Mover voor 450 kg gekocht

Nick Sax

Mega Mijlenmaker
30 sep 2015
1.676
662
113
71
Beverwijk
Type motor
ST1300
Ik heb mijn mover weer weg gedaan, helaas.
Kreeg mijn ST1300 niet alleen opgebokt op die mover.
Er eenmaal, met hulp, op geplaatst is het ideaal om te verplaatsen.

Guardian

5e Versnelling
7 mei 2018
750
396
63
Type motor
Geen
Lijkt mij ideaal voor in mijn schuur maar verwacht ook dat het beren zwaar zal zijn om die bijna 300 kg erop te krijgen. Mogelijk eens een tweedehandsje zoeken.
Laat eens weten of hij handelbaar is met deze gewichten! Veel plezier met jou aankoop.

TuinfluiterPan

5e Versnelling
28 okt 2014
589
349
63
60
Flevoland
Type motor
Anders
Ik verwacht niet dat het opbokken een probleem zal zijn. 199 is ook de prijs bij Louis. Het grote voordeel is op een vlakke betonvloer dat je hem kan omdraaien 180 gr even strak tegen de wand zetten.

Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk

Nosegear

Administrator
Medewerker
15 nov 2012
2.902
2.879
413
52
Zeewolde
www.easyvfr.aero
Type motor
ST1300
Wellicht ten overvloede, maar opbokken is 99% techniek en 1% kracht. Ik zie mensen nogal eens proberen de motor op te tillen bij het opbokken; de truuk is dat je alleen maar je lichaam strekt. Dan gaan ook de Pan op de bok, met je vinger in je neus!

Opbokken op een verhoging zoals een mover is inderdaad wat lastiger omdat er een grotere verticale afstand moet worden afgelegd. Dan kan een plankje onder het wiel een prima hulpmiddel zijn.

Andrew

2e Versnelling
12 nov 2017
64
53
18
Oosterwolde
Type motor
ST1300
Ik had ook zo'n mover gekocht destijds voor mijn BMW.
Het opbokken was erg zwaar en bijna onmogelijk.
De middenbok staat nml. nog veel schever als hij de mover raakt dan wanneer hij op de grond gezet zou worden.
Je moet de motor dus over een veel grotere hoek tillen.
Waarschijnlijk dat een plankje (of andere verhoging) onder het achterwiel het wel wat makkelijke maakt maar om zo'n zware motor als een Pan in je eentje veilig op de mover te zetten zag ik niet zitten.
Ik heb de mover dan ook binnen een week weer verkocht.

• Mee eens
Reactions: Nick Sax

RRR

Kilometervreter
18 sep 2016
848
473
63
Dalen
Type motor
ST1300
Heb ooit zelf een mover in elkaar gelast. Werkte op zich wel, maar het opbokken is inderdaad lastiger. Bij de mover in het filmpje, heb je dat probleem waarschijnlijk niet omdat de 'bodem' tijdens het opbokken op de vloer rust en er maar een paar millimeter van de plaatdikte tussen de middenbok en de vloer zit.

TuinfluiterPan

5e Versnelling
28 okt 2014
589
349
63
60
Flevoland
Type motor
Anders
Klopt plaatdikte 4mm. Wij gaan het zien en desnoods met de truc van plankje onder achterband

TuinfluiterPan

5e Versnelling
28 okt 2014
589
349
63
60
Flevoland
Type motor
Anders
Had óók filmpje waarbij met 1 vinger te verplaatsen is....op vlakke ondergrond natuurlijk. Maar filmpje en tapatalk lukt niet

honda1300

Kilometervreter
1 jun 2013
857
616
93
52
Almelo
Type motor
ST1300
Da’s bijzonder.
De meeste mensen hebben de mover onder de caravan. [emoji848]

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Mister Vogezen

Klokje Rondrijder
27 sep 2016
4.174
2.613
113
55
prov Antwerpen
Type motor
ST1300
Als mijn Pan op de mover ( niet die van het filmpje ) staat is het lastig om te draaien omdat het voorwiel op de grond staat.
Als ik mijn achterwiel naar beneden duw is het een fluitje van een eurocentje om te draaien maar alleen is dat zo goed als onmogelijk.

Tiesemans

Kilometervreter
18 sep 2019
964
603
93
's-Hertogenbosch
Type motor
ST1100
Foto's van AceBikes mover
Goed dat ik even op dit forum keek ...
Ik overweeg dus ook deze Bike-a-side mover van Acebikes te kopen maar dacht "eerst maar even mijn huiswerk doen of het werkt" want €219 euro is een hoop geld zeker als je ziet dat die goedkope gevallen bij Daytona (in theorie) ook prima werken.
Fijn dus om te lezen dat jij er goede ervaring mee hebt onder een ST1300.
Dan ga ik er vanuit dat het met een ST1100 niet anders gaat.
Jouw ervaringen zijn niet veranderd door de tijd heen?

Denk jij dat zo'n totale motormover iets is? Acebikes heeft er namelijk eentje en Daytona ook ..

