Pilot Road 5 GT voor de St1300

• beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden

Marcel Zeist

3e Versnelling
15 aug 2015
140
47
28
55
Zeist
Type motor
ST1300
Zo te zien heeft Michelin nu toch de Pilot Road 5 voor de ST1300 beschikbaar..

net nu ik besloten had om een setje Dunlop Roadsmarts III te gaan proberen.. twijfel twijfel ;)

• Like
Reactions: Tiesemans

waffie

Kilometervreter
7 nov 2012
1.113
917
113
Etten leur/Sprundel
Type motor
Geen
Wel op reis maar leest stiekem toch een beetje mee,

Het is juist dat Michelin de road 5 (170/60-17)ook gaat uitbrengen in een GT uitvoering en daarmee de serie compleet weet te maken.
Maar deze is nog niet opgenomen in het bestel systeem en dus nog niet bestelbaar.
Ik hoop dat deze er snel zal zijn maar de ervaring heeft mij geleerd dat dit vaak even duurt.

de schrijvende pers krijgt vaak het eerste een nieuws flash om het publiek wakker te schudden echter het opstarten van een productie duurt minimaal 3 maanden
zo werd vorig jaar december de anakee adventure in 140/80-17 ook genoemd en is zojuist past leverbaar(dat is 9 maanden later !)

ik hou deze zeker in de gaten.

waffie

Kilometervreter
7 nov 2012
1.113
917
113
Etten leur/Sprundel
Type motor
Geen
inderdaad je kunt ze bestellen

Maar ik heb ze ook.. en het is net zoals op internet een bestel art met dat verschil dat ik je niet de rechten geef zoals dat bij een koop op afstand wel is.
ik kan enkel roepen... probeer het maar

• Like
Reactions: pheufk

Marcel Zeist

3e Versnelling
15 aug 2015
140
47
28
55
Zeist
Type motor
ST1300
OK, eerste circa 1000km zitten erop met voor en achter Road 5GT's. We reden de afgelopen 2 dagen vanuit Zeist naar Innsbruck met ongeveer alleen maar heel veel regen.. Fiets loopt op rails (net als met de pr4) en geeft tot nu toe geen krimp op al die natte wegen. Ook nog door verschillende oogstgebieden gereden, maar van de glibberige modder geen last gehad (ok er lag niet zo heel veel en rij daar toch liever zoveel mogelijk omheen). Beetje off road waar wegens wegwerkzaamheden het asfalt weg was en wij geen zin hadden om 30km om te rijden ging ook prima :) Wel heb ik een beetje het idee dat je de vrij grote gaten in het profiel kan voelen als een soort trilling, maar dat kan ook tussen de oren zitten natuurlijk. Over tussen de oren gesproken, de banden geven mij in de regen veel vertrouwen (tot de eerste glibber komt natuurlijk haha)
postings automatisch samengevoegd:

ps; wat zijn de ultieme regenhandschoenen? de mijne worden na ruim een halve dag door de regen rijden soort van doorweekt en dat is best koud!

panman1100

VIP
Medewerker
29 okt 2012
5.666
5.518
413
71
Voorhout
Type motor
ST1100
Voor nu zou ik naar een benzinepomp rijden en daar van die tank handschoenen pakken .
Blijven je handen droog en niet koud.
Goede Gore-tex handschoenen aanschaffen (kosten wat ) .
Bv de Richa Hurricane GTX of de Held score 3.0 GTX

Marcel Zeist

3e Versnelling
15 aug 2015
140
47
28
55
Zeist
Type motor
ST1300
Vandaag was het hier in Zirl - Oostenrijk vrijwel droog. Wat me opvalt van de 5GT is dat de banden wel een wat zingend geluid maken. Net niet heel storend, maar wel aanwezig...

Lucky Luc

Moderator
Medewerker
14 nov 2012
2.652
1.995
413
61
Sas van Gent
Type motor
ST1300
Ik heb naast mijn Held handschoenen die inderdaad wél waterdicht zijn maar toch een hoop water doorlaten tot op het membraan ook nog steeds een stel thermo boy's waar de rijkspolitie vroeger mee reed, die blijven kurkdroog, maar geen idee waar ze nog tekoop zijn want ik kan ondertussen wel een nieuw stel gebruiken. Zijn heerlijk bij koud weer, nog nooit koude handen in gehad zelfs niet bij -10.

ijskonijn

5e Versnelling
30 mei 2016
508
288
63
69
Type motor
ST1100
Marcel Zeist Als de banden zingend geluid maken is dat toch storend en irritant.Want het hoeft niet.
Kan het mij voorstellen gaat toch storen,vrijdag nieuwe voorbanden laten monteren op mijn auto.
Maakten een herrie gelijk terug ,worden nu ander besteld.Is natuurlijk nu moeilijk met je motorbanden.

Laatst bewerkt:

Marcel Zeist

3e Versnelling
15 aug 2015
140
47
28
55
Zeist
Type motor
ST1300
ja, of het storend is ieders eigen afweging, ik denk dat dit gewoon een kenmerk van dit type band is. Inmiddels ben ik er al aan gewend.

Laatst bewerkt:

SEC

4e Versnelling
14 mei 2017
232
67
28
50
voorschoten
Type motor
ST1300
hallo allen,
hab nu bridgestone battlax 31 gt eronder
canvas door de achterband heb besloten
voor de michelin road 5 gt te gaan lijkt mij geen
slechte keus ben benieuwt zal in ieder geval wel strakker sturen.
ik ga ze vandaag eronder laten zetten .
gr sec

Raaipan

Mega Mijlenmaker
15 jul 2016
1.911
820
113
57
Nieuweroord
Type motor
ST1300
Als je het canvas al zichtbaar hebt, ben je, zacht uitgedrukt, nog al aan de late kant met het vervangen van de band!
En dat dan een 5gt beter stuurt lijkt me de understatement van het jaar! Zelfs een strakgetrokken badmuts rijdt dan nog strakker! Nou ja ....

SEC

4e Versnelling
14 mei 2017
232
67
28
50
voorschoten
Type motor
ST1300
hihi dat klopt, gewoon een nieuwe band uitproberen.
eerst de remblokken vernieuwd en daarna een lekker stuk rijden
en het rijd goed hoor ben tevreden.
gr sec