O&O Motors Neerpelt -remmen-

• beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden

Ysegrim

Beginnend Bestuurder
1 jun 2018
16
7
3
55
Ekeren/Antwerpen
Type motor
ST1100
Sinds vrijdag 22/6 heb ik mijn 2e hands Pan, bj 1998, 84500 km. Hij rijdt prima, ik heb er weinig of niets op af te keuren. Enkel bij het remmen is er op het moment dat de remmen beginnen te grijpen, een duidelijk vibreren voelbaar. Eénmaal je doorremt verdwijnt het volledig. Het is dus enkel bij het aanzetten.

Ik heb deze motor gekocht bij O&O Motors in Neerpelt (B), mij warm aanbevolen door andere motorrijders. Naast de redelijke prijs heb ik er een jaar garantie op gekregen.

Nu belde ik hen vandaag om dit probleempje uit te leggen en dat volgens mij de oorzaak in de remschijven/remblokken gezocht moet worden, samen met de vraag wat het kost om deze onderdelen te vervangen. Ze kunnen m.i. nog wel een paar 1000 km mee, maar mijn remmen heb ik liever 100% in orde.

Ik was dan ook aangenaam verrast toen men zei dat ik de motor moest binnen brengen en deze onderdelen binnen de garantie vallen. Remschijven en remblokken worden zonder discussie vervangen, zeker zo kort na de aankoop. Er zijn duidelijk nog mensen die hun stiel ernstig nemen en waarbij een gegeven woord waarde heeft. Top!

Nick Sax

Kilometervreter
30 sep 2015
1.357
439
83
69
Beverwijk
Type motor
ST1300
Goede service ervaringen komen steeds meer voor en ook hier op het forum.
Is men er eindelijk achter dat service belangrijker en duurzamer is voor een klant en leverancier.

Jur

Mega Mijlenmaker
16 aug 2013
2.071
751
113
52
Steenwijkerland
Type motor
ST1100
Kijk, alweer een bedrijf dat service biedt.
Hopelijk nemen meer bedrijven hier een voorbeeld aan.

waffie

Kilometervreter
7 nov 2012
955
714
93
Etten leur/Sprundel
Type motor
Geen
De wijze (marktonderzoek) waarop de gunst van een klant nog kan worden binnen gehaald.
. No 1 Gevoeligheid voor de prijs.
Zaken als klantvriendelijkheid/service blijken bij klanten feitelijk bijzaken te zijn geworden
Als het er is vindt men het meegenomen maar als het er niet is doet de prijs heel veel.
(lees het gesnuffel op WWW)

Dat lijkt tegenstrijdig maar het is ook mijn ervaring wat niet wegneemt dat vele hun best ook zal blijven doen.
Maar dat service wel centen kost.
zowel links als rechts
Maar overal waait het wel eens.

Ik hoop dat we dit meer willen realiseren en vooral gaan waarderen.

wel goed dat je de kromme remschijf vervangen krijgt(incl de remblokken ?)

rijdt voor geen mieter

Paul_U

Kilometervreter
14 okt 2016
1.574
408
83
40
Apeldoorn
Type motor
ST1100
Denk dat wat Waffie wil zeggen meer is:
Service is niet meer de drijfveer/motivatie voor mensen, om een zaak op uit te zoeken.
Prijs is in het overgrote gedeelte van de gevallen leidend.

Waffie besluit zijn bericht immers ook met "Wel goed dat je de kromme schijf vervangen krijgt...".

In de tijd dat ik in de winkel stond als verkoper, was dat ook de eeuwige discussie. Waarom zou ik bij jou kopen als het op internet een bedrag X goedkoper is?
Standaard antwoord was dan ook altijd: Omdat je bij ons nog wat service mag verwachten, niet meteen iets hoeft op te sturen etc.
Alles altijd maar op/via internet kopen, kost winkels gewoon de kop.
Kleine lokale ondernemers redden het vaak nog wel (net), je ziet nu vooral de zaken met een aantal vestigingen omvallen.
Daarvan wordt verwacht dat ze mee concurreren op de prijs via internet, maar ze hebben we de kosten van winkels/personeel/etc., en door de lage prijzen staan hun marges onder druk.
Heb nu 2 werkgevers gehad die om die reden hun deuren hebben moeten sluiten.

Dus zoals Waffie zegt: Waardeer de service die je krijgt, en denk daar een volgende keer nog een aan, als je weer iets nodig hebt, in plaats van rucksichtlos via internet te bestellen bij de goedkoopste.

En on topic:
Service zoals het hoort, en je onder de garantie zou mogen verwachten.
Neemt niet weg dat het prettig is dat je het ook zonder blikken of blozen krijgt, zonder er om te moeten gaan vragen.

Nosegear

Administrator
Medewerker
15 nov 2012
2.504
2.031
413
51
Zeewolde
www.easyvfr.aero
Type motor
ST1300
Je kúnt volgens mij een zaak ook niet uitzoeken op service - dat merk je pas als je het nodig gaat hebben. Ik denk dat mensen absoluut bereid zijn om meer te betalen als daar een hogere kwaliteit voor wordt geleverd!

robm84

4e Versnelling
16 sep 2016
226
101
43
33
nieuwegein
Type motor
ST1100
Ik denk dat waffie meer doelt op de tekening die op de nieuwe schijf zichtbaar is. Dit hoort volgensmij niet bij nieuwe schijf blokken combi.

Was mij btw. Ook al opgevallen.

Barry Stift

2e Versnelling
17 jul 2018
58
27
18
39
Lobith
www.de-lelie.com
Type motor
ST1100
Super om te lezen dat deze shops bestaan!

Recentelijk heb ik de zoektocht gehad naar een goede fiets. Wat mij vooral zo opvalt is hoeveel dealers motoren aanbieden die ze zelf nauwelijks kennen, zeggen dat het de beste is die je kunt vinden en vervolgens daar de hoofdprijs op baseren. Als net startend motorrijder weet je heel veel nog niet, of eigenlijk weet je nagenoeg niks. Je komt van een goed onderhouden ABS-lesfiets en kunt rijden volgens het CBR. Ik schrik dan toch soms wel van alle ervaringen die gedeeld worden over simpelweg levensgevaarlijke machines. Ik kom er met mijn 12 uur rijervaring waarschjjnlijk achter als ik vanaf mijn rug kan zien hoeveel benzine ik nog had :Pardon:.

Persoonlijk meld ik (ook toen ik mijn Pan kocht) dat ik de waarheid wil horen, wat is goed, wat is minder en wat moet er gedaan worden. Ik vraag me daarom ook af of een apk voor motoren de veiligheid niet vergroot.

Ysegrim

Beginnend Bestuurder
1 jun 2018
16
7
3
55
Ekeren/Antwerpen
Type motor
ST1100
Jawel. Maar de oorzaak van het vibreren ligt niet bij de remschijf, maar bij een bout/bus aan de linkerkant. Daar zit speling op. Bij een onderhoud zal dit vervangen worden. Dit neemt niet weg dat ik de remschijven toch nog wil vervangen. Ze zijn nog niet echt op, maar toch ook niet meer al te best.

Ik probeer morgen een foto te plaatsen van het onderdeel.