Pilot Road 5 GT voor de St1300

  • beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden

Marcel Zeist

3e Versnelling
15 aug 2015
141
47
28
55
Zeist
Type motor
ST1300
Zo te zien heeft Michelin nu toch de Pilot Road 5 voor de ST1300 beschikbaar..


net nu ik besloten had om een setje Dunlop Roadsmarts III te gaan proberen.. twijfel twijfel ;)
 
  • Like
Reactions: Tiesemans

waffie

Kilometervreter
7 nov 2012
1.126
938
113
Etten leur/Sprundel
Type motor
Geen
Wel op reis maar leest stiekem toch een beetje mee,

Het is juist dat Michelin de road 5 (170/60-17)ook gaat uitbrengen in een GT uitvoering en daarmee de serie compleet weet te maken.
Maar deze is nog niet opgenomen in het bestel systeem en dus nog niet bestelbaar.
Ik hoop dat deze er snel zal zijn maar de ervaring heeft mij geleerd dat dit vaak even duurt.

de schrijvende pers krijgt vaak het eerste een nieuws flash om het publiek wakker te schudden echter het opstarten van een productie duurt minimaal 3 maanden
zo werd vorig jaar december de anakee adventure in 140/80-17 ook genoemd en is zojuist past leverbaar(dat is 9 maanden later !)

ik hou deze zeker in de gaten.
 

waffie

Kilometervreter
7 nov 2012
1.126
938
113
Etten leur/Sprundel
Type motor
Geen
inderdaad je kunt ze bestellen


Maar ik heb ze ook.. en het is net zoals op internet een bestel art met dat verschil dat ik je niet de rechten geef zoals dat bij een koop op afstand wel is.
ik kan enkel roepen... probeer het maar
 
  • Like
Reactions: pheufk

Marcel Zeist

3e Versnelling
15 aug 2015
141
47
28
55
Zeist
Type motor
ST1300
OK, eerste circa 1000km zitten erop met voor en achter Road 5GT's. We reden de afgelopen 2 dagen vanuit Zeist naar Innsbruck met ongeveer alleen maar heel veel regen.. Fiets loopt op rails (net als met de pr4) en geeft tot nu toe geen krimp op al die natte wegen. Ook nog door verschillende oogstgebieden gereden, maar van de glibberige modder geen last gehad (ok er lag niet zo heel veel en rij daar toch liever zoveel mogelijk omheen). Beetje off road waar wegens wegwerkzaamheden het asfalt weg was en wij geen zin hadden om 30km om te rijden ging ook prima :) Wel heb ik een beetje het idee dat je de vrij grote gaten in het profiel kan voelen als een soort trilling, maar dat kan ook tussen de oren zitten natuurlijk. Over tussen de oren gesproken, de banden geven mij in de regen veel vertrouwen (tot de eerste glibber komt natuurlijk haha)
postings automatisch samengevoegd:

ps; wat zijn de ultieme regenhandschoenen? de mijne worden na ruim een halve dag door de regen rijden soort van doorweekt en dat is best koud!
 

panman1100

VIP
Medewerker
29 okt 2012
5.706
5.683
413
71
Voorhout
Type motor
ST1100
Voor nu zou ik naar een benzinepomp rijden en daar van die tank handschoenen pakken .
Blijven je handen droog en niet koud.
Goede Gore-tex handschoenen aanschaffen (kosten wat ) .
Bv de Richa Hurricane GTX of de Held score 3.0 GTX
 

Marcel Zeist

3e Versnelling
15 aug 2015
141
47
28
55
Zeist
Type motor
ST1300
Vandaag was het hier in Zirl - Oostenrijk vrijwel droog. Wat me opvalt van de 5GT is dat de banden wel een wat zingend geluid maken. Net niet heel storend, maar wel aanwezig...
 

Lucky Luc

Moderator
Medewerker
14 nov 2012
2.684
2.060
413
61
Sas van Gent
Type motor
ST1300
Ik heb naast mijn Held handschoenen die inderdaad wél waterdicht zijn maar toch een hoop water doorlaten tot op het membraan ook nog steeds een stel thermo boy's waar de rijkspolitie vroeger mee reed, die blijven kurkdroog, maar geen idee waar ze nog tekoop zijn want ik kan ondertussen wel een nieuw stel gebruiken. Zijn heerlijk bij koud weer, nog nooit koude handen in gehad zelfs niet bij -10.
 

ijskonijn

5e Versnelling
30 mei 2016
516
294
63
69
Type motor
ST1100
Marcel Zeist Als de banden zingend geluid maken is dat toch storend en irritant.Want het hoeft niet.
Kan het mij voorstellen gaat toch storen,vrijdag nieuwe voorbanden laten monteren op mijn auto.
Maakten een herrie gelijk terug ,worden nu ander besteld.Is natuurlijk nu moeilijk met je motorbanden.
 
