Namen Donateurs/Sponsoren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cabby

5e Versnelling
26 aug 2019
515
1.119
93
Heerlen
serilence.com
Type motor
ST1300
Beste forumbeheerders,
ik vraag me af waarom er nergens een lijst te zien is van de mensen die donaties/sponsoringen aan het forum doen?

Natuurlijk hoeven er géén bedragen bij te staan, want 10 euro is nét zo welkom is als 150 euro.
Maar, stimuleer mensen om te doneren, door ze ook te benoemen/bedanken. Misschien opsplitsen in particuliere donaties en bedrijfs sponsoring.
Sponsering van bedrijven, kan de 'clubkas' goed vullen, maar zet daar dan een kleine reclame tegenover door ze te noemen.

Ik weet uit eigen ervaring dat een donatie/sponsoring van groot belang is voor een forum als dit, zelfs voor de levensvatbaarheid.

Het is maar een vraag én een ideetje.

Henk2511

Mega Mijlenmaker
8 sep 2018
1.978
2.393
113
58
Gieten
Type motor
ST1100
Ikke ook !!
ik heb voor een tijdje terug gepleit voor vermelding van het banknummer, mij is uitgelegd waarom dat niet kan en de reden daarvoor is heel simpel ,maar iedereen moet het voor zich zelf doen, zo kunnen we het forum draaiende houden !!

Cabby

5e Versnelling
26 aug 2019
515
1.119
93
Heerlen
serilence.com
Type motor
ST1300
Het is ook absoluut géén commentaar hoor @Mister Vogezen en @Henk2511 , in tegendeel zelfs. Ik wil het doneren/sponseren alleen maar onder de aandacht brengen, c.q. promoten, omdat ik weet hoe belangrijk dat is om het forum draaiende te houden.
Ik heb inmiddels ook gelezen dat mensen, zoals @marc Pan, die iets via het forum verkopen, er zelfs automatisch een gedeelte ervan doneren aan het forum!!

Ik denk gewoon dat indien er metname zakelijke sponseringen zijn, er ook reclame voor gemaakt moet worden. Of zie ik dat verkeerd?!

Ik vind dit forum gewoon super, laat dat even duidelijk zijn!

Cabby

5e Versnelling
26 aug 2019
515
1.119
93
Heerlen
serilence.com
Type motor
ST1300
Hallo @Eddy DM,
kun je je standpunt ook eens even onderbouwen, ipv alleen een "X" en het woordje "echt"?!
Dit is wel héél erg kort door de bocht!
Alleen met argumenten kunnen meningen op een forum mee genomen worden!

Misschien bijdeze ook meteen een idee voor de beheerders om de mogelijkheid om, zonder enige tekst, negatief te reageren op een topic met alleen een icoontje, eens weg te halen!!!!

Kijk, als mensen een positief icoontje geven, na ja, dan hoef je niet te onderbouwen waarom je het met een mening eens bent. Elke reactie is dan een aanvulling zelfs!!

Maar, simpel een negatieve icoontjes plaatsen onder een bericht, zonder je mening er bij te zetten, vind ik eigenlijk een beetje laf!

Vind ik!

Laatst bewerkt:
  • Snap er niets van
  • Mee eens
Reactions: GD MAJK en Henk2511

Sjaak

Kilometervreter
21 sep 2018
1.494
814
113
68
Wieringerwerf (NH)
Type motor
ST1300
Ik heb gister geprobeerd om een bedrag te storten via Visa, maar dan heb je adres en plaats nodig. op een PB naar de administrator heb ik nog gen antwoord.
Je kunt alleen via paypal betalen maar omdat ik afgelopen jaar voor een behoorlijk bedrag ben opgelicht door paypal heb ik daar mijn account verwijderd.

marc pan

Klokje Rondrijder
4 nov 2012
5.231
2.643
113
54
Westmalle, België
Type motor
ST1300
Ik doe mijn donatie cash met de TDT, naargelang wat ik aan Navigatiesteunen voor de ST1100-1300 en valbeugels voor de ST1300 verkocht heb.
Zo geef ik 5€ per verkochte Navigatiesteun en 10€ per verkocht setje valbeugels , die je op deze links hier onder kan terug vinden.

• Leuk
Reactions: Henk2511

Gibbel

Kilometervreter
28 aug 2013
842
476
63
62
Herentals (B)
www.gibphoto.be
Type motor
ST1100
Wat ik niet begrijp is waar de kosten voor het runnen van een form zitten?
Server kosten (hmmm) 15 tot 20 euro per jaar
Software kosten (hmmm) formusoft gratis all over
Tijd (tja) dat is de hobby zou ik zeggen...

Ik heb een aantal fora draaiende gehad vroeger, nooit 1 cent voor ontvangen en nooit 1 boterham minder voo gegeten..
Niet dat ik er wat op tegen heb uiteraard maar om het te gaan benoemen als kostendekkend is er wat over..
De dag van vandaag kost een server zo goed als niets meer, opslag is onbeperkt vaak of met ontelbare nodes dan toch in ieder geval.

Maar en dat MOEt gezegd worden dit forum wordt goed gerund waarvoor mijn oprechte waardering uiteraard, alle verdienste aan de admin en medewerkers hiervoor...

• verrast
Reactions: panman1100

ijskonijn

5e Versnelling
30 mei 2016
667
541
93
70
Type motor
ST1100
Wij hebben allemaal profijt en plezier van het forum.
Je moet het toch allemaal maar doen.
Van mijn part gaan administrator en medewerkers af en toe lekker eten met de vrouw van het sponsor geld .
Iets dat hij en medewerkers wel verdienen maar ja dat is mijn mening.
We staan toch raar te kijken als het forum opgeheven wordt.
Vergis je niet er gaat toch tijd in zitten.
:bravo: :bravo: :bravo:

Henry W

5e Versnelling
12 aug 2016
542
763
93
56
Den Haag Leidschenveen
Type motor
ST1100
ik ben het er natuurlijk weer mee eens
maar duizenden niet geldende excuses dat het van mij zelf uit niet gebeurt,
situatie als bijv op een TDT ook een bus rond gaat voor ook het forum.
zal ik zeker niet voorbij lopen
dus een oplossing om te stimuleren ben ik voor

is het niet zo dat van een ieder een E-mail adres bekend is ?
het blijft extra inzet en moeite om een mailinglijst te maken
( ik weet niets van ICT )

maar wanneer hier een strekking van mogelijk is,
en geverifieerd dat deze door de juiste persoon verstuurd is ( ivm fraude kwaadwillende lezers )

misschien een optie
Henry
:biker:

Cabby

5e Versnelling
26 aug 2019
515
1.119
93
Heerlen
serilence.com
Type motor
ST1300
even een reactie:
ik vraag ABSOLUUT NIET waar het geld blijft, want dáárin sluit ik mij geheel aan bij @ijskonijn!!!
Zéker voor de zakelijke sponsoren dacht ik, die kunnen dan weer een stukje reclame daar voor terug krijgen op het forum, is mijn idee.

Dit forum is gewoon geweldig en daarom is mijn topic puur bedoeld als ondersteuning!!

Dit even om eventuele misverstanden uit te vlakken!!

Laatst bewerkt:

Mister Vogezen

Klokje Rondrijder
27 sep 2016
4.496
3.064
113
55
prov Antwerpen
Type motor
ST1300
De sponsors dat zijn wij , particulieren , forumleden.
Als er een linkje is naar een site ( een product ? ) dan zitten we met een vorm van reclame .
Als dat is wat je bedoelt , geen idee ?

• Nuttig
Reactions: Tiesemans

Cabby

5e Versnelling
26 aug 2019
515
1.119
93
Heerlen
serilence.com
Type motor
ST1300
Nee niet echt @Mister Vogezen,
ik dacht alleen dat het financieel misschien meer ruimte zou geven, indien een bedrijf sponsort, ipv van de donaties van de leden zelf.
Daarnaast kunnen met bedrijven vaste bedragen afgesproken worden, waardoor het forum een soort van 'vast inkomen' genereert.
Ik ga er dan van uit dat de donaties door de leden nu variabel zijn.
Maar, zoals ik steeds herhaal, het is maar een zakelijk idee.

Gibbel

Kilometervreter
28 aug 2013
842
476
63
62
Herentals (B)
www.gibphoto.be
Type motor
ST1100
@magnamaniac, dat beweer ik ook niet, ik zij allen dat er genoeg gratis forum software voor handen is, zoals PHPbb (een van de meest gebruikte trouwens, SMF forum soft (welke ik altijd gebruikte) en zo zijn er nog tig van pakketten.

En ik heb er zeker niets op tegen dat er hier gesponsord wordt,,, dat er geld ingezameld wordt maar om dat onder noemer van kosten te vergoeden genoemd word is dan weer niet correct.
Ik moet de rekening van de admin niet gaan maken, en het doet er ook niet toe wat hij met zijn inkomsten doet, IDD ze kunnen er lekker voor gaan eten wat mij betreft,,, maar stop ermee om uit te doen schijnen (en dit doet de admin nu net niet) dat een forum runnen stukken van mensen kost.
Dit is een super forum en verdiend alle lof, alleen mogen weer gene leugen aan plakken (en dit wordt door de leden zelf in eht leven geroepen lees ik zo).

En een commercieel gesponsord forum heeft ook zijn nadelen dus denk ik dat de meesten dat niet prefereren.Maar begrijp me vooral niet verleerd, ik heb helemaal geen probleem dat mensen geld gaan overmaken aan het forum-beheer, echt helemaal gene probleem mee, want er kruipen veel meer uren in dan je wel denkt.

kcools

4e Versnelling
27 jun 2018
234
333
63
54
Eindhoven
Type motor
ST1100
Ruimte huren voor een website kost vrijwel niets meer, en geeft behoorlijk ruimte en zelden nog een datalimiet.
Maar als je een beetje performance wil voor een goed lopende website zoals het forum dan heb je volgens mij wel een server nodig.
een server huren kan je vanaf een 15 euro per maand, en dan heb je het over een gedeelde virtual server.
Wil je dedicated dan zit je zo op minimaal 25 euro per maand, en dan mag je nog niet al te veel eisen stellen.

Ik heb geen idee waar het forum op draait, maar ik heb nog niet meegemaakt dat het niet vlot werkt.
Dus daar lijkt in ieder geval een goede keuze gemaakt te zijn.

webster

Administrator
Medewerker
29 okt 2012
1.839
8.057
882
41
Papendrecht
www.st1100-1300.eu
Type motor
Anders
We hebben idd een server in een datacenter hangen en als je een goed lopende site wil met behoorlijke opslag ruimte en zeker genoeg bandbreedte dan kost dat idd geld. Reclame/advertenties gaan er niet komen. Xenforo is de duurdere software maar daardoor ook beter beveiligd tegen bepaalde kwetsbaarheden.

De donatieknop is weg omdat er een fout in zat wat een soort van spam e-mails veroorzaakt. Lijst van donateurs zal ik naar kijken dit ook i.v.m. de privacywetgeving.

Verder kan altijd via pb een rekening nummer gevraagd worden.

Beetje technische info:
Opslag 52 TB
Bandbreedte nu ong 55 GB per maand
Back-up 142 TB

webster

Administrator
Medewerker
29 okt 2012
1.839
8.057
882
41
Papendrecht
www.st1100-1300.eu
Type motor
Anders
Je kan via het menu onder donations naar forum donatie gaan

Daar staat de lijst met donaties

Wil je niet op de lijst staan zet dan een vinkje bij anoniem als je de donatie doet

• Informatief

Oppie

Kilometervreter
4 nov 2012
1.097
563
113
47
Zwaag
Werkte niet met Paypal.!!! Wel via gewone bank overschrijving. Na twee keer alsnog gelukt !!

gr
Rowdy aka Oppie

• Like
Reactions: webster

Oppie

Kilometervreter
4 nov 2012
1.097
563
113
47
Zwaag
Top, staan nu 2 donaties met een dikke streep erdoor van mij. Kun jij die wissen Rex ???

Henk2511

Mega Mijlenmaker
8 sep 2018
1.978
2.393
113
58
Gieten
Type motor
ST1100
Ik doe mijn donatie in september voor het volgende jaar, omdat ik in september lid ben geworden, maar die wordt dus niet meegerekend voor het nieuwe jaar ?

• Like
Reactions: Cabby

Cabby

5e Versnelling
26 aug 2019
515
1.119
93
Heerlen
serilence.com
Type motor
ST1300
Beste forumbeheerders, beste forumleden,
Zoals al eerder, ook door vele anderen benoemd: alle lof voor het feilloos functioneren van dit forum en voor de inzet van de beheerders!!
Dit topic heeft door mij, geheel onbedoeld, een en ander 'los gemaakt' aan reacties hier.
Het is anderzijds ook ongelooflijk fijn om te zien (lezen), hoe dit forum ook persoonlijk leeft en mee leeft. Hoe betrokken de, meestal vaste, leden hun standpunt uiten. En hoe ver die vaak ook uit elkaar liggen, in
(bijna) alle gevallen blijft het met respect voor andermans zienswijze!
Dit is een 'motor type forum' en bedoeld op elkaar te helpen, te informeren en soms ook te leren kennen, zowel zakelijk als ook privé. Ik weet dat velen van jullie ook buiten dit forum om bevriend zijn, en dát maakt de zaak nóg hechter.
Ik denk dat de oprichter(s) van dit forum hun doel meer dan bereikt hebben.
Ik weet niet zeker of ik mijn doel (antwoord) gehaald heb met dit topic, maar het is goed zo.

Met andere woorden:
voor mij mag een slotje op dit topic óf zelfs verwijderd worden. Indien ik nog vragen heb, richt ik mij met een PB aan de beheerders!

Sjaak

Kilometervreter
21 sep 2018
1.494
814
113
68
Wieringerwerf (NH)
Type motor
ST1300
@Tiesemans iemand heeft mijn Paypal account gehackt en op mijn naam onderdelen besteld die naar USA verzonden moesten worden.
Dus ik kreeg een order bevestiging en het geld was al afgeboekt.
Dan is het best allemaal veel gedoe.
En is het vertrouwen in PayPal niet optimaal.

• Triest
Reactions: Gibbel

Gibbel

Kilometervreter
28 aug 2013
842
476
63
62
Herentals (B)
www.gibphoto.be
Type motor
ST1100
@Sjaak, als je dat aangeeft bij Paypal (een dispuut openen) zoeken zij het voor je uit. Met hun Kopersbescherming heb je je geld zo weer terug . .
Ik zal ook NOOIT nog met PayPal werken,, tot 3x toe fraude gepleegd op mijn account. Ik ben zelf dom geweest om Paypal te koppelen met een rekening, maar op een gegeven moment kon dat niet anders meer toen bij paypal.
En IDD je kan een fraudezaak aanvechten bij paypal. Eerlijk gezegt alleen maar nare ervaringen met paypal. OP een gegeven moment koop een amerikaan een laptop op mijn kosten,,, bedrag $1900,,, na lang aandringen en wachten krijg ik €890 terug van paypal de rest is volgens hun niet aangetoond hahahaha,, er is maar 1 bedrag van mijn rekening gegaan en allemaal voor 1 laptop verkocht in de USA. Niets meer aan te doen bij paypal dus. zaak gesloten,,, Gelukkig had ik toen mijn mastercard aan de paypal gekoppeld en daar toen ook deze fraude aangegeven, master-card schreef netjes $1900 over op mijn rekening. Toen Paypal daar lucht van kreeg vroegen ze hun €890 terug,,, toen ben ik moeilijk gaan doen en vroeg ik hun waarom ze mij €890 hadden over gemaakt kadootje misschien??? Want ik had een fraudezaak lopen voor $1900 en niet voor €890 .... Heb hun dat geld dan ook NOOIT terug gegeven,,, zij de klos ik niet...
Trouwens ik had een uniek paswoord voor Paypal en dat heeft men ook gehackt, ik kreeg een email van iemand die bezwaarlijke info had over mij, en in de mail stond net dat paswoord dat ik gebruikte bij paypal,,, ik moest $8000 in bitcoins overmaken of hij zou die info op het net zetten,,, het ging om camerabeelden hahaha ik heb zelfs geen camera op computer en ook nooit gehad... Maar ik zag dus wel dat mijn paswoord van paypal afgepikt was...

