1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Op slot, buit eruit.

Discussie in 'Gespot op internet' gestart door Nosegear, 3 feb 2018.

1. Nosegear

Nosegear Administrator Medewerker

Ik kom dit slot de laatste tijd veel tegen 'voor weinig'. Tegen een dievenbende met een autolaadkraan doet-ie niet veel, maar een gauwdief het leven zuur maken moet wel lukken!

https://grip-lock.com/grip-lock

• Mee eens Mee eens x 3
    • Leuk Leuk x 1
  2. Frans

Frans 5e Versnelling

Sneetje in remslang en weg is je beveiliging.

• Mee eens Mee eens x 1
  3. Pathfinder

Pathfinder 5e Versnelling

Sommige hendels zitten geschroefd, is dus gemakkelijk te verwijderen. Voor een terras bezoekje wellicht net voldoende. maar voor een goede beveiliging elders ?
    Ben wel benieuwd of dit slot ART wordt herkend.

4. Nosegear

Het zal wel niet, maar ik vond het idee wel leuk. En met doorgesneden remslang rijdt je er toch nog niet zo mee weg . .

Ik heb overigens al járen het (blijkbaar domme) idee dat een hele handige optie zou kunnen zijn als je je middenbok op slot zou kunnen zetten, zodat hij zonder ontgrendelen niet meer ingeklapt kan worden. Voordelen zijn dat je geen los slot nodig zou hoeven hebben (want listig ingebouwd in de standaard), dat niemand je motor 'per ongeluk' van de middenbok kan stoten en dat je er niet zo 1-2-3 mee wegloopt.

• Mee eens Mee eens x 3
    • Leuk Leuk x 2
  5. Jan KoekePan

Jan KoekePan Kilometervreter

Dikke ketting om de lantaarnpaal, dik beugelslot om een spaak van het voorwiel.
    Staat behoorlijk vast, daarnaast een schijfremslot er bij..
    In een buurtje met behoorlijke sociale controle.... Succes met weghalen.

• Leuk Leuk x 1
  6. Nosegear

Nadeel is dat je zelf dan ook een kwartier bezig bent voordat je rijden kan. Wacko Maar ja, je moet wat!

• Lol Lol x 2
    • Handig Handig x 1
  7. Frans

Frans 5e Versnelling

Denk ook niet dat ze er mee weg rijden, in bussie zetten denk ik. En rijden, dan gebruik je toch de achterrem ?. En een “ bokslot” ( hoe vindt je m ?) is voor onze zware machines wel een goed idee. Vindt ik dan, hé.

8. Jan KoekePan

Een bokslot.. Gaaf..
    Zal me er eens mee bezighouden..
    Nog andere handige donders hier?
    Tegen kostprijs iedereen blij...
    Mooie gedachte!!!

• Leuk Leuk x 4
  9. Polleke

Polleke 3e Versnelling

tien seconden en ik heb alles open,ik heb op het werk deze schaar

https://www.toolforce.be/artikel/dsc191z-accu-hydraulische-schaar-lxt-18v.html
    en dan deze onder je voorwiel,en ik plaats hem zo in de bus of aanhanger
    https://www.oprijplatenshop.nl/motormover-voor-middenbok.html

• Informatief Informatief x 1
  10. Thom

Thom 5e Versnelling

Onderzoek wijst uit dat de gemiddelde dief binnen drie minuten weg wilt zijn met zijn buit. 90% zijn dus gelegenheid dieven die je fiets even zonder deugdelijk slot zien staan en dan meenemen.
    Zet je geliefde Pan dus altijd ergens aan vast. Een paaltje of iets dergelijks met een goed slot.
    De meeste motoren verdwijnen in een aanhangwagen met open bak, en zo verdwijnt hij in 20 seconden. De schade die dat oplevert aan de motor nemen ze voor lief.

11. Polleke

Polleke 3e Versnelling

daar heb ik ook al een hele tijd aan zitten te denken

• Leuk Leuk x 2
  12. Tante Anita

Tante Anita Kilometervreter

@Frans mooi woord voor scrabble ;)

13. Nosegear

Ik weet niet uit m'n hoofd of er in de middenbok een as(buis) in een iets grotere buis draait? In dat geval moet het voor een beetje Metal Man geen grote uitdaging zijn om zoiets te fabrieken . . Gaatje door beide in de uitgeklapte stand en een drukslot dat een pin in dat gat duwt. 't Is dat ik al met metaalwerk in de problemen kom als ik een blikje leverpastei opentrek maar anders . .