Laatst bewerkt:

Marcel Zeist

3e Versnelling
15 aug 2015
141
47
28
55
Zeist
Type motor
ST1300
ja, of het storend is ieders eigen afweging, ik denk dat dit gewoon een kenmerk van dit type band is. Inmiddels ben ik er al aan gewend.
 
Laatst bewerkt:

SEC

4e Versnelling
14 mei 2017
247
73
28
50
voorschoten
Type motor
ST1300
hallo allen,
hab nu bridgestone battlax 31 gt eronder
canvas door de achterband heb besloten
voor de michelin road 5 gt te gaan lijkt mij geen
slechte keus ben benieuwt zal in ieder geval wel strakker sturen.
ik ga ze vandaag eronder laten zetten .
gr sec
 

Raaipan

Mega Mijlenmaker
15 jul 2016
1.935
862
113
57
Nieuweroord
Type motor
ST1300
Als je het canvas al zichtbaar hebt, ben je, zacht uitgedrukt, nog al aan de late kant met het vervangen van de band!
En dat dan een 5gt beter stuurt lijkt me de understatement van het jaar! Zelfs een strakgetrokken badmuts rijdt dan nog strakker! Nou ja ....
 

SEC

4e Versnelling
14 mei 2017
247
73
28
50
voorschoten
Type motor
ST1300
hihi dat klopt, gewoon een nieuwe band uitproberen.
eerst de remblokken vernieuwd en daarna een lekker stuk rijden
en het rijd goed hoor ben tevreden.
gr sec
 
  • Like
Reactions: Tiesemans

Nosegear

Administrator
Medewerker
15 nov 2012
2.735
2.501
413
52
Zeewolde
www.easyvfr.aero
Type motor
ST1300
Ik heb ze er sinds gisteren ook onder zitten. Nog niet echt een eerste indruk, want het wat knap nat buiten dus ga je je nog siliconenvette bandjes niet echt op de proef stellen. Daarnaast ook nog nieuwe remblokken rondom, dus 't was allemaal een beetje 'voorzichjes-an'. Wel meteen ook Ride-On erin laten doen; in de PR4's die eraf kwamen zat ook een spijker . . Dat zou vanaf vandaag niet een echt probleem meer moeten vormen.
 

Nosegear

Administrator
Medewerker
15 nov 2012
2.735
2.501
413
52
Zeewolde
www.easyvfr.aero
Type motor
ST1300
Dat actieve koelen zal op zich wel meevallen; er is gewoon wat meer massa die opgewarmd moet worden. Omdat de Ride-On taaivloeibaar is kan het aan de velgzijde wat afkoelen voordat het weer bij het loopvlak komt.

Wat ik ook wel interessant vind is dat de band (volgens Ride-On . .) 500% minder poreus wordt en dus je bandenspanning beter op peil blijft. Ze geven aan dat banden met Ride-On erin doorgaans 25% langer meegaan - geen bezwaar daartegen van mijn kant! ;)
 
  • Informatief
Reactions: Tiesemans

waffie

Kilometervreter
7 nov 2012
1.126
938
113
Etten leur/Sprundel
Type motor
Geen
we hebben al 2 jaar ervaringen met het product .

zowel positieve als negatieve

het voornaamste argument is natuurlijk het anti lek
het product verdeelt zich enkel op het loopvlak door de middelpunt vliegende kracht.
en het maakt gaatjes dicht.

voorwaarde is wel dat de penetratie wordt verwijderd en je dus feitelijk vooraf je banden grondig moet checken.. ieder moment dat je dus de motorfiets pakt

in de praktijk doen weinig rijders dit

immers lek is gewoon een lege band en dat is nu precies wat dit product voorkomt of probeert te voorkomen.
in tubeless banden werkt het echter controle op interne schade blijft bij grootte penetraties zeer wenselijk.
Je moet het dus wel beschouwen als een nood middel en geen vakkundige reparatie)

ander voordeel is het balanceren ( en dat werkt wel)

al die ander genoemde voordelen zijn in mindere mate van toepassing op het gebruik in motorfiets banden.

het gebruik in binnen banden werkt echt niet.. de commercie kan roepen wat ze wil
( de test door mij zelf en een gebruiker staat op youtube)
Ik persoonlijk hecht meer waarde aan een TPMS Systeem
Dit meld je wanneer de band druk verliest (informeert) en dat vindt ik vele malen betrouwbaarder .
 
