Onderhoud voor de Pan

• beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden

Ton Verkleij

1e Versnelling
14 mei 2018
38
26
18
56
Stolwijk, 5 km onder Gouda
Type motor
ST1100
Ik met het even kwijt, ik ben klant vanaf het eerste uur bij Goedhart motoren, maar nu heb even genoeg van ze. Als je motor die je bij niet hen gekocht hebt in onderhoud hebt wordt daar veel slechter aandacht aan besteed. Voorbeeld, mijn vorige motor, een Honda Valkyrie Interstate had ik tijdens de winterstalling de vering laten vervangen door hyperpro's , en een intercom module laten inbouwen zodat ik de Garmin via de intercom zou horen ook terwijl de radio aan staat.

Na het ophalen stond ik na 2 km stil, vacuüm slang van de benzinekraan vergeten. Eenmaal thuis aangekomen zie ik dat de rechter schokbreker achter andersom gemonteerd is, ik kan de schaalverdeling voor de veerinstelling niet meer zien. Ik vind dat heel erg slordig. Zelfs Barry Goedhart groet me niet meer en ontwijkt me. Erg kinderachtig. Ik heb geen vertrouwen in die zaak meer, het is veel te druk met onderhoud daar, de werkdruk is te hoog en klanten met een bij hen gekochte motor gaan voor.

Dus zoek ik nu een motorzaak die wel de nodige aandacht en zorg voor mijn mooie Pan heeft, verstand van zaken er heeft en niet mijn mooie velgen met diepe krassen beschadigd als ik de banden laat vervangen(wat ze notabene deden met een gloednieuwe Triumph Trohpy 1200SE die ik daar gekocht had). En waar ik mijn Pan ook netjes in de winterstalling kan zetten.

Wie kan mij daarbij helpen?

elmo

Mega Mijlenmaker
24 mei 2014
2.103
1.454
113
44
biddinghuizen
Type motor
ST1100
Helaas is dat gewoon een kwestie van ervaringen vragen en zoeken op internet. Je kan ook eens een zaak uitproberen met bv een kleine beurt en dan eens kijken hoe het bevalt.

Maar even terzijde, zonder iemand tegen de schenen schoppen heb je je negatieve ervaring bij goedhart neergegooit?.
En wat was hun reactie?

Dennis

The Preacher
12 sep 2013
3.518
2.401
113
45
Alphen aan den Rijn
www.bmwdriversforum.nl
Type motor
ST1100
Ton, ik woon in alphen aan den rijn. Heb aardig wat 1100’s in onderhoud.
Scheelt je een berg geld en je weet (want je staat erbij) wat er gebeurd met je fiets.
Durf te zeggen dat ik betere service lever dan die goedhart.

Jan KoekePan

Kilometervreter
4 sep 2017
1.262
456
83
56
Schoonhoven
home.hccnet.nl
Type motor
ST1300
Ik ben van die (inmiddels) knoeiers, (het zelfde en erger/gekker meegemaakt) overgestapt naat Molenaar Motors in IJsselstein. Daar word ik in alle rust ontvangen en van advies voorzien (als ik daar om vraag)
Mijn Pan wordt daar met liefde en zorg behandeld, zoals het hoort!! (Ondanks dat hij elders gekocht is)
Succes met de zoektocht, maar Molenaar is een goed alternatief...
De motor die bij Goedhart in onderhoud was, had ik er zelfs gekocht, al was het een gebruikte...

Laatst bewerkt:

Henry W

4e Versnelling
12 aug 2016
223
224
43
54
Den Haag Leidschenveen
Type motor
ST1100
@Ton Verkleij , ga bijvoorbeeld eens kijken op een technische dag ( 06 oktober )
krijg je een indruk hoe deze mannen met je Pan omgaan,
en hoeveel verstand ze er van hebben ( ik dus zelf ook niet )
ik zou bijna op voorhand willen schrijven dat je niet meer bij een dealer komt ?
succes met je beslissing.
:biker:

Jan KoekePan

Kilometervreter
4 sep 2017
1.262
456
83
56
Schoonhoven
home.hccnet.nl
Type motor
ST1300
Dat laatste klopt Henry, op de TDT's kun je veel (laten) doen aan je motor.
Zoveel toegewijde kennis en zorg vind je echt helemaal nergens!
Mijn motor gaat alleen als het niet anders kan naar de dealert...
Electronica, banden, carbtunen, advies en hulp bij motor-cosmetica, alles is er op het forum...
Overigen, hulde aan alle service biedende dealers, er zijn er voldoende! Pluimen mogen openlijk uitgedeeld worden..
Elkaar wijzen op de "rotte appels" en "knoeiers" is echter voor mij net zo vanzelfsprekend als zwaaien naar elkaar..

Zou er overigens een plek zijn in de fora voor "warme-" en "koude-" douches voor goeie en slechte dealers?

Dennis

The Preacher
12 sep 2013
3.518
2.401
113
45
Alphen aan den Rijn
www.bmwdriversforum.nl
Type motor
ST1100
Nee. Geen koude douches. Soms heb je persoonlijk pech bij een dealer. En om die met de grond gelijk te branden, met naam en toenaam, gaat in mijn ogen tever. Er zitten gewoon prutsers bij. Maar als je de kennis en handjes gebruikt van dit forum, weet je dat het goedkomt.

Ton Verkleij

1e Versnelling
14 mei 2018
38
26
18
56
Stolwijk, 5 km onder Gouda
Type motor
ST1100
Mijn reactie is niet bedoeld om een dealer als rotte appel uit te maken maar meer als uiting van teleurstelling, ik heb daar veel motoren gekocht en nog veel meer aan onderhoud, accesoires en winterstallingen besteed en ik moet ook zeggen een tevreden klant geweest, en ook een aantal grove fouten met de mantel der liefde bedekt.

Maar nu wordt ik als oud vuil behandeld en dat had ik nooit verwacht. Ik heb hier wel degelijk met ze over gesproken maar dan merk ik dat de sfeer omslaat, boze gezichten en uiteindelijk Barry Goedhart die mij letterlijk ontloopt. En dat na 29 jaar vaste klant te zijn valt me zwaar.

En dus wil ik mijn mooie Pan liever laten onderhouden door liefhebbers en mensen met echte vakkennis, zodat ik weet dat ie daar in vertrouwde handen is.

Heel erg bedankt voor alle reactie's tot dus ver. Én ik ben ook bij de techische dag 6 oktober!

Laatst bewerkt:

Henk2511

2e Versnelling
8 sep 2018
50
32
18
56
Type motor
ST1100
moet je je inschrijven voor een technische dag of kun je zo op de bonnefooi langswippen ??
postings automatisch samengevoegd:

ik ga morgen naar Honda eagle in de westereen voor een nieuwe achterband, wil hij ook direkt mijn cardan en meenemer smeren en alles controleren.

panman1100

VIP
Medewerker
29 okt 2012
4.880
4.589
413
70
Voorhout
Type motor
ST1100
Iedereen kan zo langskomen , maar als je iets gedaan wilt hebben/geholpen worden ,
is het beter om dit door te geven en eventueel met iemand een afspraak te maken.

Henk2511

2e Versnelling
8 sep 2018
50
32
18
56
Type motor
ST1100
ik hoop Dennis, dat hij dat wel weet, hij doet niet anders dan Pans, ik heb recensies over hem gelezen en die zijn allen vol lof, maar ja is toch afwachten !!!!
postings automatisch samengevoegd:

vandaag naar Honda Eagle in de Westereen geweest, nieuwe achterband,die al op een velg zat, dus wielwissel, nieuwe remblokken en alles gesmeerd met goed vet.
wat heeft die man een onderdelen, en verstand van zaken, ik heb een heleboel geleerd.
zelfs de bouten van de remschijf werden na het overzetten blank geschuurd en weer voorzien van blanke lak en verschillende bouten werden weer voorzien van originele bouten ( vond hij mooier ) en dat is natuurlijk zo !!!!
deze man doet het als hobby maar ik ben dik tevreden !!!!
en het motortje knort erover na nog meer dingen nagekeken te hebben

Laatst bewerkt: