ST1100 Remproblemen st1100

rood103

2e Versnelling
15 nov 2012
60
13
8
44
Spijkenisse
Goedemiddag allen, ('tis al avond, maar goedemiddag klinkt beter...)

al sinds vorig jaar heb ik problemen met mijn remmerij. Door een drukke periode thuis heb ik afgelopen jaar een vroege winter gehouden. De winter is extra lang geworden omdat ik tijdens de winter het veel te druk had op het werk en thuis.....

Nu begint de zon irritant te branden in e auto en wil ik weer op mijn ST1100 kruipen.... MAAR de achterrem heeft geen druk meer. Toen ik de motor wegzette had ik last van een vaste rem.

Volgens de garagist heb ik last van een defecte retour in de rempomp-verdeler-dinges. Revisiesetje kost max 50 euro en "je kan het makkelijk zelf"......

Nu wil ik jullie hulp even inroepen. Welk revisiesetje moet ik kopen.... Bij Roukama staan er een aantal op de site. Ik weet niet welke ik nodig heb. Ook graag jullie rechterhandjes.

Ik wil nog veel meer dingen gedaan hebben aan de fiets, maar de remmerij is het belangrijkst, dan kan ik weer lekker in het rond tuffen. De rest heeft geen haast.

graag jullie hulp.

Peter
Spijkenisse
 
Laatst bewerkt door een moderator:

waffie

Kilometervreter
7 nov 2012
1.304
1.270
113
Etten leur/Sprundel
Type motor
Geen
hallo,
dat hoeft niet de cases te zijn

vast zittende remzuigers is het meest aannemelijk gezien vuil daar het meeste kans heeft

daarnaast kan ook de rempomp zelf het probleem zijn maardaar zijn ook oplossingen voor
te veel vloeistof kan ook het probleem zijn alsmede een verstopt compensatie gaatje

samengevat het is dus een kwestie van schoonmaken,

je bent van harte welkom,

mvg
 

rood103

2e Versnelling
15 nov 2012
60
13
8
44
Spijkenisse
@waffie. De zuigers (remblokjes) komen los als de druk er vanaf gehaald wordt. Ik heb er natuurlijk de ballen verstand van, maar denk dat garagist (Ton van Hekelingen Motoren) gelijk heeft.

@Ome Noot. ik zie verschillende revisiesetjes staan op verschillende websites. Welke moet ik hebben. (natuurlijk de ABS/CBS versie) maar is het de voorste middelste of achterste. Is het universeel ?? heeft het nut op op voorhand ook de andere te vervangen?

Peter
 

panman1100

VIP
Medewerker
29 okt 2012
6.250
6.603
413
Voorhout
Type motor
ST1100
Kijk voor de verandering eens op de site van : ST1100 en ST1300 Onderdelen Shop
Staat onder op de lijst in Links (aan de rechtse kant :Biggrin van de pagina)
Daar vind je de juiste remrevisieset voor de motor voor een goede prijs.

Er zijn meer mensen die een goede remrevisie kunnen uitvoeren , dussssss ................ Spiteful

Een rem revisieset is voor 1 remklauw compleet , bestaande uit stofringen en keerringen voor alle zuigers in de remklauw.

0__606_l_ms1.rvf_1.jpg dus een revisie doe je op al je zuigers van de klauw .
Volgens de garagist heb jij last van een defecte retour in de rempomp-verdeler-dinges ..........WackoWacko
sterkte hiermee , RoflTease

Maar zonder gekheid , als de remrevisie gedaan is , vervang je ook de remvloeistof .
Maak eens het remreservoir open (rechterkant bij middenpaneel) , de vloeistof hoort helder te zijn ,
 
  • Like
Reactions: Mikey

marc pan

Klokje Rondrijder
4 nov 2012
5.149
2.526
113
54
Westmalle, België
Type motor
ST1300
Daar sta ik ook voor 100% achter wat je hier vermeld Henk.Wink:
Want door half werk te doen, blijf je alleen maar klooien.
 

Dennis

The Preacher
12 sep 2013
4.036
3.343
113
47
Alphen aan den Rijn
www.bmwdriversforum.nl
Type motor
ST1100
Stuur roukema een mail met je gegevens en vraag wat je nodig hebt als je moeite hebt om te vinden wat je zoekt.

Zo gepiept.

En idd er komen steeds meer "specialisten" op de proppen. En die kennis moet je doorgeven. Hetgeen hier ook gebeurd.

