MotorMe Motor TV Goldwing 2018

  • beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden

panman1100

VIP
Medewerker
29 okt 2012
4.950
4.664
413
70
Voorhout
Type motor
ST1100
#1
Testrit van de Goldwing 2018
De Gold Wing is sinds zijn introductie als naakte litermachine in 1975 altijd één van de meest ultieme reismotoren geweest.
En de motorfiets heeft sinds die tijd ook zijn eigen reis gemaakt, groeiend door de jaren heen in zowel fysieke grootte als cilinderinhoud, maar altijd bouwend aan zijn reputatie als ultieme luxe en comfortabele toermachine.


 

marc pan

Klokje Rondrijder
4 nov 2012
4.273
2.052
113
52
Westmalle, België
Type motor
ST1300
#2
Mooi interessant filmpje,
maar volgens ik kan zien zullen er de zelfde problemen zijn als bij de Pans, namelijk het zitcomfort naar het stuur toe, als je kleiner bent dan 1.9m. De achterkant van de voorspatbord is zwart en dat had voor mij part beter gekund, maar voor de rest een mooi machine.
 

Hunter

5e Versnelling
5 nov 2017
547
186
43
48
Antwerpen
www.garage-brabo.be
Type motor
ST1300
#3
Mensen die ieder keer maar blijven roepen: "komt er niet een nieuwe Pan European?"
Dat zijn misschien de mensen die wel eens een keer een Gold Wing-rijder kunnen gaan worden, want,... eigenlijk heb je de Pan European niet meer nodig als je deze machine hebt!

Tja, enkel een stevige beurs dan :)
 

Frans

5e Versnelling
16 nov 2012
535
250
63
56
Ridderkerk
Type motor
ST1100
#4
Erg mooie motor, met een erg “ mooie” prijs. Maar........ik doe mee met de staatsloterij dus.......[emoji383][emoji383][emoji389]


[emoji1309][emoji1303]
 

DuinPan

5e Versnelling
10 dec 2017
473
512
93
57
Eenhoornstraat 1, 2024 RW Haarlem
Type motor
ST1100
#5
Erg mooie motor met een fantastische neus en lichtunit. Ik vind dit naast de oer-Goldwing GL1100 de mooiste Goldwing ooit. Deze zou ik wel willen hebben als ik het geld had... Maar nog steeds een echte zware jongen met 380 kilo. De ST1100 weegt toch 'maar' 300 kilo?
 

S-Tsw-1300

Mega Mijlenmaker
3 nov 2013
1.870
850
113
Zeewolde
Type motor
ST1300
#8
de oer-Goldwing GL1100 de
Beste Arthur,
Hier wil ik toch een kleine nuance aanbrengen.... de oer Goldwing is volgens mij nog steeds de GL1000. De GL1100 was dan voorzien van een hoop plastic en heeft daardoor overeenkomsten met de huidige Goldwing, maar hij kwam toch echt na de (naked) GL1000. Honda Goldwing GL1000.jpg Maar kan dat liggen aan een verschil in leeftijd? :Biggrin:Biggrin
 

Garfield

4e Versnelling
12 mei 2017
304
131
43
Amersfoort
Type motor
Anders
#9
Het is heel duidelijk welke keuze Honda heeft gemaakt. De Goldwing evolueert verder, de Pan European sterft een stille dood.

De nieuwe Goldwing lijkt me een prachtig staaltje technologische vernieuwing en ik moet zeggen dat ik 'm zelfs wel mooi vind.

Aan mij is 'ie echter niet besteed. Véél te zwaar. Ik vind eerlijk gezegd zelfs m'n Pan te lomp en zwaar, wat dat aspect betreft beviel m'n K1100LT me beter (maar op vele andere aspecten niet).

Sinds een jaar rijd ik voor het eerst sinds 1991 weer een motor met minder dan 1000 cc (VFR750F) en dat bevalt me eigenlijk prima.
Die motor heeft meer vermogen en koppel dan de oudere litermotoren die ik heb gehad en ik red me er prima mee.

