ST1100 Remklauwen gangbaar maken

Zwarte Pan

1e Versnelling
5 jun 2019
21
11
3
39
Koningsbosch
Type motor
ST1100
Wie weet hoe ik mijn remklauwen gangbaar kan maken?
Ik heb de remblokjes vervangen, alles schoon gemaakt met remreiniger en de zuigers ingesmeerd met een beetje keramisch vet. Toen ik klaar was met alles erop te monteren en ik mijn motor weer terug zette op zijn plek merkte ik dat ik heel hard moest duwen waardoor ik wist dat de remblokjes op mijn schijf zitten. Ik hoor graag hoe ik dit kan verhelpen. Mvg Kevin

marc pan

Klokje Rondrijder
4 nov 2012
5.014
2.413
113
53
Westmalle, België
Type motor
ST1300
Zitten de remblokjes dan wel mooi op hun plaats,
zoals ook BV het veertje waar de remblokken in de remklauw op rusten, ziet er koperachtig uit.

elmo

Mega Mijlenmaker
24 mei 2014
2.758
2.389
113
46
biddinghuizen
Type motor
ST1100
Heb je hét olieniveau gecontroleerd?
De meesten vullen de olie bij als de blokken half op zijn. No go natuurlijk want als je nieuwe blokken plaatst dan staat de olie te hoog en zal deze onder druk blijven staan.
Andere optie is natuurlijk dat je klauwen aan revisie toe zijn cupjes (en controleren )eruit groeven schoonmaken nieuwe rubbers erin en monteren met remvet.

panman1100

VIP
Medewerker
29 okt 2012
6.137
6.475
413
Voorhout
Type motor
ST1100
@Zwarte Pan
De zuigers ingesmeerd met keramisch vet ?? :MAD:

Het is wel erg belangrijk om de delen die aangegeven worden in de vraagbaak/werkplaatshandboek in te smeren met bremsenpasta van Ate of met schone remvloeistof.
Alleen remvloeistof of remvloeistof is niet genoeg.
Om je remzuigers gangbaar te houden/maken ,dan zou ik het toch maar meteen goed doen.
Dus wat Elmo zegt klopt , uit elkaar en goed schoonmaken en check het remvloeistof niveau .

Bremsenpasta is goed voor de remzuiger en de rubbers in je remklauw en reageert niet met de remvloeistof .

Laatst bewerkt:

Biker T

5e Versnelling
3 jul 2016
612
527
93
55
Waspik
Type motor
ST1300
Hoe oud is de motor? Wat is de staat van de remslangen? Het zou kunnen dat de remslangen inwendig aan het vergaan zijn. Dan kunnen er rubberdeeltjes de gaatjes in het systeem verstoppen, met het gevolg dat de remvloeistof niet terug het reservoir kan lopen.

Ray_308

5e Versnelling
29 okt 2018
559
626
93
48
Heemskerk
www.minneboo.net
Type motor
ST1100
Waarschijnlijk de vuile / geoxideerde zuigers naar binnen gedrukt om de nieuwe blokjes te plaatsen. Vuil achter je keerringen/ geen gladde zuigers en deze door de keerringen gedrukt.

Remklauw eraf, uit elkaar halen, schoonmaken zuigers en klauwen beetje polijsten, nieuwe keeringen en (als het er weer zo uitziet als op mijn foto) weer in elkaar zetten.

IMG_9475.jpg