• Leuk Leuk x 1
    • Lol Lol x 1
  14. Nick Sax

Nick Sax Kilometervreter

Lijkt mij ook wel wat zo'n "bokslot". Wie het ook gaat ontwikkelen, denk eerst aan het patent vastleggen.
    Maar een stuurslot is met wat geweld al wel te forceren, lukt dat bij het forceren van een bokslot dan ook? Schuifkracht stel ik me voor en dan geholpen door de massa van de motor die je in beweging zet?
    Blijf het graag volgen.

15. Ad2002pan

Ad2002pan Kilometervreter

Waarom dan niet gelijk voor en achterwiel meenemen in het slot ?

• Top Top x 1
  16. Zeurdoos

Zeurdoos Kilometervreter

Zo'n grip lock slot werkt echt niet ;) met een hamer remhendel der af tikken en je kunt gewoon gas geven ;)

17. Jan KoekePan

Kan een slotje op.... :vroem::vroem::):Biggrin

• Lol Lol x 3
  18. Frans

Frans 5e Versnelling

Tegen een geringe vergoeding van enkele tonnen, sta ik toe dat de naam “ bokslot” gebruikt mag worden door de ontwerper ervan. Mijn rekeningnr. is........

• Leuk Leuk x 2
  19. Mister Vogezen

Mister Vogezen Mega Mijlenmaker

20. Werner1

Werner1 3e Versnelling

Gewoon de ontluchtingsnippel even open zetten

• Leuk Leuk x 2
  21. Paul_U

Paul_U Kilometervreter

Had Ton ( @S-Tsw-1300 ) niet zo'n griplock gekocht?

• Mee eens Mee eens x 2
  22. Frans

Frans 5e Versnelling

Gaat er om dat het een beveiliging van niks is.

• Mee eens Mee eens x 2
  23. Polleke

Polleke 3e Versnelling

1 motor en het is terug verdiend,

• Lol Lol x 1
  24. S-Tsw-1300

S-Tsw-1300 Mega Mijlenmaker

Yep, best tevreden over. Ik gebruik hem alleen even als ik even snel een winkel in moet. Als alternatief voor een goedgekeurd kabelslot en remschijfslot zie ik hem echt niet. Handig is hij wel want hij zit zo vastgeklikt.

• Mee eens Mee eens x 1
  25. Gibbel

Gibbel 5e Versnelling

Mijn broer zijn motor hing met een gekeurde ketting vast aan een terraspaal, en het stuurslot stond ook op terwijl hij op het terras een koffie zat te drinken,,,,
    Toen hij even naar het WC was geweest kwam hij terug en was zijn motor weg, 2 mannen hadden de ketting doorgeslagen en het stuurslot over geklopt en waren met de motor verdwenen terwijl ze zelf met 1 motor er aan waren gekomen. De tweede man was gewoon armpje gaan aanhangen bij de andere.
    Er zaten nog zeker een 10 tal andere mensen op het terras maar niemand die reageerde terwijl ze er een meter vanaf zaten....
    Conclusie, kettingen of sloten het houd ze gewoon niet tegen. De dieven zonder ervaring zal je ermee het moeilijk maken maar de wat meer ervaren dieven zijn er op een paar seconden mee weg al hang je hem aan een boom.

• Niet Leuk Niet Leuk x 2
    • Mee eens Mee eens x 1
    • Informatief Informatief x 1
  26. PanEuRoel

PanEuRoel Mega Mijlenmaker

Gibbel, is die broer net zo groot als jij?
    Dan hebben ze wel chance gehad dat ie naar et toilet was.:Smile:

27. Gibbel

Gibbel 5e Versnelling

Haha,,, nee van mij hadden ze 2 broers kunnen maken zoals hij .... Maar niet te min hadden ze toch ook chance,,, hij heeft ze nog kunnen volgen voor meer dan een uur. Door aan mensen op straat te vragen of ze geen motor gezien hadden met een andere motor aan de arm aanhangen. Zolang dit in de stad Hasselt was was dat geen probleem om te vragen aan voorbijgangers maar eens buiten de stad was het gedaan met achtervolgen en dus nooit meer terug gevonden...

Deel Deze Pagina