Mooi toch.
En nu slapen. Net leuke klus aan een 1100 gehad in biddinghuizen.....


Mobieltje kapot? Glas kapot? Ander defect aan je mobiel? Stuur me pb.
Ps: heb een grijze st1100. Met toeter.
 

rood103

2e Versnelling
15 nov 2012
60
13
8
44
Spijkenisse
Even een update...

Morgen gaat de 1100 naar de garagist.....ik ga een weekje op vakantie en daarna heb ik een motorweekend van het werk, natuurlijk geen tijd meer om zelf te vogelen.

Ik denk dat het goed gaat komen.

Bedankt voor de tips en wijze lessen.

Peter

Verstuurd van mijn thl 5000 met Tapatalk
 

Ome Noot

Moderator
Medewerker
29 okt 2012
4.267
2.737
413
57
Schiedam
www.piettastisch.nl
Type motor
ST1300
En wat is nu de stand van zaken?
is wel handig als er na en bezoek aan de garage of na een klus door het MKT even een update wordt gepost.
We kunnen er allemaal van leren he.
 

rood103

2e Versnelling
15 nov 2012
60
13
8
44
Spijkenisse
Vorige week ff een weekje op vakantie geweest...

Mijn Pan heeft die hele week bij de motorzaak gestaan. De voorremmen zijn gedaan. Echter de hoofdremcilinder-revisie-set bleek van de voorremcilinder te wezen.....

De garagist kreeg via zijn kanalen geen juiste (achterrem-hoofd-cilinder) revisiesetje te pakken......

Dit is echt behoorlijk klote.!!! Komend weekend stond een motor weekend gepland met collega's.

Garagist gaat nog een en ander proberen.....maar heeft weinig hoop.

Heeft iemand wellicht toevallig een revisiesetje liggen ????


***zucht***

Peter

Verstuurd van mijn thl 5000 met Tapatalk
 

rood103

2e Versnelling
15 nov 2012
60
13
8
44
Spijkenisse
Gisteravond de motor opgehaald.....

Garagist heeft alle remvloeistoffen vervangen en doorgespoeld.

De werking van de achterremmen blijft klote!!

De remmen slaan wel aan, maar laten daarna niet meer los.... Het retourventiel-mechanisme van de remcilinder werkt niet zoals het hoort...

De achterklauw loopt zo soepel als een..... (Wat is soepel??) en voor is er niks aan de hand.

Als ik nu rem met mijn voet, slaan de klauwen dus vast. Door de achterste ontluchtingsnippel even open te draaien komen de klauwen weer los.

Na dit weekend gaat garagist de boel opnieuw bestelllen. Hopelijk is de oplossing het retourventiel......

Mijn motorweekend is gecancelled :( Maar reparatie van mijn Pan zit eraan te komen.

Verstuurd van mijn thl 5000 met Tapatalk
 

Portupan

Kilometervreter
14 nov 2012
979
525
93
Poortugaal
Type motor
ST1300
Klinkt bekend. Verstopte remslang.
Slang van 1m35 direct van valve naar klauw en het probleem was opgelost. (Pan1100 met alfabet)
 
  • Like
Reactions: Dennis

rood103

2e Versnelling
15 nov 2012
60
13
8
44
Spijkenisse
Gisteren Pan weer naar garagist gebracht. ( agenda van mij en hem overvol)

Vanmiddag ff gebeld om polshoogte te krijgen van de voortgang.....

Het is niet de achterste remverdeler, het rivisiesetje heeft niks opgeleverd. Nu gaat Ton (garagist) verder zoeken. Hij zei dat er bij de ABS pomp ook nog een retourklep zat. Morgen gaat hij verder graven. Hopelijk vind hij het euvel.

Die auto gaat me steeds meer tegenstaan.

Ik hou jullie op de hoogte!

Peter

Verstuurd van mijn thl 5000 met Tapatalk
 

panman1100

VIP
Medewerker
29 okt 2012
6.250
6.603
413
Voorhout
Type motor
ST1100
Kijk nou eens naar de PROPORTIONING CONTROL VALVE , deze pcv klep heeft een klein filter , zal wel verstopt zijn.
goed schoonmaken en controleren op werking , monteren en goed ontluchten op de juiste manier anders blijft er lucht in zitten.




 

Ome Noot

Moderator
Medewerker
29 okt 2012
4.267
2.737
413
57
Schiedam
www.piettastisch.nl
Type motor
ST1300
Garagist?
Zoeken?
Verkeerde setje besteld?
Niet gevonden?
Nog een weekje?
Weekendje weg naar de kloten?

Al bijna twee maanden aan het kloten en nog is het niet goed.
Waarschijnlijk had jou probleem al veel eerder opgelost geweest als je de juiste weg had bewandeld.
Nu gaat het je waarschijnlijk handen vol geld kosten, terwijl het probleem naar mijn idee veel eerder en beter opgelost had kunnen worden.
 

waffie

Kilometervreter
7 nov 2012
1.304
1.270
113
Etten leur/Sprundel
Type motor
Geen
Voor de PROPORTIONING CONTROL VALVE is een terug roep actie geweest (ging uiteindelijk lekken)
mag hopen dat deze ook is uitgevoerd aan jouw motorfiets en of is gecontroleerd

Ik mag hopen dat het gevonden kan worden voordat je gaat besluiten de motorfiets in te ruilen, verkopen of misschien wel te slopen
 
  • Like
Reactions: Mikey en Fredv50

rood103

2e Versnelling
15 nov 2012
60
13
8
44
Spijkenisse
Vandaag de motor weer opgehaald.

Probleem NIET verholpen. Wel compleet gediagnostoseerd....

Het zit in de ABS pomp/klep.

De bovenste klep in het ABS-rem-gedeelte is defect. Hieronder hoe het mij is uitgelegd...

Als je met de voetpomp remt, gaat er olie door de ABS. Van daar naar de achterrem. ( de andere verbindingen zijn oke)
Als het pedaal losgelaten wordt dan loopt de olie weer terug....bij mij niet. Er blijft druk staan tussen de klauw en de bovenste klep van (IN) de ABS.

De PCV schoon en de leidingen ook....

Nieuwe ABS is 3364,85 euro.......

Het schijnt dat het achterste gedeelte los kan, daar zitten de remleidingen op aangesloten en daar zit ook de klep welke niet meer werkt.
uploadfromtaptalk1434114423664.jpg

Op de foto zie je het gedeelte waar het om gaat.....

Iemand nog ideeen ??

Peter



Verstuurd van mijn thl 5000 met Tapatalk
 

panman1100

VIP
Medewerker
29 okt 2012
6.250
6.603
413
Voorhout
Type motor
ST1100
Volgens mij heb ik hier nog een ABS modulator liggen , die goed is .
Zal vanavond voor je kijken en laat je het dan weten.
 
  • Like
Reactions: Horspan

Portupan

Kilometervreter
14 nov 2012
979
525
93
Poortugaal
Type motor
ST1300
Klinkt bekend. Verstopte remslang.
Slang van 1m35 direct van valve naar klauw en het probleem was opgelost. (Pan1100 met alfabet)
Ik heb om te testen de betreffende slang losgenomen van de modulator, over de banjobout een stukje pijp geschoven, toen de banjobout weer in de modulator geschroefd.
De slang is nu buiten werking. Vervolgens was het probleem opgelost (uiteraard verminderde remfunctie).
Met de eenzijdig losgekoppelde verbinding lukte het mijn iet om de zuiger in de klauw terug te duwen.
Conclusie: verstopping in dit deel van het hydraulisch systeem.
Bij mij bood het vervangen van de hydraulische verbinding de oplossing.
Af fabriek heb je eerst een slang, dan een pijp over de achterbrug en vervolgens weer een stukje slang naar de klauw. Omdat de koppelingen het duurste zijn, heb ik toen besloten het hele traject als een slang uit te voeren.

Btw: Poortugaal is bij je om de hoek. Een testje kan geen kwaad.
 

S-Tsw-1300

Mega Mijlenmaker
3 nov 2013
1.894
866
113
Zeewolde
Type motor
ST1300
Soms ben ik blij dat ik geen ABS heb. Succes met het oplossen. Toch weer mooi hoe de technische mannen reageren, hulp of onderdelen aanbieden.

Groet
Ton
 
  • Like
Reactions: MINIBENZ

rood103

2e Versnelling
15 nov 2012
60
13
8
44
Spijkenisse
Portupan,

Ik had al gevraagd aan Ton (garagist) of de 1,35 meter remslang een oplossing is. Antwoord was.... Tuurlijk, maar dan heb je geen ABS functie meer....

