motorrit

SEC

5e Versnelling
14 mei 2017
521
187
43
51
voorschoten
Type motor
ST1300
goededag allen , vooral de mensen in België
mag je eigenlijk de grens alweer over zonder aangehouden te worden ?
ik hoop het.
gr sec

PanEuRoel

Klokje Rondrijder
15 jan 2015
3.636
2.251
113
Hulst
Type motor
ST1100
Voorzover ik weet, mag je als Belg de Nederlandse grens gewoon passeren. Als Nederlander België met een bezoek vereren, is af te raden, want de boete hierop is aanzienlijk. Zoals het er nu naar uitziet gaat de Belgische grens op 8 juni mogelijk weer open. Dit afhankelijk van de situatie m.b.t. Covid-19. :Smile:

• Oneens
Reactions: Eddy DM

panpeter

5e Versnelling
14 nov 2012
431
246
43
52
yerseke
Type motor
Anders
ik heb ergens gelezen dat je wel door België mag reizen naar b.v Luxemburg of Duitsland als er maar geen stop gemaakt wordt onderweg.

• Welke regels zijn er van toepassing indien ik als buitenlander zonder hoofdverblijfplaats in België het Belgische grondgebied louter wil doorkruisen op weg naar mijn bestemming?
    Het algemeen geldende principe is dat buitenlandse personen het Belgisch grondgebied vlot moeten kunnen betreden en verlaten om te transiteren naar hun bestemming. Individuen in transit op Belgisch grondgebied moeten de fysieke afstand van 1,5 meter respecteren in het gekozen transportmiddel. Als het transport gebeurt via de weg stoppen de bussen en voertuigen in regel niet op het Belgisch grondgebied. Als gebruik gemaakt wordt van een treinverplaatsing geldt dat een minimaal aantal aansluitingen en de kortste reisroute moeten nagestreefd worden. De personen in transit doorheen het Belgisch grondgebied moeten in het bezit te zijn van een identiteitsbewijs en/of paspoort en een aannemelijk bewijsstuk.

Laatst bewerkt:

PVB

5e Versnelling
2 sep 2018
560
338
63
56
Belgisch Limburg
Type motor
ST1300
Je geraakt zonder controle naar NL maar niet terug als je geen geldig bewijs hebt dat je voor bv je werk in NL zou moeten geweest zijn.

Cooperke

3e Versnelling
9 feb 2019
147
121
43
53
Type motor
ST1300
Ik woon op 2 km van de grens, en je geraakt België niet uit zonder geldig document.

Gibbel

Kilometervreter
28 aug 2013
843
471
63
62
Herentals (B)
www.gibphoto.be
Type motor
ST1100
Neen IDD, soms staat er ook geen controle en kan je gewoon rijden, maar als je dan terug komt en ze staan er wel kost het je weer een aardige duit...
Het mag nog steeds niet, dus nog even afwachten.

Laatst bewerkt door een moderator:

sven.magnus

Kilometervreter
29 okt 2016
1.493
512
113
51
Muizen
Type motor
ST1100
Nog altijd gesloten grenzen in België, een droom van sommigen, een nachtmerrie voor anderen.