• beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden

Nieuwe aftermarket radiateur voor ST1100 voor 150 eurootjes

Ome Paul

Kilometervreter
2 aug 2016
1.360
480
83
33
Dordrecht
Type motor
ST1100
Hey alle ST1100 eigenaren.

@Michelin heeft deze op zijn fiets zitten:

http://www.ebay.nl/itm/112403700862

Hij werkt en past perfect.
En dat voor een erg goede prijs vergeleken met een 2e hands originele.

Houd er wel rekening mee dat de kunststof bescherming niet aanwezig is. Daar moet je zelf iets voor maken. Of de bescherming van de originele over te zetten is weet ik nog niet. Die gaan we ergens de komende weken proberen.

Doe er je voordeel mee :)

Sancho Panza

5e Versnelling
14 jun 2015
688
602
93
44
Amersfoort
Type motor
ST1100
Tanx, voor degenen die een radiateur nodig hebben is dit een welkom topic, voor een nieuwe echt een mooie prijs.
En ik ben weer iets(je) wijzer geworden omdat radiator/radiateur door elkaar gebruikt worden, zelfs op de 2ehands-sites.

RADIATOR -WIKIPEDIA.jpg

Jij gebruikte al de juiste benaming, ik gebruik hem (nu) voortaan ook alleen nog maar bij dit onderdeel. :)

Sancho Panza

5e Versnelling
14 jun 2015
688
602
93
44
Amersfoort
Type motor
ST1100
Als die kunststof beschermkap niet past kan ie daar mooi in! :Biggrin

"The Dennis" afvalbak... Ik voel een Hype op Ali aankomen! Batteries not included...

En Ome Paul geeft ons vast binnenkort ook nog het verlossende antwoord of ie past, dan is die prijs helemaal mooi t.o.v. 2ehands.

• Like
Reactions: Cire

Paul Kosten

1e Versnelling
31 dec 2018
21
11
3
45
Sluiskil
Type motor
ST1100
Radiateur is via Ebay.nl niet meer leverbaar, maar als je op ebay.de kijkt staat ie er nog wel op.
Heb 'm daar van de week besteld, nog steeds zonder verzendkosten.

• Informatief
Reactions: Sancho Panza

Viffer

1e Versnelling
8 aug 2018
38
9
8
28
Type motor
ST1100
Net besteld op ebay.de hopelijk is het wat. :)

Die originele Honda onderdelen zijn echt overpriced he pfff

Laatst bewerkt:

Sancho Panza

5e Versnelling
14 jun 2015
688
602
93
44
Amersfoort
Type motor
ST1100
Lekker serieus bezig met je Pan, @Viffer! :good:

Plaats even wat fotootjes en je bevindingen als je de radiator binnen hebt en ermee bezig gaat.
Meestal betaald men 150 euro voor een tweedehandse... Dit vinden we dus best een interessant topic.

Zo plaatste Webster ook een topic over een 40A "imitatie"dynamo voor €150,- inclusief verzending. 40A Dynamo (nieuw)
Volgens hem is de behuizing van hetzelfde merk als het origineel.

Daar betaal je tweedehands ook 300 euro voor, zo vind je allemaal handige tips hier op het Forum.

Laatst bewerkt:
  • Like
Reactions: Viffer

Viffer

1e Versnelling
8 aug 2018
38
9
8
28
Type motor
ST1100
@Sancho Panza Ja inderdaad al een pak geïnvesteerd de laatste tijd.

Als ik de radiator binnen heb post is wel wat foto's maar ga hem nog niet snel kunnen testen vermoed ik.

Het is nogal een speciaal projectje waarvan ik het einde nog niet in zicht heb spijtig genoeg. o_O

Heb ook nog een 2de Pan staan die wel origineel blijft maar daar is ook nog wat opfriswerk aan... soit.

Dat van de dynamo is ook zeker interessant om te weten. Heb zelf een lek aan mijne maar ga het proberen op te lossen met de o-ring te vervangen.

Sancho Panza

5e Versnelling
14 jun 2015
688
602
93
44
Amersfoort
Type motor
ST1100
Ons gaat het meer om de pasvorm, dat ie "dicht" is zal wel goed zitten!

Ik wil hier niet teveel off-topic gaan, maar als je advies nodig hebt met de dynamo moet je maar even Pb'en.
Heb ooit aan de hand van een filmpje een tooltje gemaakt om de tandwielen weer vast te zetten, afhankelijk van welke O-ring je gaat vervangen.

• Like

Dennis

The Preacher
12 sep 2013
3.823
2.816
113
46
Alphen aan den Rijn
www.bmwdriversforum.nl
Type motor
ST1100
Ik heb vorige week bij en met @Hansepansje de ringen vervangen. Kreeg de pin er met geen mogelijkheid meer uit (pin paste perfect). Draaien aan de krukas, spanbanden gebruikt om de pin eruit te krijgen (trok bijna het blok uit de motor). Uiteindelijk de uitlaat los gemaakt en deksel van carter losgemaakt om de pin eruit te trekken. Was mij nog niet eerder gebeurd, maar toch.

• Like
Reactions: Hansepansje

Sancho Panza

5e Versnelling
14 jun 2015
688
602
93
44
Amersfoort
Type motor
ST1100
Ik had je sowieso doorverwezen naar Dennis of Olaf voor serieus advies.

Je hebt het pinnetje toch NIET gemold hè, Den?

Door bovenstaand bericht merk je al dat ie bekend is met de materie... :Biggrin

Paul Kosten

1e Versnelling
31 dec 2018
21
11
3
45
Sluiskil
Type motor
ST1100
Ons gaat het meer om de pasvorm, dat ie "dicht" is zal wel goed zitten!

Ik wil hier niet teveel off-topic gaan, maar als je advies nodig hebt met de dynamo moet je maar even Pb'en.
Heb ooit aan de hand van een filmpje een tooltje gemaakt om de tandwielen weer vast te zetten, afhankelijk van welke O-ring je gaat vervangen.
De pasvorm zit wel snor. Heb er een week of wat geleden één gemonteerd en paste perfect. Alleen de pinnetjes voor het plastic beschermrooster zitten er niet op, maar lang leve ty-raps.

• Like
Bovenaan Onderaan