Het zou zelfs al werken als beide slangen direct aan elkaar gezet zouden worden dmv koppelstukkie. Maar dat wil garagist liever niet doen.

Hij had gekeken in de onderdelenprijslijst van zijn leveranciers.. Daar vond hij die 3500+ euroootjes. Ook dat heeft hij stellig afgeraden.

Omdat hij weet dat ik deelnemer ben van ons mooie forum heeft hij me de keuze gegeven.

Qua kosten is hij meer dan mild geweest. Hij is er ruim 2 dagen mee bezig geweest.(heeft natuurlijk ook tussendoor ander werk gedaan )... Vraagt slechts 100€:)



Verstuurd van mijn thl 5000 met Tapatalk
 

panman1100

VIP
Medewerker
29 okt 2012
6.250
6.603
413
Voorhout
Type motor
ST1100
Er zit nogal wat prijsverschil tussen de diverse leveranciers van het zelfde onderdeel ,
prijsvergelijking via internet levert enorme verschillen op , en het is de moeite waard om goed rond te kijken ,
kijk goed naar de prijzen of dit ex. btw is of incl.btw.
maar houd ook rekening met verzendkosten en eventuele invoerbelasting op het artikel .


Nieuwe ABS is 3364,85 euro.......
Vind deze prijs dan ook erg ruim Unknw (vreemd) die de bevriende garagist verteld .

Voorbeeld prijsverschil van 2 Nederlandse leveranciers

Motorcycle spare parts > 57100MAJG41 = achterste modulaor : € 1620.99 ex btw
57600MAJG41 = voorste modulator : € 1620.99 ex btw

Cmsnl > 57100MAJG41 = achterste modulaor : € 1073.50
57600MAJG41 = voorste modulator : € 1073.50

Dus doe je voordeel en kijk goed rond bij aanschaf van een nieuw onderdeel
of koop een goed (gereviseerde) onderdeel voor stukken minder.
 

Portupan

Kilometervreter
14 nov 2012
979
525
93
Poortugaal
Type motor
ST1300
Met mijn bypass- slang deed ik niets anders dan simpelweg de originele slang-pijp-slang verbinding vervangen door 1 slang. Ik zou niet wete hoe dat ten koste zou kunnen gaan van de ABS werking.
 

panman1100

VIP
Medewerker
29 okt 2012
6.250
6.603
413
Voorhout
Type motor
ST1100
Dit gaat ook niet ten koste van de ABS werking , maar dan moet de modulator wel goed werkend zijn.
Anders werkt het niet.
 

rood103

2e Versnelling
15 nov 2012
60
13
8
44
Spijkenisse
@Portupan

Ooh ik snap het nu.. Jij had een verstopping in he pijp of slang....

Dat gaat voor mij niet op. Ik heb defect IN ABS module.

@iedereen......
Gelukkig had Panman1100 het benodigde deel op de plank liggen !!!:):):) Ook zijn linkerhanden werden aangeboden.....daar maak ik graag gebruik van!!

22 juni gaat het gebeuren. Vanaf die middag / avond graag iedereen aan de kant, ik wil graag ruim baan om weer optimaal te kunnen genieten van de motor!!

#heppiedepeppie

Verstuurd van mijn thl 5000 met Tapatalk
 
  • Like
Reactions: slowhand en webster

Sancho Panza

5e Versnelling
14 jun 2015
728
695
93
45
Amersfoort
Type motor
ST1100
Ik wilde ook graag een ABS voor de veiligheid, deze prijzen heb ik blijkbaar even bewust verdrongen.
Maar TOP dat jullie elkaar zo helpen... Wordt vast gewaardeerd!
 

rood103

2e Versnelling
15 nov 2012
60
13
8
44
Spijkenisse
Eindelijk weer tijd om een update te schrijven.....

Henk is afgelopen maandag langsgekomen. Ff een klusje van ongeveer 2 uur.....

Na een bakkie warme koffie, henk was behoorlijk nat geworden door de plotseling opkomende buien, zijn we (henk) aan de slag gegaan.

De ABS modulator vervangen.... Nieuwe Dot4 erin.... Ontluchten maar nog steeds zat er iets niet helemaal lekker in de remmerij.

De PCV bekeken, voorste ABS rem pomp ook maar ff losgehaald. Deze was waarschijnlijk nooit losgeweest. Henk heeft ook deze een schoonmaakbeurt gegeven.

