Originele sticker voor benzinetank

• beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden

marc pan

Klokje Rondrijder
4 nov 2012
4.689
2.158
113
53
Westmalle, België
Type motor
ST1300
Wie heeft er al eens of heeft er ervaring mee, om een originele sticker van Honda te kleven op een benzinetank.
Ik ga namelijk mijn tank laten spuiten, en heb een beetje mijn twijfels van het kleven van de stickers.
Van de spuiter kreeg ik te horen dat alles op de zelfde dag zal gebeuren, namelijk 3lagen verf dan de stickers er op, en als afwerking een laag vernis erover.

marc pan

Klokje Rondrijder
4 nov 2012
4.689
2.158
113
53
Westmalle, België
Type motor
ST1300
Volgens mij heeft de verf tijd nodig om voldoende uit te harden, net als de lijm van de sticker.
Maak me een beetje zorgen dat de lijm van de sticker niet volledig uitgehard is, door dat er dan vernis over gaat, dan ook niet meer de kans krijgt om uit te harden. Dan in de zomer met warm weer, gaat blazen trekken.

• Oneens
Reactions: Jan KoekePan

marc pan

Klokje Rondrijder
4 nov 2012
4.689
2.158
113
53
Westmalle, België
Type motor
ST1300
OK Henk,
een spuiter is ook maar een mens, en die kunnen zich ook vergissen al bedoelen ze het goed.
Zo zijn de eerste onderdelen ook verkeerd gespoten geweest, er werd naar de verfcode nr op de chassis voortgegaan.
En die klopt niet, Honda geeft zijn verfkleurcode niet vrij.

Deze onderdelen worden niet gebakken in de spuitcabine bevestigde de spuiter me,
de spuiter heeft al een deel van de onderdelen gespoten.
Heb ook al wat info gekregen van mensen die in een reclame bureau werken, die mij ook duidelijk vertelde dat de lijm die op de sticker is aangebracht, ook voldoende tijd nodig heeft wanneer deze voor 100% maximaal kleeft.

Laatst bewerkt:

Henk2511

Kilometervreter
8 sep 2018
1.054
968
113
57
Gieten
Type motor
ST1100
ik was ook uitgegaan van een goede ,,vakman"
in een verkeerde kleur spuiten kan elke vakman gebeuren, maar als het aankomt op afwerking mag je er toch vanuit gaan dat de vakman weet wat hij doet.
Als ik jou reactie zo lees Marc, heb jij niet veel vertrouwen in deze man, wordt het dan geen tijd om iemand anders te zoeken die wel de nodige ervaring heeft en de lak wel kan afbakken zodat je tot een perfect resultaat komt.
waarom moet alles in één dag, hij kan de lak toch ook iets langer laten drogen en dan afwerken.

• Mee eens
Reactions: elmo en marc pan

marc pan

Klokje Rondrijder
4 nov 2012
4.689
2.158
113
53
Westmalle, België
Type motor
ST1300
Deze spuiter spuit normaal alleen auto's en levert mooi werk,
en hij neemt het risico niet om in de oven te bakken, vanwege dat de onderdelen kunnen vervormen vertelde hij me.

• Like
Reactions: Henk2511

Henk2511

Kilometervreter
8 sep 2018
1.054
968
113
57
Gieten
Type motor
ST1100
ja natuurlijk, alles is van kunststof !!!!
maar dan kan hij er toch langer over doen, leg de gespoten onderdelen dan een dag weg, plak de stickers, nog een dag wegleggen en dan aflakken, is er toch niets aan de hand ???

• Mee eens
Reactions: marc pan

Ray_308

5e Versnelling
29 okt 2018
445
417
63
47
Heemskerk
www.minneboo.net
Type motor
ST1100
Heb het ooit voor de tank van mijn oude CBR laten doen. de onderdelen zijn toen meegespoten met een auto (moest goedkoop natuurlijk) de delen zijn wel in de “oven” geweest, deze is trouwens rond de 60° Celsius en er zit ook genoeg plastic aan een auto.

Het proces duurde drie dagen (i.p.v. één) omdat de stickers moesten “drogen” / uitwasemen. Anders zouden er blazen tussen de sticker en de laklaag komen, omdat het niet weg kan.

Spuitbeurt was 7 jaar geleden en de stickers zitten er nog goed op.

