Remklauw, rechts ST1100

W. Boom

3e Versnelling
23 mei 2018
152
152
43
40
Rotterdam
Type motor
ST1100
Gezocht: rechter remklauw voor een non-ABS '91er ST1100. Liefst in enigzins nette staat, maar heel en werkend is het voornaamste.
Als er iemand iets op de plank heeft liggen waar hij (of zij natuurlijk) niet heel erg aan gehecht is hou ik me graag aanbevolen.
Groet, Wouter

• Leuk
Reactions: Skippy10

vanderHoek

Motorrijles
19 jul 2019
9
9
3
60
Cuijk, regio Nijmegen
Type motor
ST1100
Dan grijp ik er net naast :p ben bezig de schijven te vervangen, terwijl ik op bestelling wacht de klauwen even door de klauwen. Dat valt niet mee, de zuigertjes zaten muurvast, net als de blok pinnen, ik vermoed locktite voor de pins. 2 zuigers komen er niet onbeschadigd uit, wil de pomp niet stukmaken. De rubbers moeten sowieso vervangen. Iemand tips voor aanschaf revisiesets?

vanderHoek

Motorrijles
19 jul 2019
9
9
3
60
Cuijk, regio Nijmegen
Type motor
ST1100
Dank voor de antwoorden, de klauwen zijn nog goed, zoek 2 revisiesetjes incl. nieuwe zuigers. en etv nieuwe pad-pinnen, die ik bij een rubbersetje wel zag oa bij japparts . Maar een zuiger met ringen is al €28,50 ( http://www.japparts.nl/index.php?main_page=product_info&cPath=830_979_2145&products_id=12264 ) en heb er 3 of 4 nodig. Beetje koperpasta.
Ok, ga er niet dood aan, wat geld uit te geven in deze zware tijden, maar WW valt niet mee. en ramona ook niet.

Heb ze ook op Nr1Motor.nl gevonden, maar ken de zaak niet, lijkt me chinees?

• Mee eens
Reactions: Tiesemans

Guardian

5e Versnelling
7 mei 2018
767
413
63
Type motor
Geen
@vanderHoek plankje tussen de klauw en met een compressor druk opbouwen in de klauw. Is dat geen oplossing? Bij mij vorige week ook soortgelijke reparatie uitgevoerd, (pekelschade).

PanGert

4e Versnelling
10 nov 2012
313
593
93
70
Breda
Als het met de compressor niet lukt:
Een oud (werkend) remhandel met reservoir. Slangetje aan de remklauw en voorzichtig pompen.
Plankje er tussen en de zuigers zo ver mogelijk er uit pompen.
Werkt gegarandeerd.

• Mee eens
Reactions: fred

pmponer

5e Versnelling
3 mrt 2015
496
372
63
43
Type motor
ST1100
Goed maar dan heb je de zuigers eruit.

Hoe maak je die het best schoon? Groen sponsje/ en dan polijsten? Wegmikken en nieuwe kopen?
Wat zijn tips en trucs om de oude zuigers nog een ronde mee te laten gaan?

vanderHoek

Motorrijles
19 jul 2019
9
9
3
60
Cuijk, regio Nijmegen
Type motor
ST1100
ik heb de hele set compleet van de fiets gehaald, inlc de pomp/remhandel. Twee vd kwam na veel moeite wat beweging in, dus dan met remblokjes en steeksleutels net zo lang knoeien tot zt er bijna uit zijn. Hier ging het niet verder omdat de losse en daarna uitpopten, de andere twee bleven klem zitten op de keerringen, kreeg ze zelfs niet rondgedraaid. t vloeistofreservoir begon uiteindelijk te lekken zoveel druk zat er op :-D

In tegenstelling tot dit plaatje heb ik wel geprobeerd de losse zuigers onderin klem te zetten met steeksleutels etc. en zo de vastzittende omhoog de persen met oliedruk, maar er kwam totaal geen beweging in, totdat ik de klem erop zette en al draaiend iets van beweging kon forceren. Maar t laatste stuk kwamen ze niet verder.

IMG_5180.jpeg

kan me inderdaad herinneren van vroeger, m'n opa had een ford garage in de jaren 60, dat het met de luchtdrukspuit ging, zoals alles toen. enfin heb ze eruit, met een griptang. dus die zuigertjes kunnen alleen nog als asbakje dienen.

Een van de klauwen is rond de zuigeropening niet helemaal lekker meer, niet dat t direct een probleem, met alle rubbers en zuigers nieuw zal ie wel weer een paar jaar meegaan, maar vroeg me af of er ook aftermarket klauwen op passen, brembo's of zo. Zal er ook wel helemaal niet zijn voor een toerfiets waar extra stopvermogen weinig zin heeft. Maar toch, ik vind het zo'n lekkere fiets dat ik m zou willen 'restaureren' met hier en daar wat beter materiaal. leds, andere/minder kuip. Ander topic voor.

IMG_5181.jpeg

• Mee eens
Reactions: Tiesemans

magnamaniac

4e Versnelling
12 mei 2019
275
242
43
Land van Maas en Waal
www.rataplan-ratbikeclub.nl
Type motor
ST1100
  • Like
Reactions: vanderHoek

Tiesemans

Kilometervreter
18 sep 2019
1.152
739
113
's-Hertogenbosch
Type motor
ST1100
Maar toch, ik vind het zo'n lekkere fiets dat ik m zou willen 'restaureren' met hier en daar wat beter materiaal. leds, andere/minder kuip. Ander topic voor.
Gewoon doen, heb ik ook gedaan en blijf ik doen ...
Ik heb een setje remklauwen vóór en eentje achter gekocht voor weinig en deze laat ik nu in het VK volledig reviseren incl. spuitbeurt.
Als straks mijn nieuwe remschijven erop moeten evenals nieuwe blokjes gaan uiteraard die gereviseerde en gespoten remklauwen er ook op.
Is mij het waard, met een ander heb ik niets te maken.

• Like
Reactions: vanderHoek