ST1100 Ontluchtings trubels

  • beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden

Bijtje85

2e Versnelling
30 jan 2017
45
4
8
33
Duiven
Type motor
ST1100
#1
Hallo, ik heb eindelijk mijn voorrem gereviseerd maar ik krijg mijn systeem niet ontlucht. Heeft iemand daar ervaring mee of kan iemand helpen? Ik heb een 1100 ABS / cbs. Help
 

elmo

Mega Mijlenmaker
24 mei 2014
2.188
236
113
44
biddinghuizen
Type motor
ST1100
#2
haal bij de aphotheek een grote injectiespuit en klein stukje slang erop doen en dan de olie door de nippel zuigen {wel open zetten} en als je olie hebt verder ontluchten op de reguliere manier en evt een elasiek om de hendel laten zitten s'nachts olie onder druk perst lucht naar boven toe.
heb je nieuwe ringetjes geplaatst bij de banjo's ??? en zitten ze aan beide zijden van de banjo
 

fred

Kilometervreter
27 sep 2015
1.204
170
113
66
Oldenzaal Twente
www.twentetransport.nl
Type motor
ST1300
#3
Rem reservoir afvullen met remolie paar keer je remhendel in knijpen.
dan neem een stuk slang van ongeveer 80cm (doorzichtig) ,doe deze op de ontluchting nippel draai deze los, en dan in je remhendel bewegen.je hoeft de ontluchting nippel niet bij elke slag dicht te draaien,(wel als de slang vol is dan de nippel dichtdraaien en verder) je kunt bij elke slag zien waar de lucht bellen zitten,
dit doe ook aan de andere kant. wel op letten dat je reservoir vol blijft.
dit kan bijna alle motoren kijk ff naar deze video.
voordeel alle oude remolie gaat er uit en alle lucht.


View: https://www.youtube.com/watch?v=LyvJckh24JA
 
Laatst bewerkt:

DennisMe

5e Versnelling
30 dec 2016
443
67
63
48
Vlissingen
Type motor
ST1100
#4
Bij ABS CBS is de volgorde van ontluchten HEEL ERG belangrijk. Ik kan het me niet zo voor de geest halen maar met de zoekfunctie of iemand die het zich wel kan herinneren kom je er wel uit. Volgens mij is er een document of een post van PanMAn1100 waar e.e.a. in uitgelegd wordt.
 

fred

Kilometervreter
27 sep 2015
1.204
170
113
66
Oldenzaal Twente
www.twentetransport.nl
Type motor
ST1300
#5
Het gaat om een 1100 met ABS

Als je geen ontluchting apparaat hebt kun je het zo doen,en het werkt div keren toegepast zowel 1100 ABS en 1300 ABS. (1300 wel volgens de volgorder)
 

panman1100

VIP
Medewerker
29 okt 2012
5.097
587
413
70
Voorhout
Type motor
ST1100
#6
Volgorde is :

Links voor ,
daarna Rechts voor
Achter ; de middelste nippel
Rechtsvoor ; middelste nippel ,
daarna linksvoor ; middelste nippel
Achter , de buitenste ontluchtingsnippel
 

fred

Kilometervreter
27 sep 2015
1.204
170
113
66
Oldenzaal Twente
www.twentetransport.nl
Type motor
ST1300
#8
1300 volgens het boek de 1100 ABS 1 niet nodig.
Heb andere toegepast en werkt perfect. pak eens een andere weg, leer je van)
 

Bijtje85

2e Versnelling
30 jan 2017
45
4
8
33
Duiven
Type motor
ST1100
#9
Dank voor de reacties, ik heb me aan het schema gehouden maar het lukt niet om de druk er weer op te krijgen. Ik zou daar wel hulp bij kunnen gebruiken
postings automatisch samengevoegd:

Update van m'n Pan, ik heb hem laten ontluchten door een motorzaak. Rijdt en stopt weer als nieuw
 
Laatst bewerkt: