Communicatie Radio op een ST1100

• beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden
18 jun 2017
62
16
8
47
Type motor
ST1100
Heeft er iemand een radio in zijn ST1100 ingebouwd?
Zo ja, zou je hier dan een filmpje kunnen plaatsen?

Ik ben benieuwd hoe dat eruit ziet en hoe dat klinkt.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

rene_st1100

2e Versnelling
25 mei 2017
63
16
8
31
Apeldoorn
Type motor
ST1100
Heb op mijn st1100 ook radio via de intercom. Werkt prima en zodra je praat stopt de muziek

Heb mezelf laatst ook verwend met een sena intercom systeem inclusief fm radio. Ook erg goed geluid

Biker T

5e Versnelling
3 jul 2016
428
289
63
53
Waspik
Type motor
ST1300
Ik heb er een in mijn 1300 zitten. Een echte originele Honda radio met afstandsbediening op het stuur. Jawel.

Pan 1300-5.jpg

Maar hier heb je natuurlijk niks aan. Ik wil wel even mijn ervaringen met je delen. Die radio is heel leuk maar als je boven de 80 - 90 km/u uit komt, moet je die radio zo verdomde hard zetten dat heel de buurt er plezier van heeft. Behalve jij.....
Door het windgeruis hoor je zelf bijna niks meer. Je moet zorgen dat je tijdens het rijden de radio harder en zachter kan zetten. Hierdoor zit ie in het zicht, op zich hoeft dat geen probleem te zijn, maar wat als het regent?

Ikzelf vond het zeer storend om met keiharde muziek rond te rijden, waar de omgeving niet op zit te wachten. Dit heb ik opgelost door zelf een koptelefoon aansluiting op de radio te maken. Hiervoor heb ik de rear speaker aansluitingen voor gebruikt. Op deze contacten een kabeltje met een vrouwlijke 3,5 mm jackplug gesoldeerd. In deze kabel zitten een paar weerstandjes omdat de koptelefoon veel minder vermogen heeft dan de speakers.

Hoofdtelefoon2.JPG

Op mijn helm heb ik een intercom systeem van Cardo. Hier kan een kabeltje ingeprikt worden om bijvoorbeeld een mp3 speler aan te hangen. Ik prik deze kabel in de koptelefoon aansluiting van de motor en geniet heerlijk van de muziek. Zelfs op de snelweg met +200 km/u (heb ik 1xtje uitgeprobeerd). Nee echt, 1xtje maar....

20160801_160104.jpg

Kortom, muziek in je helm is de beste oplossing om er volledig van te kunnen genieten.
Succes Martin

Paul_U

Mega Mijlenmaker
14 okt 2016
1.605
420
83
40
Apeldoorn
Type motor
ST1100
Ik zou inderdaad ook nooit met luidsprekers in de motor rond willen rijden. Sowieso niet vanwege de toch best prijzige aanschaf, want je hebt over het algemeen toch waterdichte speakers nodig, dus duurder indien je ze kwalitatief goed wilt hebben, en inderdaad, waar laat je de radio zoals Biker T al aangeeft? In de helm is volgens mij een zo veel mooiere oplossing, en jij bent degene die van de muziek geniet, niet naast jou ook iedereen in een straal van weet-ik-hoeveel meter om je heen. Daarbij is via mobiel ook nog eens makkelijker spotify/mp3/internetradio te luisteren.

PanST1100Black

5e Versnelling
25 aug 2016
694
351
63
57
Leiden
Type motor
ST1100
Ha Martin,

Kwam dit tegen op Marktplaats. Deze kan op het stuur gemonteerd worden.
Wat de kwaliteit is weet ik echt niet, maar lijkt me wellicht een oplossing als deze aangesloten is op een intercom systeem, heb zelf Autocom.

Maar heb de wens voor de nieuwe Schuberth C4, met Sena Bluetooth maar dat is niet ècht een goedkope oplossing

Bijlagen

Laatst bewerkt:

Garfield

4e Versnelling
12 mei 2017
304
131
43
Amersfoort
Type motor
Anders
Ik sluit me bij vorige posters aan.
In mijn BMW K1100LT had ik zelf een radio/mp3 speler ingebouwd.
Kan makkelijk, je hebt zeeën van ruimte in de kuip en zelfs speciaal voor radio inbouw gemaakte kuipvakken.
Anyway, ik heb 'm er uiteindelijk weer uitgehaald.
Om wat te horen moet 'ie zo hard dat de halve wereld om je heen mee moet genieten en in de praktijk was ik dus veel bezig met het volume voortdurend aanpassen. En op snelwegsnelheden was het eigenlijk niet meer te doen.

Ik wil ooit wel weer eens wat muziek erbij maar dat ga ik dan via iets in m'n helm regelen.

En dan heb je ook nog de kwestie dat de kuip van de Pan eigenlijk veel te krap is voor een standaardformaat autoradio.

18 jun 2017
62
16
8
47
Type motor
ST1100
Iedereen bedankt voor jullie Ideeën en ervaringen.
Ik denk dat ik maar voor een Sena headset ga, dan koop ik meteen een duo.
Kan ik ook gezellig met mijn dochter praten tijdens het touren!

stampan

Motorrijles
18 jun 2016
5
2
3
51
den helder
Type motor
ST1100
ik heb zelf een sena smh5-fm maar voor de fm hoef je hem niet te kopen ,is echt slecht.

S-Tsw-1300

Mega Mijlenmaker
3 nov 2013
1.871
852
113
Zeewolde
Type motor
ST1300
De Sena 20S die ik heb werkt bij mij fantastisch. Ik heb 6 voorgeprogrammeerde zenders en meer zijn mogelijk. Voor mij zijn die 6 genoeg.

Tommie

Kilometervreter
30 jun 2015
1.165
1.307
113
57
Zaandam
Type motor
Anders
Bij mijn lazy Pan zit standaard een mp3 speler.
Zoals de anderen ook al schrijven tot ca 80 kmh is het redelijk te doen maar al snel staren ze je aan met een blik die je niet wil. lekker via de srcs in mijn helm werk het geweldig.
Nou kijken ze me ook aan omdat ik mee zit te swingen als ik stil sta :vroem: "zo van die gozer isFool"

rene_st1100

2e Versnelling
25 mei 2017
63
16
8
31
Apeldoorn
Type motor
ST1100
Ik heb ook de sena 20s. Geluid en kwaliteit van de fm is super. Ook op hogere snelheden

Ieniemienie

Kilometervreter
24 jun 2015
1.101
1.374
113
53
Zaandam
Type motor
ST1300
Tja, @Tommie zijn lazy noemen ze ook wel een walkman op wielen :Lol: en inderdaad, er kan een pokken-herrie uit komen. Toch zonde. Het motorblok maakt al zo'n mooi geluid, gaat hij een beetje verpesten of zelfs overstemmen met lawaai van één of andere herrievereniging.
@Marthin Api Injil je hebt helemaal gelijk!
Vader-dochterband is heel belangrijk. Heerlijk kletsen onderweg. Bijkomend voordeel is dat je jouw dochter op deze manier ook verkeersinzicht bij kan brengen.
En je kan de systeem waarschijnlijk ook wel pairen met iemand van de motorclub zodat je onderweg kan praten met een andere rijder. En natuurlijk heerlijk genieten van muziek onder het rijden.

Marthin Api Injil

2e Versnelling
18 jun 2017
62
16
8
47
Type motor
ST1100
Je hebt helemaal gelijk hoor!
Mijn poppetje is mijn alles[emoji173]️

cjavham

5e Versnelling
30 mei 2016
483
164
43
65
Spijkenisse
Type motor
ST1100
Ik heb ook radio met USB en sd kaart porten en aux ingang en 2 waterdichte spiekers en bediening + afstands bediening set kosten 72 euro + verzend kosten zal morgen eff filmpje maken

Klapvandemolen

4e Versnelling
19 feb 2017
247
69
28
50
Arnemuiden
Type motor
ST1100
Heb mijn telefoon gekoppeld aan mijn headset via bluetooth. Op mijn telefoon draai ik dan mijn GPS via sygic, en speel tegelijk mijn mp3 bestanden af. Als degene die achterop zit of degene die op een andere motor iets zegt dan schakelt deze automatisch over.

Marthin Api Injil

2e Versnelling
18 jun 2017
62
16
8
47
Type motor
ST1100
Ik heb ook radio met USB en sd kaart porten en aux ingang en 2 waterdichte spiekers en bediening + afstands bediening set kosten 72 euro + verzend kosten zal morgen eff filmpje maken

Ik ben benieuwd [emoji16]

Marthin Api Injil

2e Versnelling
18 jun 2017
62
16
8
47
Type motor
ST1100
Heb mijn telefoon gekoppeld aan mijn headset via bluetooth. Op mijn telefoon draai ik dan mijn GPS via sygic, en speel tegelijk mijn mp3 bestanden af. Als degene die achterop zit of degene die op een andere motor iets zegt dan schakelt deze automatisch over.
Dan vraag mezelf af, want ik meerdere mensen hebben het over een Bluetooth headset.
Maar als mijn dochter(of ikzelf[emoji16]) meezing met een lied, dan stopt de muziek meteen. Klopt dat?

Klapvandemolen

4e Versnelling
19 feb 2017
247
69
28
50
Arnemuiden
Type motor
ST1100
@Marthin Api Injil Jij hebt geen radio nodig, je geniet zo van de rit dat jezelf zingt:).
Ik heb zo'n goedkoop ding van ali. V6 vnet. Werkt goed, batterij gaat lang mee. Communicatie is prima voor dat geld.
Als ik ga rijden en wil niets zeggen of het geboer of valse klanken van mijn medepassagier/rijder niet horen, dan schakel ik naar kanaal van telefoon. Eigenlijk zet je dan de rijders uit totdat ze weer contact met je maken.
Het werkt een beetje als volgt. Je hebt 6 bluetooth kanalen voor de rijders, en 1 voor je telefoon/GPS. De telefoon/GPS kanaal is eigenlijk een appart kanaal. Als ik mp3 bestanden afspeel op telefoon en schakel over naar rijders, dan zet hij de mp3 op pauze. Telefoon gesprekken en GPS instructies hebben dan voorrang, op dat moment heb je geen contact met je bijrijders.
Voor mij volstaat het prima. Heb 100 euro betaald voor 4 headsets. Dus als ik eens een tourtje doe met vrienden dan heb ik er altijd 2 te leen. De headsets kan je kopen voor een euro of 5. Dus ga daarmee ook niet lopen klooien.
Als je echt kwaliteit wil of een beter bedienings gemak dan kan je beter een dure set kopen.