Oud maar hier wel nieuw

• beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden

Janpaas

Motorrijles
3 dec 2018
3
5
3
62
Type motor
ST1100
Hoi Pan mannen

Me eigen even voorstellen mijn bouwjaar is 1956 rijd zins 2016 op een Pan 1100 ST van 1996 .

En motor die ik in het begin een rijdende trilplaat vond man man man .

Verschrikkelijk wat trilde die motor .

Heb hem ook gelijk uit elkaar getrokken alle lagers vervangen van balhoofd tot wiellagers

kleppen gesteld carburateur/s schoongemaakt en gesynchroniseerd plus nieuwe banden gemonteerd En nu geheel trillings- vrij wat een genot om nu op dat beest te rijden .

Wat en verschil en wat een motor ga nu met twee vingers in me neus de Stelvio pass op .

2019 gaan we weer met de Pan richting de Dolomieten om te rijden en te genieten .

Favoriete motor toer landen voor ons zijn Zwitserland Oostenrijk Slovenië Frankrijk noord Italië Ierland en schotland .

De vorige motor was een Gold Wing 1500 Se en motor die uiteraard niet voor ons geschikt is om door de Dolomieten te toeren .

Om dan te stranden midden in Milaan om dat een aantal slangenklemmen het hadden begeven .

En de koelvloeistof uit verschillenden slangen lekte .

Beroepsmatig was ik werktuigkundige en ben ik afkomstig van de zeevaart .

Motor rijden doe ik al vanaf mijn 18 met tussen poses .

Groetjes van Jan en Naomi Paas uit Groningen

20181121_211540.jpg

Bijlagen

TiPan

2e Versnelling
9 sep 2016
76
28
18
Doetinchem
Type motor
ST1300
Hallo Jan en Naomi, welkom op dit mooie interactieve forum.

PanEuRoel

Mega Mijlenmaker
15 jan 2015
2.409
980
113
Hulst
Type motor
ST1100
Dag Jan en Naomi, van harte welkom op dit prachtige forum!!! :vroem: Heel veel plezier met je Pan en het forum.

Janpaas

Motorrijles
3 dec 2018
3
5
3
62
Type motor
ST1100
Welkom Jan & Naomi.
De Gold Wing , altijd een imposante motorfiets gevonden :).
Maar hoe is het dan in Milaan afgelopen ?

Wij stonde op de camping in Zwitserland bij de Bodensee .

Wij waren s/morgen 9 vertrokken van uit Stain AM Rijn waar de tent en de aanhanger stond

die bleef daar gewoon achter op de camping .

Om dus met de Wing over de Furka pass naar Italië te gaan

Gewoon even lekker rond rijden en genieten van alles om je heen .

Maar heb de Wing iets te hard op zijn donder gegeven vandaar de pech van de lekende

koelvloeistof .

En toen de pech joh even stopen en even een peuk doen het was toen 36 graden in Milaan

we gaan op een bankje zitten ik kijk naar de motor en ik zeg nee hë mijn vrouw van wat is er ik zij de motor lekt koelvloeistof ja en toen begon het gesodemieter met de ANWB

Dat was ook een drama wij stonden bij het Hotel In- in Milaan .

ANWB gebeld daar kregen we de melding wat doet u in Milaan met de motor .

Wij van hü wat hoezo wij hebben vakantie en we rijden motor .

zegt dat kikker stemmetje aan de andere kant van de lijn dat de ANWB geen steun punt heeft in Milaan .

Ik gelijk erachter aan das dan mooi ANWB los het probleem toch maar even op .

Hoe dat maakt me niet uit wij hebben ons gemeld bij de balie van het hotel voor een overnachting.

Komt er na anderhalf uur een grote oplegger aan voor auto/s klautert er een klein manneke uit niet groter dan 160 kijkt naar de motor draait zich om en gaat weer weg .

Inmiddels was het al half 8 /avonds en dat bij 30 graden .

En ja hoor komt er een combo aan rijden goeie vent snelle babbel gebrekkig Engels .

Vraagt hij rijd de motor nog ik zeg ja is het mogelijk om achter mij aan te rijden ik ja als je het maar rustig aan doet geen probleem zij die gast .Zo zijn we door milaan heen gereden naar zijn werkplaats .

Heb ik de kapen verwijderd en hebben 6 slange klemmen vervangen door nieuwe .

En nieuwe koelvloeistof er in gedaan kapen er weer op en rijden maar naar een pizzeria vlak bij hotel in .Om toch nog wat binnen te krijgen .volgende dag zijn we terug gereden naar

Stein AM Rijn voor een overnachting .En die dag daar na hebben spullen in gepakt in de aanhanger om naar Luxemburg te gaan naar het Gold Wing treffen al daar .

199673_3567245301770_817149907_n.jpg 561643_3567246261794_1982484279_n.jpg

PVB

3e Versnelling
2 sep 2018
129
36
28
54
Belgisch Limburg
Type motor
ST1300
Welgekomen hier, Jan & Naomi !
Het ziet er alvast goed uit, veel plezier op dit leuke forum nog!

DuinPan

5e Versnelling
10 dec 2017
508
545
93
57
Eenhoornstraat 1, 2024 RW Haarlem
Type motor
ST1100
Mooie intro Jan, ook over de avonturen met de Goldwing in Milaan. Volgens mij kan jij je prima redden met motoren en gereedschap. Welkom en veel plezier op dit forum en met je ST1100.

Ik heb ook wel eens pech gehad met mijn vorige motor, een GL650 Silverwing in België en toen kwam de Waalse ANWB mij ook helpen: ondanks dat ik zei dat de motor waarschijnlijk niet meer kon rijden of ter plaatse gerepareerd kon worden, kwamen ze toch eerst met een klein busje waar de motor nooit inpaste en ze spraken geen woord Vlaams / Nederlands... Pas later kwamen ze met een grote platte vrachtwagen om mijn motor te vervoeren

Raaipan

Kilometervreter
15 jul 2016
1.446
480
83
57
Nieuweroord
Type motor
ST1100
Welkom Jan en Naomi! Veel plezier van jullie Pan en hier op het forum!
Er zitten hier trouwens ook vrouwen hoor!:angel:;)
Import noorderlingen schat ik!?

Paul_U

Mega Mijlenmaker
14 okt 2016
1.605
420
83
40
Apeldoorn
Type motor
ST1100
Welkom beiden.
Veel plezier hier, en nog heel veel plezier met de Pan toegewenst.

Janpaas

Motorrijles
3 dec 2018
3
5
3
62
Type motor
ST1100
Sorry dat ik zo laat reageer ben even wat druk geweest .

Iedereen even bedankt voor het ontvangst op deze forum .

Heb al wel heel veel lees genot mogen ervaren al hier .

En ook de onderlinge behulpzaamheid vind ik erg fijn om te lezen .

En wie weet zien we mekaar eens bij een rit in 2019 .

Onze woon locatie is in Groningen Muntendam .

Dat was nog niet vermeld .

Alvast iedereen ook een fijne feest dagen toegewenst van Naomi en mij .