De reden was trouwens dat de brandstof met tanken, als je lekt, over de stickers kon lopen. Onze st1100 heeft daar geen last van, de st1300 wel.
5AC51885-DFAD-4730-895D-9B92E9FCFAA0.jpeg

PVB

4e Versnelling
2 sep 2018
385
187
43
55
Belgisch Limburg
Type motor
ST1300
OK Henk,
een spuiter is ook maar een mens, en die kunnen zich ook vergissen al bedoeken ze het goed.
Zo zijn de eerste onderdelen ook verkeerd gespoten geweest, er werd naar de verfcode nr op de chassis voortgegaan.
En die klopt niet, Honda geeft zijn verfkleurcode niet vrij.

Deze onderdelen worden niet gebakken in de spuitcabine bevestigde de spuiter me,
de spuiter heeft al een deel van de onderdelen gespoten.
Heb ook al wat info gekregen van mensen die in een reclame bureau werken, die mij ook duidelijk vertelde dat de lijm die op de sticker is aangebracht, ook voldoende tijd nodig heeft wanneer deze voor 100% maximaal kleeft.
Dat van die verfkleurcode niet vrij geven lijkt mij toch heel erg raar moet ik zeggen, Marc.

• Mee eens
Reactions: Jan KoekePan

Lucky Luc

Moderator
Medewerker
14 nov 2012
2.715
2.075
413
61
Sas van Gent
Type motor
ST1300
Maar het klopt wel, Honda geeft je wél de kleurcode maar niet de recepten, dus moet je voor je verf naar meneer Honda. Hoewel, er zijn op het internet een aantal zaken die je de perfecte kleuren kunnen leveren hoor, kijk maar eens naar de topkoffer van @Rimconator die ik voor hem gespoten heb.
Bovendien zijn de candykleuren drielaags en moet je met een bepaalde grondlaagkleur beginnen, voor Rood is de grondlaagkleur grijs, dan eerst metalic spuiten, daarna je candy spuiten en afwerken met een laag of 7 blanke lak, als alles is uitgehard je lak "breken" met korrel 2500 en daarna polijsten.

Henk2511

Kilometervreter
8 sep 2018
1.054
968
113
57
Gieten
Type motor
ST1100
@Lucky Luc ik heb mijn topkoffer laten spuiten, de spuiter heeft mijn motor gescand op de kleur en hij kreeg alleen recepten en geen kleurnummer.
ik wilde het kleurnummer graag en dat kon dus niet.

• Mee eens
Reactions: marc pan

marc pan

Klokje Rondrijder
4 nov 2012
4.689
2.158
113
53
Westmalle, België
Type motor
ST1300
Ik heb een volledige motor van kuipdelen laten spuiten, waarvan de kleur is gescand.
De benzinetank moet opnieuw worden gedaan, vanwege de sticker op een fijn puntje is losgekomen.

PanEuRoel

Mega Mijlenmaker
15 jan 2015
3.131
1.702
113
Hulst
Type motor
ST1100
Maar het klopt wel, Honda geeft je wél de kleurcode maar niet de recepten, dus moet je voor je verf naar meneer Honda. Hoewel, er zijn op het internet een aantal zaken die je de perfecte kleuren kunnen leveren hoor, kijk maar eens naar de topkoffer van @Rimconator die ik voor hem gespoten heb.
Bovendien zijn de candykleuren drielaags en moet je met een bepaalde grondlaagkleur beginnen, voor Rood is de grondlaagkleur grijs, dan eerst metalic spuiten, daarna je candy spuiten en afwerken met een laag of 7 blanke lak, als alles is uitgehard je lak "breken" met korrel 2500 en daarna polijsten.
Dat wist ik niet Luc, ik dacht de koffer van Rimco in die kleur was gekocht. Dat heb je dan dus heel mooi gedaan!!! Weer al een stapje hoger in mijn achting. :Smile:

• Like
Reactions: elmo

Rimconator

Klokje Rondrijder
13 mrt 2014
4.461
1.986
113
51
Hulst (NL)
Type motor
ST1300
Koffer was originele kleur. Spoiler met remlicht was grijs, dus niet in kleur gespoten.

Tovenaar @Lucky Luc heeft dus niet alleen spoiler gespoten, maar ook meteen de koffer en zo krassen en beschavingen weg gewerkt.

ikke heel erg blij.Yahoo:

• Leuk
Reactions: elmo

Lucky Luc

Moderator
Medewerker
14 nov 2012
2.715
2.075
413
61
Sas van Gent
Type motor
ST1300
@Henk2511 je kleurnummer staat onder je zadel. En een drielaags systeem is bijna niet goed te scannen, hou daar altijd rekening mee.