PVB

5e Versnelling
2 sep 2018
560
338
63
56
Belgisch Limburg
Type motor
ST1300
Mijn exemplaar verkocht wegens te zwaar om op te bokken op de mover.
Van de mover af gaat het zeer vlot, idd een beetje de techniek onder de hand krijgen om hem op de middenbok te zetten.
Wel een leuke mover moet ik zeggen!

• Informatief
Reactions: Tiesemans

Gertjan_ST1300

3e Versnelling
8 dec 2018
99
92
28
56
Woerden
Type motor
ST1300
Ik zoek een betaalbare bikemover (tot €75) voor mijn ST1300. Zie dat de meesten in die prijsklasse geen 330kg kunnen tillen.
Weten jullie welke een goede prijs/kwaliteit heeft?

Dank en groet, Gertjan

fred

Mega Mijlenmaker
27 sep 2015
1.793
967
113
67
Oldenzaal Twente
www.twentetransport.nl
Type motor
ST1300
Mover, voor de motor je moet wel beschikken over een vlakke vloer.anders heeft het geen zin.
Rothewald-manoeuvreerhulp
deze kan het aan ,maar je hebt niks over. 50 euro ik gebruik voor div motor's van 250 kg tot aan de st1300 die weegt heel wat meer.

• Like
Reactions: Gertjan_ST1300

Gertjan_ST1300

3e Versnelling
8 dec 2018
99
92
28
56
Woerden
Type motor
ST1300
Dank voor de tip. Ik vind het wel prettig als hij rechtop staat op de middenbok. Was vandaag nog bij HBM, dacht dat de auto-mover (675kg, €40) misschien bruikbaar zou zijn, maar deze is te hoog)

• Informatief
Reactions: Guardian

Tiesemans

Kilometervreter
18 sep 2019
964
603
93
's-Hertogenbosch
Type motor
ST1100
Poeh nu twijfel ik toch al een tijdje tussen de Bike-a-side mover en de HBM Motormover voor de ST1100.
Beide hebben zo hun voordelen maar ook nadelen.
Met name de slapte van de hendel van de Bike-a-side en het opbokken van de Pan is een dingetje.
Bij de Motormover houdt de lengte over Pan is langer (2275 mm) in verhouding tot de 210cm van het apparaat en moet je verdomd goed het evenwicht van je fiets bewaren terwijl je deze erop duwt en voorzichtig op z'n zij standaard zet.
Wat is wijsheid .. ga niet beide kopen en proberen.

Staps

1e Versnelling
23 mei 2018
30
15
8
28
Rijen
Type motor
ST1100
C298523F-C983-41C8-ABFC-CC044D1C484B.jpeg
Ik gebruik deze van datona al2 jaar met plezier. Rijd de Pan op een plankje en trek hem zo op de mover. Zoals je kunt zien is de vloer betegeld en niet volledig vlak maar rolt als een trein:)

• Informatief

GD MAJK

3e Versnelling
27 aug 2017
166
166
43
Type motor
ST1300
Voor mij de bike-a-side. Ik heb ook een kleine mover, maar die wordt nu onder een lichte scooter gebruikt. De Pan kon er alleen op door gebruik te maken van blokjes onder een wiel of de wielen, zoals al elders aangehaald. Verplaatsen van de opgebokte motor is bij de bike-a-side overigens in alle richtingen vrij eenvoudig. De wielen zijn ook groter. Alleen opletten met de liftstang. Die moet je rustig bewegen en niet in een ruk. De bevestiging ervan ter hoogte van het draaipunt is de achilles van dit systeem. (mits correct gebruik heb ik er nog geen enkele vervorming aan gezien).
De dragers waar de motor met beide wielen op staat, vind ik persoonlijk onpraktisch groot (stockage).

De bike-a-side kost wat, maar dan heb je ook wat. (gestolen citaat dat ook geregeld en terecht genoemd wordt op dit forum)

• Informatief

webster

Administrator
Medewerker
29 okt 2012
1.788
2.036
882
41
Papendrecht
www.st1100-1300.eu
Type motor
Anders
ik heb ook een motor mover gaat prima en als je alleen bent kan je door even op de achterkant van de motor te hangen het voorwiel een beetje optillen ik draai de motor zonder problemen 360 in het rond

• Informatief

Tiesemans

Kilometervreter
18 sep 2019
964
603
93
's-Hertogenbosch
Type motor
ST1100
Dan toch maar één dezer dagen eens kijken voor de Bike-a-side. (Bij Mpartz want daar is hij het goedkoopst te krijgen, als ik het goed heb onderzocht)

Ray_308

5e Versnelling
29 okt 2018
559
626
93
48
Heemskerk
www.minneboo.net
Type motor
ST1100
Ik heb ook de bike-a-side, op een tegelvloer. Ik rijdt de garage binnen en zet ‘m er dan op. op die manier kan ik de motor keren en vlak langs de wand zetten. Het is mij vooral te doen om de ruimte en ik moet natuurlijk altijd iets uit de stelling hebben wat achter de motor ligt ‘-)43F114F1-CC92-4A8E-B066-0DAB1EB0F675.jpeg
ook handig met sleutelen als je achterwiel/brug eruit ligt en je motor staat eigenlijk in de weg, of ik moet een week op onderdelen wachten, kan de fiets mooi aan de kant.