Dus sorry maar voor mij NOOIT nog paypal... En iedereen doet ermee wat hij wil, maar een verwittigd man is er 2 waard zegt men wel eens...

Laatst bewerkt:
  • Snap er niets van

Nosegear

Administrator
Medewerker
15 nov 2012
3.004
3.149
413
53
Zeewolde
www.easyvfr.aero
Type motor
ST1300
We dwalen een eindje af van de bedoeling van dit draadje . . maar een payment provider is zo veilig als de gebruiker die ermee omgaat. Een Paypal account is niet te 'hacken' tenzij de gebruikte authenticatiemethode niet solide is. Geen two-step verification, klikken op een linkje i.p.v. zelf naar de betreffende site gaan, te makkelijk of gecompromitteerd password, hetzelfde password gebruiken op meerdere accounts / sites, password in je browser cache, jarenlang hetzelfde password gebruiken etc. is de deur openzetten voor misbruik - maar dat ligt niet aan Paypal.

Paypal is bij mij gekoppeld aan een rekening zonder mogelijkheid tot rood staan, en waar ik normaal weinig geld op heb staan (denk: tientjes). Koop ik iets duurs via Paypal dan schrijf ik eerst geld naar die rekening. Knappe vent die mijn geld daar roven kan en áls het lukt dan gaat het om peanuts - maar je moet er wel wat moeite voor doen. Vind ik niet erg, voor m'n eigen geld . .

Niettemin is vertrouwen in je payment provider essentieel, dus als je je er niet veilig voelt is het goed om er geen gebruik meer van te maken. Opties genoeg!

marc pan

Klokje Rondrijder
4 nov 2012
5.231
2.643
113
54
Westmalle, België
Type motor
ST1300
Leven en laten leven zeggen ze hier in Westmalle, en mensen die werken mogen dan ook beloond worden.
Ik heb er zeker geen probleem mee dat het streefdoel zoals je kan zien 350€ is.
Ik hoop dat de kaap van 3000€ op einde van jaar word gehaald en meer.
Zodat de mensen die er hier véél tijd insteken, ( dat we niet zien ) op het einde van het jaar er eens lekker kunnen van genieten voor hun verdiensten.
Dat is mijn gedacht.

cotton

4e Versnelling
17 jul 2016
243
279
63
64
Emmen
Type motor
ST1300
Nosegear,
ik gebruik jouw systeem ook bij mijn pay pal account. ik betaal echter eerst de "rekening", en krijg dan drie dagen de tijd om het betaalde bedrag op de rekening (mijn tweede rekening waar nooit meer dan 50 euro op staat) te zetten zodat pay pal het bedrag af kan schrijven.

• Creatief

Gibbel

Kilometervreter
28 aug 2013
842
476
63
62
Herentals (B)
www.gibphoto.be
Type motor
ST1100
YES,,, 83% al gehaald,,, wat en topic kan doen toch,,,

@Nosegear het gaat er mij om dat ze niet eerlijk zijn in hun terugbetalingen by paypal,,,
Vandaar nooit geen paypal meer,,, en wat het gehackte paswoord betreft was het een paswoord dat ALLEEN voor paypal gebruikt werd (NERGENS anders dus), het is wel degelijk van de paypal site af-gehackt, er is gewoon geen andere mogelijkheid,,, nu ben ik niet de enige die zijn paswoord op deze manier kwijt gespeeld is hoor,,, ik ben daarin geen alleenstaand feit.
Maar zoals ik al schreef, ieder maakt daar voor zich een oordeel rond, het mijne is gevormd ondertussen en ik raad IEDEREEN AF om met paypal te werken omdat het gewoon niet veilig is... Je kan IDD een rekening koppelen waar gene geld op staat,,, maar dat maakt Paypal niet eerlijker.

Status
Niet open voor verdere reacties.