ST1300 Remmen Ontluchten ST1300

• beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden

MINIBENZ

Klokje Rondrijder
29 okt 2012
3.412
1.041
413
49
Purmerend
Type motor
ST1300
Mooi filmpje maar waarom heeft die gast het over driver and passenger side van de motor?
Of zitten ze in de unaaitmesteeds naast elkaar op de motor?

Then it's about time that you start learning English mr Marcpan! ;)

Ome Noot

Moderator
Medewerker
29 okt 2012
4.235
2.681
413
57
Schiedam
www.piettastisch.nl
Type motor
ST1300
Ik denk dat hij de voor en achterkant bedoelt.
Rare jongens die Amerikanen :dance: :dance: :dance:

Ik heb de volgorde er ook nog maar effe bij gezet...

boanvdv

Motorrijles
5 apr 2014
5
5
3
57
H'lo
Type motor
ST1300
Ik heb al deze stappen doorlopen, meerdere malen, dit nadat ik de achterrem klauw heb gereviseerd en twee nieuwe voorrem klauwen heb gemonteerd. Helaas blijf ik zowel bij de proportionele klep als bij de achter rem steeds luchtbellen zien. Bij het bedienen van de achterrem, trap ik deze de eerste keer diep weg en na de tweede keer zit ie aardig op hoogte. Ergo er zit lucht in het systeem.
Uiteindelijk maar een proefrit gemaakt, maar bij het remmen en het loslaten van de rem, blijft de rem behoorlijk aanlopen, totdat deze na een X aantal meter vanzelf weer "lost".
Ik heb geen oplossing hoe de lucht eruit te krijgen. Iemand een ervaring/idee? HEEELP!

panman1100

VIP
Medewerker
29 okt 2012
5.774
5.771
413
71
Voorhout
Type motor
ST1100
Volgorde ontluchten

Voorste reservoir :
  1. de linker remklauw de buitenste ontluchtnippel
  2. de rechter remklauw de buitenste ontluchtnippel.
Achterste reservoir :
  1. Haal nu de voorste linker remklauw los en hou hem in een hoek van tussen 0 en 15 graden t.o.v. de grond (voorover dus en niet achterover zoals gemonteerd).
  2. de ontluchtnippel van de Proportionele Control Valve (PCV) achter het rechter middenkuipdeel.
  3. de buitenste ontluchtnippel van de achterremklauw
  4. de middelste ontluchtnippel van de voorste rechterremklauw
  5. de middelste ontluchtnippel van de voorste linkerremklauw
  6. de middelste ontluchtnippel van de achterremklauw.

H

Honda

Guest
Al gekeken naar het veerplaatje, is dat bij de montage van het achterwiel/remklauw niet uit de remklauw gevallen of verkeerd teruggeplaatst??

Fredv50

Kilometervreter
2 mrt 2015
1.285
1.672
113
59
Barendrecht
Type motor
ST1300
Had laast hetzelfde probleem met verversen dat er veel lucht uit bleef komen .
Oorzaak bleek dat mijn slang met haakse nippel die op de ontlichtingsnippels komen niet strak genoeg zat , zat een haaks nippel bij de ontluchting set . Die toch niet afdichte voor de 100%
Na gebruik slang met kleinere binnen diameter ging het vlot.

Succes iig

• Like
Reactions: marccc

boanvdv

Motorrijles
5 apr 2014
5
5
3
57
H'lo
Type motor
ST1300
De volgorde zoals panman aangeeft heb ik ook van het forum en ook toegepast. Het veerplaatje is ook 100% goed gemonteerd en het haakse nippeltje heb ik ook met een kleinere diameter en ook met de slang rechtstreeks gedaan. Alles zonder resultaat. Morgen toch maar even naar dealer. Tnx voor de reacties!

Manus

5e Versnelling
21 jan 2016
678
630
93
69
Valkenswaard
Type motor
Anders
Er kan ook ,,valse lucht,, aangezogen worden langs de schroefdraad nippel.
Even helemaal uitnemen en voorzien van tape gasleidingen.

boanvdv

Motorrijles
5 apr 2014
5
5
3
57
H'lo
Type motor
ST1300
Manus dank je wel. Ik heb nu de boel weer open liggen. Ga dit nog proberen.

Ome Noot

Moderator
Medewerker
29 okt 2012
4.235
2.681
413
57
Schiedam
www.piettastisch.nl
Type motor
ST1300
Dealer?
Als je een beetje het forum had doorgelopen dan had je kunnen lezen dat er maar één Brake Wizzard is en dat is Panman 1100.
Hadden je remmetjes beter geweest als nieuw

RRR

5e Versnelling
18 sep 2016
740
334
63
Dalen
Type motor
ST1300
@boanvdv: zou toch voor de zekerheid kijken of de remblokjes van de achterrem er goed inzitten. Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad nadat ik de achterste remklauw gangbaar had gemaakt. Veerplaatje eruit gevallen en verkeerd teruggeplaatst. Resultaat: remblokje kon niet goed in de remklauw bewegen en door de kracht van het rempedaal was één blokje compleet verbogen. Dat gaf een sponzig gevoel in het pedaal, wat verdween als het pedaal een paar keer werd ingetrapt. Ook draaide het achterwiel hierdoor veel te zwaar.

boanvdv

Motorrijles
5 apr 2014
5
5
3
57
H'lo
Type motor
ST1300
Ik ben inmiddels weer een "ontluchtingsrondje" begonnen. De ontluchtingsnippels heel minimaal opengedraaid. En voilá, het systeem is nu compleet ontlucht. Remmetjes lopen niet meer aan na een beste ABS remming. Voorrem nog nooit zo hard geweest als nu. Dus PFFF ik kan het wel.
Allen bedankt voor de tips!!Yahoo: