data-csrf="1558509916,c288bd87bd707fc036aa4d18b62cb4a9" Pech | ST1100-1300.eu

Pech

  • beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden

firewallie

Mega Mijlenmaker
14 nov 2012
1.963
1.309
113
58
Oud-Beijerland
www.gez-brandweer.nl
Type motor
ST1100
Moest er ooit eens van komen, temperatuur te hoog opgelopen maar waardoor? Tijdens het voor verkennen van de MC tour rijdend samen naast Henk ineens veel stoomvorming en koelvloeistof lekkage!
Vanmiddag maar eens open schroeven en kijken wat het kan zijn!

Wonka wel super geholpen door je oud collega Eddy!!
 
  • Like
  • Mee eens
Reactions: Idee en Wonka
M

Martin

Guest
Dat is balen ja. Ben benieuwd of het euvel meevalt !

Martin
 
  • verliefd
Reactions: Idee

Ozzy

Klokje Rondrijder
30 okt 2012
5.227
3.186
572
Type motor
ST1100
Heb nog complete kabelboom met goede zekeringkastjes liggen. Hoor wel of je er belang bij hebt Walter....
 

firewallie

Mega Mijlenmaker
14 nov 2012
1.963
1.309
113
58
Oud-Beijerland
www.gez-brandweer.nl
Type motor
ST1100
Transport van de motor zal duurder zijn dan de reparatie!
Zoals Rex al schrijft, klemmetje zekeringhouder gescheurd, waardoor de koelfan niet goed meer werkte! Morgen zwevende zekering insolderen!
 
  • Like
Reactions: Idee

Hansepansje

Kilometervreter
11 apr 2013
1.551
814
113
53
Barneveld
Bij mij kwam dezelfde vraag boven, Wonka. We misten kennelijk wat 'inside information' over een fan die niet meer bleek te werken. :(

Maar, gezien de stoomvorming en koelvloeistoflekkage heb ik toch nog een vraag:
Zit er op de Pan dan een soort overdruk ventiel? Of is de zwakste plek in een koelvloeistofslang eenmalig en definitief als zodanig gaan functioneren? Want dan is er toch iets meer nodig dan alleen een zwevende zekering om het probleem te fixen, lijkt me. :)

Groets, Hans
 
  • Like
Reactions: Idee

firewallie

Mega Mijlenmaker
14 nov 2012
1.963
1.309
113
58
Oud-Beijerland
www.gez-brandweer.nl
Type motor
ST1100
Alle gelekte koelvloeistof is via de slang van het overdruk vaatje eruit gespoten. In het vaatje stond de vloeistof te koken. Omdat we in het centrum van Rotterdam reden en de snelheid met veel rode verkeerslichten traag was liep de temperatuur op en had de fan aan moeten gaan. Maar door een defect in de zekeringhouder werkte deze dus niet of niet volledig!
 

webster

Administrator
Medewerker
29 okt 2012
1.717
1.934
882
40
Papendrecht
www.st1100-1300.eu
Type motor
Anders
Hans

Om je vraag te beantwoorden

De dop op je thermostaathuis is een druk dop deze gaat dus open en dumpt dan naar je plastic expansie vat als de motor afkoelt ontstaat er een vacuüm hierdoor haalt hij het weer uit het vat terug

Maar ja als door ouderdom de slang slecht is kan deze altijd barsten

Verstuurd van mijn C6603
 

Nosegear

Administrator
Medewerker
15 nov 2012
2.580
2.277
413
51
Zeewolde
www.easyvfr.aero
Type motor
ST1300
En uit ervaring weet ik dat (op de ST1100) deze overloopleiding ook verstopt kan raken. Dat leidt óók tot <PLOF> en véél stoomwolken, plus een wandeling . .
 

firewallie

Mega Mijlenmaker
14 nov 2012
1.963
1.309
113
58
Oud-Beijerland
www.gez-brandweer.nl
Type motor
ST1100
Nee Elmo, voor zover het er nu uit ziet geen schade. Koelvloeistof bij gevuld en extra schakelaar aangesloten om de fan zelf aan te zetten! Oplossing van Ozzy, kan goed worden gebruikt bij langzaam rijden tijdens evenementen.
 
  • Like
Reactions: 3 personen
M

Martin

Guest
Daarvoor heb ik nou ontzag, m.n. omdat ikzelf geen bal sjoege heb van electra...dat scheelt ook wel. Ook de stap om een extra schakelaar te monteren die de fan bedient indien gewenst, vind ik iets van prof. Zonnebloem. Mooi dat het is opgelost zo zonder bijkomend emalheur.

Martin
 
  • Like
Reactions: Ad2002pan

firewallie

Mega Mijlenmaker
14 nov 2012
1.963
1.309
113
58
Oud-Beijerland
www.gez-brandweer.nl
Type motor
ST1100
Martin ook ik heb totaal geen verstand van elektra, maar met telefonisch consult op zijn tijd lukt het me aardig.
Mijn ervaring is gewoon beginnen en eventueel alles op foto vastleggen, zodat je het na revisie weer in elkaar kunt zetten.
Mijn motor is uit '93 en bijna alles heb ik zelf gedaan en is weer in nieuwstaat!
 
  • Like
Reactions: 2 personen

BartvdWerf

1e Versnelling
14 sep 2018
36
39
18
45
Hellevoetsluis
Type motor
ST1100
Hi,
Vandaag kwam ik erachter dat bij m'n Pan ook één van de zekeringen niet goed wordt vastgehouden door een defect clipje. Nu ff zekering wat verbogen, maar dat is een tijdelijke oplossing
Jouw oplossing ziet er beproefd en definitief uit.
Kun je me vertellen waar je de zekeringskastjes hebt gekocht, misschien ook type? Zou me helpen...
nog tips voor de verbouwing?
 

DennisMe

5e Versnelling
30 dec 2016
448
407
63
48
Vlissingen
Type motor
ST1100
Mooi opgelost zeg, best een elegante oplossing die geschakelde zekeringhouders. Ik wist niet eens dat dat kon...