nieuwe helm

• beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden

Fonhoe

1e Versnelling
17 aug 2019
24
14
3
58
Hoevelaken
Type motor
ST1100
Hallo
ik ben op zoek naar een nieuwe systeem helm, ik rijd graag met de onderzijde van mijn vizier net voor mijn bril. Wie heeft er een helm die dat kan en ik wil een zo stil mogelijke helm met een harde schaal. wie heeft er goede ervaringen met een helm

panman1100

VIP
Medewerker
29 okt 2012
5.706
5.682
413
71
Voorhout
Type motor
ST1100
Een helm is erg persoonlijk , lees je eens goed in over hetgeen je wilt
en ga daarna eens rondkijken en passen bij een motorzaak.
Voor elk budget is er wel wat te vinden , de duurdere helmen zijn vaak stiller.

Nosegear

Administrator
Medewerker
15 nov 2012
2.735
2.501
413
52
Zeewolde
www.easyvfr.aero
Type motor
ST1300
Schuberth staat voor mij persoonlijk niet (meer) in dat rijtje hoor! De prijs is fors, de geleverde veiligheid helemáál niet waar je op hoopt en de kwaliteit is ook niet meer wat het ooit was. De C2 en de SR1 scoren dan nog 4 uit 5, de rest haalt de drie net of niet.
Bron: https://sharp.dft.gov.uk/helmets/?manufacturer=Schuberth&model=All&type=1 en eigen ervaringen na járen Schuberth te hebben gebruikt.

Wonka

Mega Mijlenmaker
30 okt 2012
2.057
524
113
44
Rotterdam
Type motor
ST1100
Van de Schuberth C4 pro gaat het vizier snel dicht als je het half open laat.

Nosegear

Administrator
Medewerker
15 nov 2012
2.735
2.501
413
52
Zeewolde
www.easyvfr.aero
Type motor
ST1300
C3 pro ook. En na een bezoekje aan de firma Pinlock (van de lensjes die bij je Schuberth geleverd (zouden moeten) worden) weet ik dat Schuberth een tijd lang helmen met een ander merk lensje onder dezelfde naam heeft uitgebracht. Ik had zo'n helm, en het lensje wilde niet blijven zitten. Kraste wél m'n vizier met het op en neer jutteren! Lensje had ook geen siliconenrandje maar alleen een gestanst randje - crap, dus. Werd overigens fantastisch door Pinlock opgelost met een nieuw vizier en een nieuwe lens zonder kosten!

Kraagje (waar je eventueel het SRC communicatiesysteem voor in de plaats kunt zetten) had vroegâh metalen pinnetjes en bleef gewoon goed zitten. Is nu kunststof, en niet van de beste kwaliteit. Op die C3 Pro ben ik aan m'n derde kraagje bezig (nee, niet m'n derde SRC! ;) )

En veel van die dure Schuberths scoren slecht op zijdelingse bescherming in die SHARP test. Voor een helm van dát geld mag hij van mij helemaal nergens slecht op scoren! Ik weet nog niet wat de volgende helm wordt, maar zekers geen Schuberth meer.

• Mee eens
Reactions: elmo

Tommie

Kilometervreter
30 jun 2015
1.281
1.480
113
58
Zaandam
Type motor
Anders
ik heb erg goede ervaringen met de Shoei Neotec 1
Is erg stil, en ik rij ook meestal met mijn vizier op een kier.
als je hem bij een erkende dealer koopt kunnen ze hem helemaal aan je hoofd aanpassen.
De mijne bij Motorport laten doen

Fonhoe

1e Versnelling
17 aug 2019
24
14
3
58
Hoevelaken
Type motor
ST1100
Ik rijd nu me een jet helm met Mn vizier 2/3 open. Ik neig dus naar een systeemtheorie waarbij het kin deel over her vizier heen naar de achterkant van de helm kan, vandaag een scorpioen exo tech opgehad en een Sharp, ik vond de scorpioen het lekkerst zitten, zijn er mensen die hier ervaring mee hebben.

panman1100

VIP
Medewerker
29 okt 2012
5.706
5.682
413
71
Voorhout
Type motor
ST1100
De scorpion exo tech is een hele goede helm , waarbij je dmv een pompje de wangstukken kan oppompen zodat het lekker zit.

Henk2511

Kilometervreter
8 sep 2018
990
910
93
57
Gieten
Type motor
ST1100
zo een scorpion helm heeft mijn vrouw ook, zit fantastisch en idd opblaasbaar voor nog meer comfort.

ruudb

Kilometervreter
10 feb 2017
1.274
449
83
53
Anna Paulowna
Type motor
ST1300
Ik kan alleen maar beamen wat hierboven al een paar keer is geschreven Shoei Neotec 2 gewoon super. :)

Nosegear

Administrator
Medewerker
15 nov 2012
2.735
2.501
413
52
Zeewolde
www.easyvfr.aero
Type motor
ST1300
Die Neotec 2 scoort een nette vier sterren; die Scorpion Exo helaas slechts drie (de 900 en de 3000) of zelfs twee (de 920). En ik denk dat dé reden waarom je een helm draagt de veiligheid is die hij biedt.

Rimconator

Klokje Rondrijder
13 mrt 2014
4.435
1.971
113
51
Hulst (NL)
Type motor
ST1300
Blij met mijn Neotec II, na heel veel jaren Schuberth.

Maar goed, helm blijft een persoonlijke keuze. Laat je goed adviseren, passen en dan keuze maken.

Cire

Kilometervreter
17 mei 2017
1.016
207
63
55
Hoofddorp
Type motor
ST1100
@Fonhoe hoe is het geluidsniveau van de Nolan (ik hoop dat je de 100-5 bedoelt?) in verhouding tot de Shoei Neotec II op de Pan?
Zit daar namelijk ook sterk aan te denken en de helm zat mij ook lekker.

pmponer

4e Versnelling
3 mrt 2015
300
139
43
43
Type motor
ST1100
Het is vooral passen, een collega van mij zweert bij een Nolan. Mij past deze gewoon niet
Ik ben na jaren Shoei overgestapt naar Schuberth (c3 pro), en achteraf enorme spijt, ik had gewoon voor de Neotec moeten gaan.
Bij de Schuberth, slaat het vizier dicht wanneer hij op een kier staat
Bij de Schuberth, regent het binnen ook wanneer het vizier dicht is..
Pruts kwaliteit.

• Mee eens
Reactions: Nosegear

Rimconator

Klokje Rondrijder
13 mrt 2014
4.435
1.971
113
51
Hulst (NL)
Type motor
ST1300
Was ook altijd heel erg tevreden met mijn Schuberth C3. Vorig jaar wilde ik overstappen naar C4, maar bleek inderdaad van een minderwaardige kwaliteit te zijn.

Nu dus erg blij met mijn op maat gemaakte Shoei Neotec II.

Lucky Luc

Moderator
Medewerker
14 nov 2012
2.684
2.060
413
61
Sas van Gent
Type motor
ST1300
Toen ik nog racede werden de helmen altijd door een sponsor geleverd, dat was in het begin Nolan en die zat prima, daarna kreeg ik Shoei en die deed altijd pijn boven op mijn hoofd dus die werden altijd voor me aangepast, mijn vorige was een Schuberth C3, best een fijne helm, zit ook lekker alleen bij regen liep het water binnen, nu heb ik de (vernieuwde) C4 en dat vind ik een hele fijne helm, lekker stil, voor mij een goede pasvorm en de speakers en microfoon voor de intercom zit af fabriek al ingebouwd. Het blijft altijd een héél persoonlijk iets, een helm aanschaffen.

• Like
Reactions: Mister Vogezen

Tiesemans

4e Versnelling
18 sep 2019
225
78
28
's-Hertogenbosch
Type motor
Anders
Ik heb met behulp van:
Billy’s Crash Helmets en een bezoekje aan Voordeelhelmen in Amsterdam (Google review achtergelaten) gekozen voor een zilverkleurige Nolan 100.5 systeem helm.
Budget was onbeperkt.
De Arai Chaser-X zat mij voor geen meter, zelfs niet na 10 minuten de helm gedragen te hebben en de Shoei Neotec II heeft één potentieel vervelende (lees gevaarlijke) eigenschap als systeemhelm waar je weinig over hoort, behalve op het onafhankelijke platform van Billy's crash helmets ...
Ook mede met dank aan het Britse SHARP (onafhankelijke helm test) bureau. (Voor verduidelijking zie eerstvolgende reactie van mij verder beneden).

Kortom voor mij is de Nolan een prima zittende (en vooral ook stille) helm (mag gezegd worden) waar ik spoedig ook nog eens op de achterzijde het ESS systeem van Nolan op aanbreng.
Oh en de prijs is ook prima!

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Nosegear

Tiesemans

4e Versnelling
18 sep 2019
225
78
28
's-Hertogenbosch
Type motor
Anders
Ik citeer Billy en wat hij vermeldt uit het onafhankelijke (Britse SHARP) test resultaat voor de Neotec II (te lezen op de site van Billy):

And in the case of the Neotec II, the chin bar only stayed locked and closed 70% of the time during testing – which I’d say is pretty poor.
De conclusie op de site van SHARP zelf middels een screenshot.

Snap37.jpg

Voor zo'n dure helm van zo'n gerenommeerd merk is zoiets als het los komen/ontgrendelen van de kinbak bij een botsing gewoonweg onacceptabel.
maar 70% zekerheid moet 100% garantie zijn wat (mij) betreft het dicht blijven van de kinbak bij een systeemhelm.
Als andere merken zoals Nolan en Caberg dat voor elkaar krijgen dan Shoei toch helemaal?

Laatst bewerkt:
  • Like
Reactions: elmo

frankie

1e Versnelling
20 okt 2019
24
7
3
44
huldenberg (België)
Type motor
Anders
ik heb een Shoei Neotec 1 kunnen scoren bij rad voor 350€.
heb altijd Arai en Schuberth gehad maar de Shoei Neotec 1 vind ik beter dan mijn laatste c3 Schuberth. (betere verluchting en vizier).
De Shoei Neotec 2 heb ik ook gepast en die zit nog beter maar vond ik te duur (569€).
natuurlijk een helm moet je sowieso passen en testen om te kunnen oordelen he......

GD MAJK

3e Versnelling
27 aug 2017
119
104
43
54
Pleinstraat, Alken
Type motor
ST1300
"ontgrendelen van de kinbak bij een botsing" ... zo heb ik het nooit bekeken. Is misschien een ingebouwde beveiliging waarbij de helm nog snel even dichtslaat bij een botsing vooraleer je tanden in de boom zitten? :Banghead: Dat is geen slechte zaak. Ik heb vele jaren met een Nolan gereden, maar het laatste nieuwe type vond ik teleurstellend op vlak van kwaliteit. Het is uiteindelijk een Neotec II geworden, en geen moment spijt van gehad.
Zoals al herhaaldelijk gezegd, het is inderdaad een persoonlijke keuze, vooral afhankelijk van de helm die je al hebt, de vorm van je hoofd, het type motor en het budget. Dat de shuberts teleurstellen is iets wat het laatste jaar wel erg vaak terugkomt, maar hierboven toch ook een tevreden gebruiker.

• Mee eens
Reactions: Rimconator

GerritH

2e Versnelling
8 jan 2019
60
46
18
68
Type motor
ST1100
Een vrouw is als een helm: Je weet nooit wat je er precies aan hebt tot het nodig is en als de klep niet goed functioneert...……….

Ik rijd met Schuberth C3. Zit prima, werkt prima alleen het windgeruis irriteert vooral zonder oordoppen. Ik vind helmen, zoals zo veel motorspullen, erg duur. Aan veiligheid mag goed verdiend worden maar meer ook niet. Mij ontbreekt wel de informatie om werkelijk een gefundeerd oordeel te kunnen uitspreken over wat een helm mag kosten.

ruudb

Kilometervreter
10 feb 2017
1.274
449
83
53
Anna Paulowna
Type motor
ST1300
Ik rijd nu al een jaar met de Neotec 2. Bevalt prima.
Wel heb ik ontdekt dat als je de kinnenbak naar beneden doet je goed moet checken of hij in zijn slotjes is gevallen. Als een paar keer meegemaakt dat hij dicht leek maar het niet was.
Dus. Voor elke rit dubbel check en er is niets aan de hand.

• Informatief
Reactions: Tiesemans

Rimconator

Klokje Rondrijder
13 mrt 2014
4.435
1.971
113
51
Hulst (NL)
Type motor
ST1300
@ruudb zelfde ervaring met mijn Neotec II. Dus voordat ik weg rij even een extra check of de helm goed dicht is.

Verder heel erg blij met deze botsmuts, zit heerlijk en lekker stil (is aan mijn hoofd aangepast door middel van de Shoei fitting).

En oh ja, aanschaf is inderdaad duur, maar mijn vrouw werkt met mensen met NAH (niet aangeboren hersenletsel), dan weet je waarom je een goede helm moet dragen. Blush