• beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden

Onderhoudsset ST1100/ST1300

marc pan

Klokje Rondrijder
4 nov 2012
4.600
2.115
113
53
Westmalle, België
Type motor
ST1300
Voor een zelfstandige die er van moet leven zoals bv AD, zal je geen tweede vinden die het voor dit bedrag doet.
Ik vind dit persoonlijk een HEEL mooi voorstel, ga de onderdelen al maar eens kopen, dan zal je versteld staan wat je kwijt bent.

Wonka

Mega Mijlenmaker
30 okt 2012
2.000
513
113
43
Rotterdam
Type motor
ST1100
Zo'n kreet mag idd wel toegelicht worden.

Vraag eerst eens of er originele onderdelen worden aangeboden of welke kwaliteit (merk) olie voordat je direct te duur roept.

Laatst bewerkt:

Hansepansje

Kilometervreter
11 apr 2013
1.553
818
113
53
Barneveld
Als je de te vervangen onderdelen zelf bij elkaar sprokkelt kom je wellicht goedkoper uit.
Maar als je dit vergelijkt met de prijzen die je bij een motordealer betaalt (alleen voor olie, oliefilter en luchtfilter vervangen betaalde ik drie jaar geleden al 115 euries), lijkt me dit een leuke aanbieding. En dan heb ik het nog niet over de hier veel geroemde service van Waffie.

Groets, Hans

PS
't Is dat je niet in de buurt zit, Waffie (vanuit mijn woonplaats gezien), anders was ik al lang een keer bij je langs geweest.

Dennis

The Preacher
12 sep 2013
3.830
2.844
113
46
Alphen aan den Rijn
www.bmwdriversforum.nl
Type motor
ST1100
Wat te doen?

Zit in een zwaar dilemma. Walter, Hans en Ad hebben de perfecte vraag gesteld/verhaal verteld.
Elmo zet ook iets neer, waar ik me in kan vinden. Misschien komt dat omdat ik Elmo persoonlijk heb leren kennen.:Shout:

Aan de andere kant, is alle commentaar die we geven geen reclame voor het forum.
Daarentegen is wel commentaar geven, een teken dat we sociaal zijn en hen een riem onder het hart steken, als wij dat nodig achten.

En die riem staat voor meer positieve energie dan "politiek correct" antwoorden geven, middels pb of on topic.

Ad, ondanks dat ik zelf mijn onderhoud doe, en je dus niks aan mij kan verdienen, zal ik jouw aanbieding zeker voortzeggen.
Het is een zeer mooie prijs. Helemaal omdat jij de motor behandeld alsof die van jezelf is. Elk detail zie je, pak je aan. Je weet zeker dat je motor 100% is als die bij jou vandaan komt.
Dat is zeker niet om te slijmen, want het is de waarheid. Als je voor je mede forumgangers een uur eerder naar je werk gaat, om het eea uit te zoeken, dan heb ik geen andere argumenten meer om te zeggen dat je een waardevol persoon bent. Zowel voor het forum, als voor je klanten. En ja, jouw kennis reikt tot grote hoogtes. Botst soms met ervaringen van anderen, maar daar laat je de mens in zijn waarde, blijf je achter de inhoud staan van je verhaal, waarbij je de ander in zijn waarde laat.
Wat er ook gezegd wordt, niemand zal de mening van anderen doen veranderen die zij hebben over jou.
Dat is in mijn ogen niet mogelijk, omdat als je een beetje mensenkennis hebt, kun je niet anders dan concluderen dat jij een mooi mens bent.
Staat altijd klaar met raad als met daad, met je kennis en vooral je inzet.
Nooit een kwaad woord over iemand of iets. Zelfs de BT023 weet jij nog positief neer te zetten. (maar goed, ook jij bent niet perfect, dus dat mag)

• Like
Reactions: Frans

Zonneschijn76

Kilometervreter
9 jul 2013
1.217
457
113
Om even kort aan te geven wat Dennis( ik ook) bedoeld, Das een mooie aanbieding.

Zelf ben ik al voorzien op de TDT anders had ik hier zeker op in gegaan!

Fred-A

Kilometervreter
14 nov 2012
1.096
339
83
overveen
Type motor
ST1300
Oke, indien je een K&N filter hebt is een andere niet nodig, die van mij zit er al 6 jaar in. Motorolie koop je of bij Gert of bij Japparts 5 liter 30 E, olie van BP.
Dan rijdt ik met irridium bougies, dus goedkoper uit ipv standaard en dot 4 koop ik sowieso bij Japparts, dus Elmo dat bedoelde ik met te duur en niet om iemand af te zeiken is de bedoeling niet. Ik ben meestal kort van stof omdat ik denk je kunt zelf ook nadenken wat iets kost. Bovendien woon ik niet aan de overkant, maar aan deze kant,
gr.Fred.

Laatst bewerkt door een moderator:

webster

Administrator
Medewerker
29 okt 2012
1.717
1.941
882
40
Papendrecht
www.st1100-1300.eu
Type motor
Anders
Nou wil ik ook niet zeuren

Maar heb even de optelsom gemaakt bij Japparts en dan is het een hele nette prijs

I..p.v kortaf TE DUUR te schrijven misschien voortaan iets van nette prijs echter voor mij te duur daar ik niet alles nodig heb

Het is de manier van brengen en let op het is geschreven woord is al zo moeilijk zonder emoties te lezen

En nadenken over wat iets kost

Bij japparts zonder de dot4 was ik het bedrag wat hierboven genoemd wordt al kwijt voor de 1100

Rimconator

Klokje Rondrijder
13 mrt 2014
4.279
1.838
113
50
Hulst (NL)
Type motor
ST1300
Ik sluit me volledig aan bij de wijze worden van Rex.

De botte opmerking te duur is totaal niet van toepassing en slaat dan ook nergens op.

Ozzy

Klokje Rondrijder
30 okt 2012
5.227
3.185
572
Type motor
ST1100
Dat is wederom het gevaar van getypte tekst ..... Letters en soms een boel woorden die zinnen moeten vormen zonder enige vorm van emotie....

Ik ga er van uit dat Fred het nooit zo bedoeld heeft als dat sommige mensen het nu op vatten.

Ik ben uiteraard met Rex eens dat de tekst iets uitgebreider had mogen zijn om duidelijk te maken wat er bedoeld wordt.

@ Waffie : Top dat je wederom aan ons allemaal denkt, door zo'n pakket aan te bieden !!!

panman1100

VIP
Medewerker
29 okt 2012
5.499
5.262
413
71
Voorhout
Type motor
ST1100
Te duur of niet te duur ,
dat maak je voor jezelf uit .

Men is niet verplicht dit te kopen , het is een aanbieding.
En kan je het ergens anders goedkoper halen , moet je dat doen.

Keuze is vrij !!

Misschien een idee , bij het onderhoudspakket remblokken doen

waffie

Kilometervreter
7 nov 2012
1.080
862
113
Etten leur/Sprundel
Type motor
Geen
beste heren,

Voor ieders standpunt valt iets te zeggen en daar heb ik begrip voor .
Er zijn potentiële klanten die kiezen voor de laagste prijs en andere voor het stukje meerwaarde dat bij het product geleverd wordt.

Deze meerwaarde is moeilijk meetbaar maar wordt vaak beloont door de gun factor van de klant.
Ten gevolge van het internet is er een ander soort koopgedrag ontstaan waarbij de keuze vrijheid van de klant onbeperkte mogelijkheden heeft gekregen.
Deze overvloed aan keuzes stelt de klant ook voor een probleem,
welk product sluit nu het beste aan bij mijn behoefte ?
Deze vragen zijn virtueel niet eenvoudig te beantwoorden en hebben als gevolg dat klanten beoordelingen zeer belangrijk zijn geworden.
Veel bedrijven houden zich inmiddels bezig met deze materie omdat dit bijdraagt aan het keuzebeleid van de klant.
Maar geeft nog steeds geen antwoord op inhoudelijke technische aspecten van producten of de specifieke omstandigheden waar deze producten voor worden ingezet
Voor deze service zal de klant zelf een oplossing moeten zoeken.
Je ziet dan ook vaak dat klanten zich eerst oriënteren bij een fysieke winkel om daarna virtueel te gaan kopen.
ronduit beschamend maar helaas een feit.

Indien een klant deze problemen niet ervaart en dus zonder hulp van buitenaf een keuze kan bepalen ..en wilt gaan voor de in zijn ogen beste product /prijs/kwaliteit verhouding dan is online kopen de beste oplossing.
ik bestrijd echter wel de gedachte dat online altijd voordeliger is ,

om in te haken op het gestelde door fred

een reken voorbeeld

Het K&N filter is ca 2 x duurder in aanschaf dus bij de derde wissel heb je enkele de aanschaf prijs terug verdient echter deze vraagt ook onderhoud en dit setje kost ca 20 euri
voor een grondige reiniging ben je ca 30-45 minuten bezig (afh van de vervuiling)
Dus de keuze voor een K&N filter is alleen interessant als je dit zelf te hand neemt
daarnaast is een papieren filter in zeer stoffige omstandigheden beter

Iridium bougies kosten minimaal een factor x2 en verdien je pas terug na 24000 km al zal de tijdwinst een argument kunnen zijn.
de geclaimde 2-3 % brandstof besparing zie je zelden terug in de praktijk
en stel dat je ze goedkoop in het buitenland koopt heb je de meerprijs van de verzendkosten

Smeerolie is een verhaal apart wat neerkomt dat er voor iedere beurs wel een product te vinden is.
Maar de werkelijke kwaliteit laat zich pas na demontage beoordelen

Kies je dan voor gerenommeerd of neem je een gokje...keuzes

Remvloeistof kennen we vaak enkel als een dot product echter de feiten zoals kookpunt en vloeibaarheid zijn meer bepalend in het maken van de juiste keuze
zo hebben we ook dot 4 met een kookpunt (droog) van 265graden terwijl de min eis 180 graden.
sommige zijn verpakt per 500 ml andere weer per 250 ml

zoals ik al eerder schreef,

geef me jullie input en ik ga kijken of ik hier iets mee kan,

dus als er meer interesse is met een K&N filter,remblokken,koelvloeistof, BP olie, iridium bougies
gewoon aangeven maar je zult merken dat ieder een andere voorkeur zal hebben
we blijven motorrijders met een eigen beleving en gevoel

:Santa:

elmo

Mega Mijlenmaker
24 mei 2014
2.384
1.769
113
45
biddinghuizen
Type motor
ST1100
ad ik denk dat je het netjes doet ,zij het dat er een hoop doe hetzelvers zijn en idd de arbeid hoeven ze zichzelf niet te betalen.
maar keep up the :good: work Good

Laatst bewerkt door een moderator:
  • Like
Reactions: Dennis

cees pan euro

4e Versnelling
16 nov 2012
304
105
43
nette prijs en een mooie actie van Waffie !

jammer dat er toch altijd mensen zijn die lopen te zeiken.....

tip van de week : onthou je van commentaar ! als jij het beter weet, doe het dan alleen voor jezelf en je-eigen !

Ome Noot

Moderator
Medewerker
29 okt 2012
4.245
2.668
413
56
Schiedam
www.piettastisch.nl
Type motor
ST1300
Nou Ad,
Ik vind het een nette prijs kerel.
Hoewel ik ook een K&N filter heb en ook irridium bougies.

Persoonlijk vind ik dat Ad / Waffie al heel wat doet voor het forum.
Kijk eens naar zijn leuke aanbiedingen van banden en ga zo maar door.
Ad is de rotste niet.

Okee ik vind ook dat Fred een beetje heel kort door de bocht gaat, maar daar ga ik me verder niet mee bezig houden.

Zoals ons Henk al zei.. je Hoeft het niet te kopen hoor...

Lucky Luc

Moderator
Medewerker
14 nov 2012
2.509
1.867
413
61
Sas van Gent
Type motor
ST1300
Ach Ad, dat er veel mensen via het internet kopen daar zijn de mensen die de pakketten rond brengen weer goed mee[emoji6]

groet,
Luc.
verstuurd vanaf mien striekiezer mee tapatalk

Lucky Luc

Moderator
Medewerker
14 nov 2012
2.509
1.867
413
61
Sas van Gent
Type motor
ST1300
Dat maakt toch niks uit, had ik overigens wél gezien hoor.

groet,
Luc.
verstuurd vanaf mien striekiezer mee tapatalk

Bovenaan Onderaan