Laatst bewerkt:
  • Informatief
Reactions: Tiesemans

Mister Vogezen

Klokje Rondrijder
27 sep 2016
3.308
1.492
113
55
prov Antwerpen
Type motor
ST1300
Ik heb al verschillend banden met Ride-On gehad en nog steeds.
De banden warmen evengoed op al meet ik de temperatuur niet.
Of het echt koelt , geen idee.
Dat de banden langer mee gaan , hm.
Veel hangt af van de ondergrond waar je op rijdt.
Een band in Nederland zal langer meegaan dan een band die wordt geteisterd door het Alpen wegdek.
Wat de bandenspanning betreft , ik moet toch wel 2 wekelijks een beetje bijpompen.
Het lek rijden daar kan ik niets over schrijven omdat ik nog niet heb lek gereden met het spul erin.
Een goed voordeel is de balans , het loodje kan weg en dat vind ik wel goed.
Dit zijn mijn ervaringen.
Ik blijf het gebruiken tot ik eens lek rijdt in het loopvlak en dan pas zal ik overtuigd zijn van de goede werking van het product.
 

Nosegear

Administrator
Medewerker
15 nov 2012
2.735
2.501
413
52
Zeewolde
www.easyvfr.aero
Type motor
ST1300
Ik persoonlijk hecht meer waarde aan een TPMS Systeem
Dit meld je wanneer de band druk verliest (informeert) en dat vindt ik vele malen betrouwbaarder .
Heb ik ook wel overwogen in alle eerlijkheid. Uiteindelijk heb ik dat niet gedaan, om twee simpele redenen:
- Een TPMS kost een heel beetje meer en je bent een dag(deel) kwijt met inbouwen, en
- 't Is fijn dat je 's nachts in de zeikende regen in Frankrijk op je dashboard de melding krijgt dat je achterband aan het leeglopen is, maar ik heb eigenlijk liever dat ie dat niet doet. ;)

Ben wel helemaal met je eens dat de meeste rijders hun banden onvoldoende op beschadigingen inspecteren; ik heb mezelf daar het laatste jaar ook wel op betrapt. Maar dat ga ik dus wel weer vaker doen. Oh, en binnenbanden op een motorfiets? Prima, maar niet als ik ermee ga rijden!! :Biggrin
 
  • Informatief
Reactions: Tiesemans

Tiesemans

4e Versnelling
18 sep 2019
225
79
28
's-Hertogenbosch
Type motor
Anders

Mister Vogezen

Klokje Rondrijder
27 sep 2016
3.308
1.492
113
55
prov Antwerpen
Type motor
ST1300
Ik heb ongeveer ook zoiets.
2 dopjes op de ventielen en aflezen via de slimme telefoon.
Werkt perfect , temperatuur en bandendruk wordt weergegeven.
Maar het brengt onbalans in het voorste wiel als ik mijn stuur los laat en nog geen beetje.
Daarom ligt het in de schuif.
 
  • Leuk
Reactions: Tiesemans

Nosegear

Administrator
Medewerker
15 nov 2012
2.735
2.501
413
52
Zeewolde
www.easyvfr.aero
Type motor
ST1300
Let op dat je dit soort opnemers niet aan een rubberen ventiel bevestigt! Dat kan door de centrifugaalkracht afscheuren en dan kun je dus meteen zien of je TPMS naar behoren werkt . . De betere TPMSsen hebben de druksensor in de band, op de velg.
 

Guyke

Kilometervreter
18 nov 2015
1.028
620
113
Heindonk
Type motor
ST1300
Gewoon om eens te proberen en te zien of het wat is dit setje gekocht.
Als blijkt dat het iets is van toegevoegde waarde ga ik richting pro spulletje in de band en dan niet via China.
Heb ik ook op de Pan ter vervanging van een duurder TPMS-systeem dat in de band was gemonteerd.
(na 7 jaar batterijen leeg en onvervangbaar = daaaag €167)

Bestel er wel gelijk batterijen bij want deze gaan maar een jaartje mee. (ook bij onze vriend Ali natuurlijk)
Batterijen
 
  • Nuttig
Reactions: Tiesemans

Hunter

5e Versnelling
5 nov 2017
553
206
43
49
Antwerpen
www.garage-brabo.be
Type motor
ST1300
Gewoon om eens te proberen en te zien of het wat is dit setje gekocht.
Als blijkt dat het iets is van toegevoegde waarde ga ik richting pro spulletje in de band en dan niet via China.
Ik heb al enkele jaren deze TPMS op m'n Pan zitten, nog nooit problemen gehad met de sensoren/ventiel combo.
 
  • Nuttig
Reactions: Tiesemans