Pekel!!!!

• beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden

ruudb

Kilometervreter
10 feb 2017
835
201
43
52
Anna Paulowna
Type motor
ST1300
Omdat ik baal als er weer gestrooid wordt en ik dan niet meer kan rijden acf50 besteld komt uit de vliegtuig industrie.
Hier schijnen hele goede beschermende eigenschappen aan toe te schrijven.
Iemand hier ervaring mee?

Bijlagen

Nosegear

Administrator
Medewerker
15 nov 2012
2.509
2.035
413
51
Zeewolde
www.easyvfr.aero
Type motor
ST1300
Sja, of dat tegen pekel werkt? Taxi- en runways worden niet gepekeld dus vliegtuigen komen daar niet mee in aanraking . .

En bij mij in het dorp en omgeving is de laatste dagen alweer gestrooid! :eek:

DennisMe

5e Versnelling
30 dec 2016
430
377
63
48
Vlissingen
Type motor
ST1100
Ik heb het spul ook pas deze zomer in huis gehaald, dus kan ik er pas volgend voorjaar iets zinnigs over zeggen. Het lijkt me wel een goed idee, en het scheelt me hopelijk een rondgang met de verfkwast...

Rimconator

Klokje Rondrijder
13 mrt 2014
3.754
1.533
113
50
Hulst (NL)
Type motor
ST1300
Gewoon iedere keer je motor goed met koud water afspoelen als je door de pekel hebt gereden.

Werkt nog steeds het beste.

ruudb

Kilometervreter
10 feb 2017
835
201
43
52
Anna Paulowna
Type motor
ST1300
Helemaal mee eens @Rimconator maar als je de motor voor woon werk verkeer gebruik en ploegendienst loop heb je daar niet altijd zin in als je om bv 7 uur in de ochtend of 11 savonds thuis kom. Laat staan op het werk daar is de mogelijkheid er helemaal niet!!

DennisMe

5e Versnelling
30 dec 2016
430
377
63
48
Vlissingen
Type motor
ST1100
Het interessante van die ACF 50 is dat het spul in de haarscheurtjes dringt en op plaatsen komt waar je niet zo 1,2,3 bij komt met schoonmaken. De resultaten van verschillende tests op Youtube waren erg goed. Het is in Amerika in gebruik bij de marine voor het onderhoud van vliegtuigen dus het zou toch wel iets moeten opleveren.
Het lijkt mij ideaal voor onder de kuipdelen. Ik ga het in ieder geval deze winter eens uitproberen en zal in het voorjaar verslag doen van mijn resultaten t.o.v. vorige winter zonder het spul.
Poetsen na iedere dag midden in de winter buiten voor de deur, daar pas ik echt voor. Ik heb mijn motor als werkpaard, niet als troeteldier. Desondanks probeer ik het apparaat niet nodeloos te laten wegroesten.

Henk2511

3e Versnelling
8 sep 2018
147
102
43
56
Gieten
Type motor
ST1100
hoe breng je dat spul aan??
spuiten of zo ??

DennisMe

5e Versnelling
30 dec 2016
430
377
63
48
Vlissingen
Type motor
ST1100
Ja, je spuit het in een zo fijn mogelijke nevel zodat het overal goed doordringt. Het mag ook gewoon op de bedrading en stekkers e.d., dat wordt zelfs aangeraden. Het blijft alleen nattig aanvoelen, wordt niet plakkerig zoals tectyl. Het is gewoon doorzichtig. Voelt een beetje als antivries. Dat betekent ook wel dat het niet blijft zitten op delen die vol in de wind zitten, zoals de radiator of veerpoten. Het mag ook niet op je remmen, want het is een smeermiddel.

Duckati

1e Versnelling
14 nov 2018
21
21
3
44
Haren
Type motor
ST1100
Als er pekel wordt gestrooid dan laat ik de motoren ook in de garage staan.
Ondanks dat mijn beide motoren voor in aanschaf relatief goedkoop waren wil ik ze wel netjes houden.
De Duc is verder wel mijn gebruiks- en ragbak die vuil mag worden (behalve pekel dan) zodat de Pan netjes kan blijven.
Het voordeel voor mij is natuurlijk wel dat we in het noorden niet echt last hebben van files en verdere verkeerselende, met de auto gaat net zo snel.
Een auto is voor mij ook gewoon een gebruiksding waar ik niet heel erg zuinig op ben.

Henk2511

3e Versnelling
8 sep 2018
147
102
43
56
Gieten
Type motor
ST1100
als er hier in Gieten 5 auto's achter elkaar staan, noemen we dat file !!!!Tease

@DennisMe dus je kunt bij wijze van spreken de hele motor ermee inspuiten ???

Pathfinder

5e Versnelling
26 feb 2017
766
351
63
52
Maastricht
Type motor
ST1300
Rij ook zoveel mogelijk door weer en wind, pekel of geen pekel. Zou het jammer vinden als ik mijn grootste hobby niet zou kunnen uitvoeren door pekel oid.
Oke als het echt glad wordt is het een ander verhaal.
Poetsen doe ik wel, maar ook niet iedere dag. Desondanks blijft het allemaal redelijk netjes, zonder conservering middel.
Gisteren nog een ritje gedaan, veeeeeeel zout gezien !

DennisMe

5e Versnelling
30 dec 2016
430
377
63
48
Vlissingen
Type motor
ST1100
@Henk2511 Jazeker, ook de plastic kuipdelen gaan er weer mooi van glimmen. Het kan daardoor terechtkomen op die plekken waar je het niet in je hoofd haalt om met een hogedrukspuit of tuinslang te gaan schoonmaken. Ofwel, het vervangt goed schoonmaken niet, maar vult het wel aan. Want het spul blijft juist goed zitten op de plekken waar je zelf niet goed bij kunt.