Nog een keer goed ontluchten......er blijft een storing zitten.

Waarschijnlijk is dan toch ook de PCV niet goed....

Ongeveer 8 uren later staat alles weer in elkaar. De voorrem heeft nog nooit zo goed geremd. Achterrem blijft een zorgenkindje.

Henk had waarschijnlijk nog een PCV liggen. Deze zal na revisie ook nog geplaatst gaan worden. Dan moet alles weer goed zijn...

Ik kan nu weer rijden met de Pan, alleen niet remmen met de voetrem, dan slaat deze weer vast.

Wordt vervolgd !!

Peter

Verstuurd van mijn thl 5000 met Tapatalk
 
  • Like
Reactions: S-Tsw-1300 en Timbo

panman1100

VIP
Medewerker
29 okt 2012
6.250
6.603
413
Voorhout
Type motor
ST1100
Wat is er zoal gedaan aan de motor
Voorrem nagekeken/schoongemaakt en weer soepel gemaakt
Achterrem nagekeken/schoongemaakt en ook weer soepel gemaakt
Achter ABS modulator vervangen , werkt prima.
Achterrem hoofdremcilinder is gereviseerd , werkt goed.

Elke leiding is getest op goede doorstroming van de remvloeistof .

Maar de pcv werkt niet goed ,
deze remkrachtverdeler is volgens mij er de oorzaak van , dat deze druk houd op de buitenste cilinders van de remklauw ,
alleen door de buitenste ontluchtingsnippel te lossen van de achterremklauw gaat de druk eraf.
Dus gaat vervangen worden.

Onderhoud is toch wel heel belangrijk , vervang op tijd de vloeistoffen dan heb je veel meer en langer plezier van je motor.

En als de buitenkant dan ook nog goed bijgehouden word , dan word het weer mooi op de weg.
 

Ome Noot

Moderator
Medewerker
29 okt 2012
4.267
2.737
413
57
Schiedam
www.piettastisch.nl
Type motor
ST1300
Oftewel.... Zorg dat je motor schoon is voordat wie dan ook van het MKT zijn handen hieraan vuil maakt.

Zonder Henk's vakkundigheid zouden die remmen dus nog steeds kloten zijn.
 

rood103

2e Versnelling
15 nov 2012
60
13
8
44
Spijkenisse
Das niet helemaal een juiste conclusie Nootje !!!
klussen zonder vieze handen..... das het ook niet helemaal..Tease

Ik denk wel dat het benoemenswaardig is dat het enorm belangrijk is de vloeistoffen op tijd te vervangen. En bij twijfel gewoon preventief te vervangen.

Ik heb mijn Pan 2 jaar geleden (of 3) gekocht. Hij was in redelijke staat. Ik wist niet wanneer er precies wat vervangen is geweest. Ik wist dat de vorige eigenaar er dat jaar weinig op gereden had, maar dat was dan ook alles. Alles werkte zoals het moest...

Ik ben niet zo heel technisch, dus vloeistoffen heb ik nooit aan gedacht om te vervangen. Pas vorig jaar op de TDT heb ik de motorolie vervangen. Toen kreeg ik de tip om de koppelingsvloeistof te vervangen. Ook remvloeistof werd genoemd. Maar dat zijn ook weer klusjes die je als leek niet zo makkelijk aanpakt.

Bij mij heeft het tegengezeten.... er was te veel vervuiling waardoor de systemen verstopt geraakt zijn. Met al de gevolgen....

De buitenkant zal altijd rijvuil op zitten.... Ik heb de Pan om te rijden... niet voor de showroom ;)
 
  • Like
Reactions: elmo

Dennis

The Preacher
12 sep 2013
4.036
3.343
113
47
Alphen aan den Rijn
www.bmwdriversforum.nl
Type motor
ST1100
Dit geld natuurlijk ook voor de mannen die niet tot MKT behoren en anderen helpen met bv revisie remmen of balhoofdlager of distributieriem vervangen etc.

Ook deze mannen mogen genoemd worden ipv alleen het MKT.
In mijn beleving was het MKT (Rex en Patrick) de aanjagers om mijn kennis te verbreden waardoor ik anderen kon helpen. Een NoNick waar we met 4 motoren stonden om de distributie te doen, een Elmo als een Hansepansje die Douwe zijn remmen in no time weer als nieuw hadden gemaakt. Een Portupan waar je altijd terecht kan voor ook werkzaamheden.
Ad1993 die ook stond te helpen met de distributieriem vervangen. En zo zijn er meerdere (onze ad "sprundel) en meerdere die het verschil kunnen maken.

"Wij" maken deel uit van dit forum. "Wij" doen onze kennis hierop. "Wij" zijn ook MKT door dit forum. En "wij" zorgen ook dat dit forum daarom alle lof verdiend die dit forum verdiend.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 

Ome Noot

Moderator
Medewerker
29 okt 2012
4.267
2.737
413
57
Schiedam
www.piettastisch.nl
Type motor
ST1300
Okee voor hier misverstanden gaan ontstaan...
We spreken hier over de motor van Rood 103.... correct?
We spreken over Henk die aan die motor heeft gesleuteld.

Ik citeer even.. "En als de buitenkant dan ook nog goed bijgehouden word , dan word het weer mooi op de weg."

Ik benadeel niemand, en bevoordeel niemand.
De essentie van mijn korte posting was dat het gewoonweg lekkerder sleutelt aan een schone motor... niks meer en niks minder.

En dat was gelijk mijn laatste toevoeging aan dit topic !!!!!!
 
  • Like
Reactions: Nosegear

Dennis

The Preacher
12 sep 2013
4.036
3.343
113
47
Alphen aan den Rijn
www.bmwdriversforum.nl
Type motor
ST1100
Oftewel.... Zorg dat je motor schoon is voordat wie dan ook van het MKT zijn handen hieraan vuil maakt.
Dit is de zin waar ik naar refereer.
Zelf heb ik van Henk het nodige geleerd, dus dit staat los van Henk. Of van de motor van Rood.

Ik trek jouw uitspraak breder, want voor iedereen die kan sleutelen en niet perse van het MKT zijn, is het fijner om aan een motor te werken die schoon is.
Dus ik ben het in deze geheel eens met jouw opmerking: Hou je motor schoon. Kuipwerk smerig zal mij persoonlijk een worst zijn, maar zorg wel dat de mechanische onderdelen netjes zijn onderhouden of schoon zijn.

Er is geen sprake van misverstand in mijn ogen. Alleen miste ik het stukje dat meerdere mensen sjoege hebben van sleutelen. En niet alleen het MKT.

groet
Dennis
 

rood103

2e Versnelling
15 nov 2012
60
13
8
44
Spijkenisse
Korte update......

Henk (Panman1100) is nu 3 keer hier thuis geweest. Vele uren gebuffeld en gezocht. (ook gelachen en koffie gedronken)

Veel onderdelen gereviseerd, vervangen en losgehaald.

We (Henk) weten het niet meer.....

Wordt vervolgd !!

Peter
 

Dennis

The Preacher
12 sep 2013
4.036
3.343
113
47
Alphen aan den Rijn
www.bmwdriversforum.nl
Type motor
ST1100
Hai Rood,

Kun je concreet opschrijven wat er tot nu precies gedaan is?


Groet
Dennis.



Mobiel kapot? Scherm kapot? Andere hardware mobiel kapot? Accu problemen? Komt u maar! In ieder geval reparatie tegen normale prijzen.
 

Portupan

Kilometervreter
14 nov 2012
979
525
93
Poortugaal
Type motor
ST1300
Klinkt bekend. Verstopte remslang.
Slang van 1m35 direct van valve naar klauw en het probleem was opgelost. (Pan1100 met alfabet)
Rood,

Peobeer mijn oplossing eens.

Kan nooit kwaad.

Slang kostte 4 jaar terug ca 60 euro.

Zijn iig de oude slangen vernieuwd.

Martin
 

elmo

Mega Mijlenmaker
24 mei 2014
2.813
2.500
113
46
biddinghuizen
Type motor
ST1100
dat is heel goed mogelijk ik heb het bij mijn volvo gehad ,in de achterste remslang zat een stukje los een soort van velletje.
Op de rem trappen was geen probleem maar als de olie terug moest dan sloot het velletje de leiding af .nieuwe slangen erop en heGoodt was over
 
  • Like
Reactions: S-Tsw-1300

marc pan

Klokje Rondrijder
4 nov 2012
5.149
2.526
113
54
Westmalle, België
Type motor
ST1300
Dit heb ik mijn auto 20j geleden ook gehad elmo, met een remkabel die origineel kort gebogen zat aan een rempompje, waar ze al meer van die problemen hadden gehad.