• Informatief

GD MAJK

3e Versnelling
27 aug 2017
166
166
43
Type motor
ST1300
Ik had nog graag een advies toegevoegd over de bike-a-side. Natuurlijk denkt iedereen eraan om het verstelbare draagvlak naar omlaag te plaatsen, anti=slip op de vloer. Maar dan ..... zorg dat de bok van je motor maar net over de achterste rand gaat. Daar zit immers een knik in, waardoor die bijna vlak op de grond ligt. Zet de bok 3 cm meer naar voor, en het opbokken wordt heel moelijk.
Dus je plaatst de bok netjes en kort over de achterste rand.
Als je vervolgens met de hendel de draagplaat ophoog kantelt (zonder de las te bruskeren) zal je merken dat de motor op zijn bok enkele cm's naar voor schuift op zijn plaatsje zelf in te nemen. Misschien iets wat niet elke gebruiker heeft gemerkt.

Mister Vogezen

Klokje Rondrijder
27 sep 2016
4.174
2.613
113
55
prov Antwerpen
Type motor
ST1300
Staps ,

kan je eens verduidelijken wat je wilt zeggen , ik rijd de Pan op een plankje ?
Ik heb de grootste moeite om die zware moto op zo'n mover te trekken.
40044gr.jpg
Hoe doe ik het ?
De motorfiets op de zijstandaard , dan die mover er onder duwen en zo danig zetten dat de middenbok en mooi opstaat als ik hem erop wil trekken.
De remmetjes van de wieltjes naar beneden duwen zodat de mover niet kan verschuiven.
De motorfiets recht zetten , zijpoot weg duwen en de motorfiets erop trekken.
Dat gaat soms .
De juiste techniek , ja die zie je in de talloze filmpjes.
Het lijkt alsof het niets is en ik zou graag eens zo'n superman een Pan van 330 kg op zijn plaat trekken.

• Slim

Ray_308

5e Versnelling
29 okt 2018
559
626
93
48
Heemskerk
www.minneboo.net
Type motor
ST1100
Ook met de mover eronder, gaat het iets lastiger om te bokken, en met iets lastiger bedoel ik dat de techniek/de handeling nog beter moet worden uitgevoerd. Ook met de mover trek ik me zo op de bok. En ik weeg echt maar 75 kg. Gewoon oefenen

Firefly

2e Versnelling
10 aug 2019
50
72
18
61
Type motor
ST1300
Klopt als een bus, en je hoeft niet eens die remmen te gebruiken. De eerste keer denk je dat 'ie om gaat, maar al snel merk je dat die extra beweging juist prettig werkt.

Tiesemans

Kilometervreter
18 sep 2019
964
603
93
's-Hertogenbosch
Type motor
ST1100
Ik twijfel nog steeds maar de interesse is niet minder geworden voor de bike-a-side.
Toevallig werd mij van de week verteld door een motorrijder.... "Joh koop een stevig stuk hard pvc in tegel vorm of zo'n stuk hard kunststof om de vloer te beschermen tegen je bureaustoel en dan draai je de fiets zo met behulp van z'n bok terwijl ie op het kunststof staat".
Dus als ik die persoon goed begrijp .. gewoon draaien met behulp van de bok en een stevig stuk glad kunststof.
Is zoiets werkbaar laat staan goed voor de bok?

MarcQ

3e Versnelling
20 aug 2016
192
160
43
62
Antwerpen
Type motor
ST1100
Ik heb voor het ter plekke draaien van de motor een vierkant stuk betonplex van 30x30 en eronder een Lazy Susan bevestigd, is een grote ring met bolletjes zoals een lager, kost bij ali 10€, dus ook het achterwiel op een plankje van 3cm dik en dan lukt dat zonder moeite. simpel en doet wat het moet doen

Bijlagen

Tiesemans

Kilometervreter
18 sep 2019
964
603
93
's-Hertogenbosch
Type motor
ST1100
@MarcQ Heb gelijk zo'n ding besteld via Ali.
Wat een simpele geniale oplossing en geen geld .. Heerlijk!
Nogmaals ik hoef mijn fiets niet te verplaatsen naar de zijkant want mijn garage is verder leeg.
Het gaat puur om draaien van de fiets in het midden van de garage opdat ik naar buiten kan rijden.

Tiesemans

Kilometervreter
18 sep 2019
964
603
93
's-Hertogenbosch
Type motor
ST1100
Ben ik niet zo'n fan van @Henk2511 dat achteruit inparkeren ... :gek:
Maaruh zonder dollen .. beetje gemak voor €12 (zoveel heeft dat ding me nu gekost) heb ik er wel voor over.
Stukkie Betonplex heb ik ook nog en misschien kan ik zelfs af met een nog dunner plaatje (ergens nog stukkie RVS liggen).

• Leuk
Reactions: Henk2511