Ik denk dat de kans veel groter is dat ik een nieuwere VFR koop als opvolger van mijn huidige Pan en VFR dan dat ik ooit (nog) een Goldwing koop. Of misschien toch nog een mooie gebruikte 1300.

Ach, eerst moet het huis verbouwd worden ... ;)
 

DuinPan

5e Versnelling
10 dec 2017
473
512
93
57
Eenhoornstraat 1, 2024 RW Haarlem
Type motor
ST1100
#10
Ik weet dat de GL1000 de oer-Goldwing was maar dat was nog een naked bike. De GL1100 was de eerste Goldwing met een fabrieks-af gemonteerde kuip en koffers. Ik heb ergens wel eens gelezen dat de GL1100 kuip er is gekomen na het overweldigende succes van de Vetter kuipen op de GL1000. De GL1100 kuip was ook gemonteerd op de kleinere GL500/GL650 Silverwings. Ik heb 2 Silverwings gehad - zie 2e foto
Honda GL 1100 Goldwing grijs 1.jpg
20170526 1228 Actiefoto HR.jpg
 
Laatst bewerkt:

beesaa65

3e Versnelling
10 feb 2015
119
63
28
58
Maastricht
Type motor
ST1300
#11
Eerlijk gezegd ziet het er beter uit, maar een verstelbare ruit en een beetje looks van een Pan maakt er nog geen. Toen ik aan mn vrouw vroeg of ik zo een mosht, was haar antwoord, dat ik nog te jong ben voor een rijdend bankstel. En dat blijft het ook voor mij, ook al ziet het er nu beter uit. Ik blijf van mening dat de moter er erg lang uit ziet, ik vraag me af hoe deze zich gedraagt in korte bochten en fileverkeer.

Gr
Wim
 

Guyke

5e Versnelling
18 nov 2015
742
521
93
Heindonk
Type motor
ST1300
#12
Daar wil ik wel eens een test weekendje mee doen.
En winnen met Euro Millions natuurlijk. :D
 

MINIBENZ

Klokje Rondrijder
29 okt 2012
3.321
1.029
413
48
Purmerend
Type motor
ST1300
#13
Mooie fiets en idd een beetje een kruising met de Pan.
Maar waarom staat die dropleuning niet achter de wing als ie er over praat ipv steeds er voor? [emoji848]


Verzonden vanaf mijn iPhone
 

Frans

5e Versnelling
16 nov 2012
535
250
63
56
Ridderkerk
Type motor
ST1100
#16
Dat heb ik nou ook, zonder topkoffer is ie echt mooi.
@ minibenz, je zegt dropleuning......maar bedoelt droplul, toch ?. [emoji23]


[emoji1309][emoji1303]
 

MINIBENZ

Klokje Rondrijder
29 okt 2012
3.321
1.029
413
48
Purmerend
Type motor
ST1300
#17
Ik prefereer dan toch “penis jujubes” in dit geval.


Verzonden vanaf mijn iPhone
 

Frans

5e Versnelling
16 nov 2012
535
250
63
56
Ridderkerk
Type motor
ST1100
#18
Of ehhh, penis agraricus giganticus ?. [emoji1]


[emoji1309][emoji1303]
 

ruudb

Kilometervreter
10 feb 2017
812
184
43
52
Anna Paulowna
Type motor
ST1300
#20
Ik hoop niet dat ik mensen voor het hoofd stoot maar en Pan gaan rijden om uiteindelijk toch op de wing te eindigen
 

Paul_U

Kilometervreter
14 okt 2016
1.591
415
83
40
Apeldoorn
Type motor
ST1100
#24
Prachtig, zeker als bagger, maar voor dat geld kies ik denk ik toch eerder voor de K1600B van dat Beierse merk... Vind ik toch nog net iets mooier.