelling
3 aug 2016
334
200
43
47
STADTLOHN
Type motor
ST1100
Hoi ik woon niet in de buurt van zwolle,zit over de grens bij enschede,net in Duitsland.
Kom zaterdag maar langs,heb wel mondkapjes :Biggrin

Andreas

4e Versnelling
3 aug 2016
334
200
43
47
STADTLOHN
Type motor
ST1100
Nou het mag nog wel,tot nu toe.
Heb al een briefje van mijn werkgever mocht het uit de hand lopen.

PanEuRoel

Klokje Rondrijder
15 jan 2015
3.817
2.421
113
Hulst
Type motor
ST1100
Wij, reservebelgen, worden uitgemaakt voor Tanktoeristen en worden zonder pardon op de bon geslingerd als wij de grens overschrijden. Ondertussen wordt Hulst zowat leeggehaald door de Belgen. Wat gaat er mis? :Questionmarks:

sven.magnus

Kilometervreter
29 okt 2016
1.549
535
113
51
Muizen
Type motor
ST1100
Ondertussen wordt er ook aan de Belgische grens gecontroleerd. Gedaan met shoppen over de grens.

Andreas

4e Versnelling
3 aug 2016
334
200
43
47
STADTLOHN
Type motor
ST1100
Kon vandaag nog over de grens zonder problemen.
Nederland Duitsland is nog gewoon open.
Heb in beide landen veel van beide kentekenplaten gezien

Sypie

3e Versnelling
22 apr 2019
89
64
18
39
Type motor
ST1300
Ik heb zowel een aanbieding van @Andreas als @sleutelaar om langs te komen. Wanneer de crisis weer aan het afzakken is (en mijn spaarpotje weer wat gevuld) kan ik de onderneming aangaan. Ondertussen ga ik op zoek naar een adres waar ik de schijven en blokken voor een nette prijs kan halen.

• Like
Reactions: Andre st1300

pmponer

5e Versnelling
3 mrt 2015
496
372
63
43
Type motor
ST1100
hoe weet je al zeker dat je schijven vervangen moeten worden? Heb je ze gemeten?

Sypie

3e Versnelling
22 apr 2019
89
64
18
39
Type motor
ST1300
@pmponer Bij aankoopkeuring een jaar geleden zijn de schijven gemeten door Erik van Lent (kritische motorkenner). Afgelopen zaterdag zijn de schijven nogmaals gemeten door een motorzaak in de buurt. De reactie van de monteur was voldoende...

Dat de blokken op zijn hoor ik omdat de achterrem staal op staal is op dit moment. Dus ja, die schijf is naar de bliksem en moet per definitie vervangen worden.

Afgelopen jaar heb ik niet zo veel aan mijn motor gedaan of laten doen. Iets met financiële prioriteiten.

• Slim
Reactions: Tiesemans

Guardian

5e Versnelling
7 mei 2018
767
413
63
Type motor
Geen
@Sypie regelmatige controle van de slijtdelen moet dit soort ellende juist voorkomen. Tijdens een was beurt gaan bij mij de koffers er even af en bekijk ik de staat van de blokken even. Bij ons doen de motorrijders dat trouwens voor elke rit. Dat geschreven hebbende....

Kost uiteraard een hoop geld maar zijn(is) er nergens een goeie gebruikte voor een leuk bedrag te vinden dan ??? Ik zie de aanbiedingen van @sleutelaar en @Andreas al voorbij komen toch!

• Informatief
Reactions: Tiesemans

elmo

Mega Mijlenmaker
24 mei 2014
2.807
2.487
113
46
biddinghuizen
Type motor
ST1100
De aanbiedingen zijn leuk maar schijven& blokken rondom bij een 1300 kost nogal wat

Blue Knight

4e Versnelling
21 jun 2016
376
108
43
60
Retie (België)
Type motor
ST1300
Inderdaad remschijven & blokken kosten wel wat voor onze ST1300. Heb onlangs de voorste & achterste remschijven & remblokjes laten vervangen. Tijdens de laatste TDT kreeg ik de wijze raad van Webster & JanPan dat de remschijven, na 150.000 Km, aan vervanging toe zijn. Ik heb het volgende bedrag voor de onderdelen betaald : de voorste remschijven van Moto-Master type HALO kostte me € 200/stuk, de achterste € 95,00 en de voorste & achterste remblokken € 100,00 . Moto-Master is een Nederlands bedrijf in de buurt van Eindhoven (Duizel). www.moto-brakes.com
In totaal kostte de ingreep : € 595,00 (vervangen remschijven & remblokken & nieuwe remolie (had ik nog in voorraad)). Onze hobby is soms prijzig maar veiligheid boven alles, nietwaar ? Misschien dat je bij David Silver Parts uit het Verenigd Koninkrijk goedkoper gesteld geraakt (?).

Sypie

3e Versnelling
22 apr 2019
89
64
18
39
Type motor
ST1300
Inmiddels zijn de blokken en de schijven vervangen bij Olaf. Samen met hem even een paar uurtjes gesleuteld in z'n knusse werkplaats. De remmen doen het weer zoals zet het horen te doen, zonder fluiten en piepen. De blokken achter waren al meer dan op, ze waren zo halverwege de plaatjes zelfs.

Nu maar weer sparen voor de volgende klus.

Tiesemans

Kilometervreter
18 sep 2019
1.135
720
113
's-Hertogenbosch
Type motor
ST1100
Hier hetzelfde maar dan voor mijn ST1100 ...
2 nieuwe OEM schijven vóór, 1 OEM nieuwe schijf achter incl. nieuwe OEM bouten vóór & achter en vóór en achter nieuwe OEM blokjes en verse Dot 5.1 ivm. RVS leidingen. circa 150.000 km veilige km's verzekerd (wat remschijven betreft).
Met dank aan Dennis (en Olaf).

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Cabby