Paddock stand ?

  • beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden

Mister Vogezen

Mega Mijlenmaker
27 sep 2016
2.212
587
113
54
prov Antwerpen
Type motor
ST1300
#1
Nog enkele maanden en dan is het zowat eind november , begin december en gaan heel waarschijnlijk een aantal Pan's op stal zoals de mijne.
Ik heb steeds gelezen als een motor voor een lange tijd op zijn 2 banden steunt of op 1 van de 2 banden dit nefast is voor een band omdat er een plat vlak zou ontstaan door altijd op dezelfde plek te steunen .
Daarom denk ik , een paddock stand

is misschien wel ideaal om het voorste wiel iets van de grond te liften als hij op zijn middenbok staat.
Of hoe lossen jullie dit op , door de motor af en toe eens te verplaatsen ?
Ook is zo'n toestel ook wel handig voor het kuisen van het voorwiel en kan je het vrij ronddraaien.
 

panman1100

VIP
Medewerker
29 okt 2012
4.961
4.672
413
70
Voorhout
Type motor
ST1100
#2
Of gewoon een krik onder het blok zetten , komt je wiel ook vrij.
maar je kan ook lekker door blijven rijden :Smile: Good
 

Mister Vogezen

Mega Mijlenmaker
27 sep 2016
2.212
587
113
54
prov Antwerpen
Type motor
ST1300
#3
Een krik heb ik en is natuurlijk de gemakkelijkste en goedkoopste oplossing Henk.
Maar mag die krik verschillende maanden onder dat motorblok ( weliswaar met een houten plankje tussen de krik en het blok ) blijven zitten ?
Dan steunt toch een groot deel van het gewicht op dat motorblok ?
 

DutchMicro

5e Versnelling
23 okt 2015
626
880
93
Bergen op Zoom
Type motor
ST1100
#4
Zet zelf altijd m'n schouder onder de voorkant en druk de motor achterover op z'n middenbok ( kan ook met hulp uiteraard ) en zet een passend blok onder het carter.
Sneller als krikken en je weet zeker dat hij niet afzakt.

En de goedkoopste oplossing.
 

ijskonijn

4e Versnelling
30 mei 2016
378
165
43
68
Type motor
ST1100
#5
Heb er nog nooit een krik onder gezet tijdens de winter,rijdt al 40 jaar motor nooit problemen gehad.

Yahoo:
 
H

Honda

Guest
#6
Als je voor langere tijd de motor niet gebruikt, is het een goede zaak om de banden vrij van de grond te houden.
 

ijskonijn

4e Versnelling
30 mei 2016
378
165
43
68
Type motor
ST1100
#7
Ik heb nog nooit bij een dealer de banden vrij zien staan ,ook niet bij motoren die er lang staan..
Het zal heus wel goed zijn banden van de grond ,maar zelf nooit problemen gehad.
Zelf denk ik dat er niet veel motor rijders dit doen..
Maar dat is persoonlijk.

Yahoo:
 

cjavham

5e Versnelling
30 mei 2016
478
163
43
65
Spijkenisse
Type motor
ST1100
#9
Ik heb een oude schaar krik aan gepast twee hoek ijzers op de juiste breedte van de nokken van het carter gemaakt en motor op de bok dan krik er onder en zo staat hij met bijde wielen van de grond


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 

Mister Vogezen

Mega Mijlenmaker
27 sep 2016
2.212
587
113
54
prov Antwerpen
Type motor
ST1300
#10
Voor en tegenstanders.
Dan zal het wel geen kwaad kunnen als het motorblok voor langere tijd ondersteund wordt door een hulpmiddel ?
Dat was eigenlijk ook een vraag.
 

Nosegear

Administrator
Medewerker
15 nov 2012
2.502
2.031
413
51
Zeewolde
www.easyvfr.aero
Type motor
ST1300
#11
Ook wel handig bij het wassen van de fiets, overigens. Ik heb zo'n Lightech voorbokje, je popt 'm er zo onder om je wieltje af te soppen.
 

marc pan

Klokje Rondrijder
4 nov 2012
4.276
2.052
113
52
Westmalle, België
Type motor
ST1300
#12
Ik heb geen probleem met winterstalling, ik rij er gewoon dagelijks mee.
Maar het in het verleden wel zelf een schaarkrikje omgebouwd, dat ik al eens gepost heb.
De schaarkrik op zich is niet zo stabiel, maar nu met een beetje laswerk en een rubbertje boven en onderaan de krik word deze wel veilig.

Kan zowel met een vleugelmoer als een ratelsleutel bediend worden.

Staat zeer stabiel op de hefbrug als tegen de Carterpan.

Met één hand draai je de Pan omhoog zonder moeite.
 

Nosegear

Administrator
Medewerker
15 nov 2012
2.502
2.031
413
51
Zeewolde
www.easyvfr.aero
Type motor
ST1300
#16
Dat Marc ze misschien nog aan het uploaden was of zo . . Maar daar ligt het blijkbaar niet aan.
 

Eddy DM

5e Versnelling
2 jul 2013
555
226
43
Antwerpen
Type motor
ST1100
#17
Ook zijn onderschrift is een kruis...
 
Laatst bewerkt:
H

Honda

Guest
#22
Dit staat er bij mij onder het motorblok, met een houten plankje zodat het voorwiel iets van de grond is, het achterwiel is al van de bodem als hij op de midden bok staat.

2082_FOTO%20HUIB%202118.jpg
 

Nero

3e Versnelling
14 nov 2012
149
40
28
#23

Slechts 155mm hoog. Ooit gekocht in de Action.
 

Timbo

Moderator
Medewerker
28 jun 2013
2.277
959
493
56
Sliedrecht
st1100-1300.wmco.org
Type motor
ST1100
#25
???? ik heb ook alleen maar rode kruizen.
maar het gekke is als ik in bewerken kijk, en dan preview doe, zie ik wel alles. :Shrug:

It's a puzzlement Rolleyes
 

marc pan

Klokje Rondrijder
4 nov 2012
4.276
2.052
113
52
Westmalle, België
Type motor
ST1300
#28
En ook nog foto's terug gevonden van mijn aller eerste krikje 10 tal jaar geleden voor mijn ST1100.
Dat ik inmiddels heb weggegeven.
Foto's Pan 001.jpg Foto's Pan 002.jpg Foto's Pan 003.jpg Foto's Pan 004.jpg
 

Zonneschijn76

Kilometervreter
9 jul 2013
1.217
527
113
#30
Ik kan me zo voorstellen dat voor tijdelijk, ivm een reparatie, het geen probleem is. Maar als je een maand of meer een krik onder je blok plaatst en daar gewicht op het blok zet dat niet zo denderend voor je blok is. Zou liever de voorpoten ondersteunen.
 
14 apr 2015
0
1
3
48
#31
Ik heb 2 stukjes hardhout (over van de schutting plaatsen) welke ik aan beide zijden van het wiel onder de veerpoot zet.

Goedkoop en geen onnodige druk op delen van de motor waar het niet hoort :)

Sent from my SM-G935F using Tapatalk
 

Nosegear

Administrator
Medewerker
15 nov 2012
2.502
2.031
413
51
Zeewolde
www.easyvfr.aero
Type motor
ST1300
#33
Ha! Ik heb gisteren toen ik dat postte nog even snel om me heen gegoogeld of ik een fotootje vinden kon, zonder succes. En jij vindt 'm wel! Good
 
H

Honda

Guest
#36
Nee hoor, hij staat ook op de middenstandaard en je drukt hem achterover.
 

Hansepansje

Kilometervreter
11 apr 2013
1.533
798
113
52
Barneveld
#37
...zet een passend blok onder het carter.
Ik gebruik dezelfde oplossing als @DutchMicro. Snel, goedkoop en zeker.

Maar ja, de toolsfreaks willen ook wat, niewaar?
Niemand hier die z'n Pannetje 's winters op een 'gemodificeerde loopband' zet? Dan kunnen de wieltjes blijven draaien: lagertjes blijven soepel, remblokken plakken niet en geen platte kantjes op de band. :)

Groets, Hans
 

Lucky Luc

Mega Mijlenmaker
14 nov 2012
1.992
1.441
113
60
Sas van Gent
Type motor
ST1300
#39
Ik heb een paddockstand voor voor en voor achter maar hij staat gewoon op zijn wielen in de winter. In 43 jaar nog nooit problemen mee gehad.....

Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk
 

Lucky Luc

Mega Mijlenmaker
14 nov 2012
1.992
1.441
113
60
Sas van Gent
Type motor
ST1300
#40
Bovendien is dat carterdeel niet ontworpen om de krachten die je uitoefent met een krik langdurig op te vangen.
 

marc pan

Klokje Rondrijder
4 nov 2012
4.276
2.052
113
52
Westmalle, België
Type motor
ST1300
#41
Het schaarkrikje word bij alleen gebruikt dat ik aan mijn Pan werk bv ,van het verwisselen van de banden of het uitnemen van de vorkpoten, anders staat ie gewoon op zijn zijpikkel. Al mijn motors die ik heb gehad hebben NOOIT een winterslaap gekregen van mij.
 

Rimconator

Klokje Rondrijder
13 mrt 2014
3.706
1.507
113
50
Hulst (NL)
Type motor
ST1300
#42
De mijne staat in de winter op de middenbok aan de Optimate.

Af en toe wordt er op gereden als het weer het toelaat. Bandjes krijgen dus geen kans om vierkant te worden.