1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

MotorMe Motor TV Goldwing 2018

Discussie in 'Tips, Trucs en Wetenswaardigheden' gestart door panman1100, 24 jan 2018.

1. panman1100

panman1100 VIP Medewerker

Testrit van de Goldwing 2018
    De Gold Wing is sinds zijn introductie als naakte litermachine in 1975 altijd één van de meest ultieme reismotoren geweest.
    En de motorfiets heeft sinds die tijd ook zijn eigen reis gemaakt, groeiend door de jaren heen in zowel fysieke grootte als cilinderinhoud, maar altijd bouwend aan zijn reputatie als ultieme luxe en comfortabele toermachine.

• Top Top x 3
    • Leuk Leuk x 1
    • Winnaar Winnaar x 1
  2. marc pan

marc pan Klokje Rondrijder

Mooi interessant filmpje,
    maar volgens ik kan zien zullen er de zelfde problemen zijn als bij de Pans, namelijk het zitcomfort naar het stuur toe, als je kleiner bent dan 1.9m. De achterkant van de voorspatbord is zwart en dat had voor mij part beter gekund, maar voor de rest een mooi machine.

3. Hunter

Hunter 5e Versnelling

Mensen die ieder keer maar blijven roepen: "komt er niet een nieuwe Pan European?"
    Dat zijn misschien de mensen die wel eens een keer een Gold Wing-rijder kunnen gaan worden, want,... eigenlijk heb je de Pan European niet meer nodig als je deze machine hebt!

Tja, enkel een stevige beurs dan :)

• Leuk Leuk x 1
    • Lol Lol x 1
  4. Frans

Frans 5e Versnelling

Erg mooie motor, met een erg “ mooie” prijs. Maar........ik doe mee met de staatsloterij dus.......

5. DuinPan

DuinPan 4e Versnelling

Erg mooie motor met een fantastische neus en lichtunit. Ik vind dit naast de oer-Goldwing GL1100 de mooiste Goldwing ooit. Deze zou ik wel willen hebben als ik het geld had... Maar nog steeds een echte zware jongen met 380 kilo. De ST1100 weegt toch 'maar' 300 kilo?

6. Jan KoekePan

Jan KoekePan Kilometervreter

Kost een paar knaken, maar dan héb je wel wat...

7. Gibbel

Gibbel 5e Versnelling

Je kan al je Garmin er van aftrekken scheelt weer wat in de kosten.................... :) :) :)

• Lol Lol x 1
  8. S-Tsw-1300

S-Tsw-1300 Mega Mijlenmaker

Beste Arthur,
    Hier wil ik toch een kleine nuance aanbrengen.... de oer Goldwing is volgens mij nog steeds de GL1000. De GL1100 was dan voorzien van een hoop plastic en heeft daardoor overeenkomsten met de huidige Goldwing, maar hij kwam toch echt na de (naked) GL1000. Honda Goldwing GL1000.jpg Maar kan dat liggen aan een verschil in leeftijd? :Biggrin:Biggrin

9. Garfield

Garfield 4e Versnelling

Het is heel duidelijk welke keuze Honda heeft gemaakt. De Goldwing evolueert verder, de Pan European sterft een stille dood.

De nieuwe Goldwing lijkt me een prachtig staaltje technologische vernieuwing en ik moet zeggen dat ik 'm zelfs wel mooi vind.

Aan mij is 'ie echter niet besteed. Véél te zwaar. Ik vind eerlijk gezegd zelfs m'n Pan te lomp en zwaar, wat dat aspect betreft beviel m'n K1100LT me beter (maar op vele andere aspecten niet).

Sinds een jaar rijd ik voor het eerst sinds 1991 weer een motor met minder dan 1000 cc (VFR750F) en dat bevalt me eigenlijk prima.
    Die motor heeft meer vermogen en koppel dan de oudere litermotoren die ik heb gehad en ik red me er prima mee.

Ik denk dat de kans veel groter is dat ik een nieuwere VFR koop als opvolger van mijn huidige Pan en VFR dan dat ik ooit (nog) een Goldwing koop. Of misschien toch nog een mooie gebruikte 1300.

Ach, eerst moet het huis verbouwd worden ... ;)

10. DuinPan

DuinPan 4e Versnelling

Ik weet dat de GL1000 de oer-Goldwing was maar dat was nog een naked bike. De GL1100 was de eerste Goldwing met een fabrieks-af gemonteerde kuip en koffers. Ik heb ergens wel eens gelezen dat de GL1100 kuip er is gekomen na het overweldigende succes van de Vetter kuipen op de GL1000. De GL1100 kuip was ook gemonteerd op de kleinere GL500/GL650 Silverwings. Ik heb 2 Silverwings gehad - zie 2e foto
    Honda GL 1100 Goldwing grijs 1.jpg
    20170526 1228 Actiefoto HR.jpg

Laatst bewerkt: 25 jan 2018
  11. beesaa65

beesaa65 3e Versnelling

Eerlijk gezegd ziet het er beter uit, maar een verstelbare ruit en een beetje looks van een Pan maakt er nog geen. Toen ik aan mn vrouw vroeg of ik zo een mosht, was haar antwoord, dat ik nog te jong ben voor een rijdend bankstel. En dat blijft het ook voor mij, ook al ziet het er nu beter uit. Ik blijf van mening dat de moter er erg lang uit ziet, ik vraag me af hoe deze zich gedraagt in korte bochten en fileverkeer.

Gr
    Wim

12. Guyke

Guyke 5e Versnelling

Daar wil ik wel eens een test weekendje mee doen.
    En winnen met Euro Millions natuurlijk. :D

13. MINIBENZ

MINIBENZ Klokje Rondrijder

Mooie fiets en idd een beetje een kruising met de Pan.
    Maar waarom staat die dropleuning niet achter de wing als ie er over praat ipv steeds er voor?

Verzonden vanaf mijn iPhone

14. Nick Sax

Nick Sax Kilometervreter

Ik vind hem prachtig.
    Wil hem wel eens proberen.

15. Jan KoekePan

Wel zonder die fauteuil achterop..
    Zonder vind ik het een veel strakkere fiets...
    Kwestie van smaak denk ik...

16. Frans

Frans 5e Versnelling

Dat heb ik nou ook, zonder topkoffer is ie echt mooi.
    @ minibenz, je zegt dropleuning......maar bedoelt droplul, toch ?.

17. MINIBENZ

MINIBENZ Klokje Rondrijder

Ik prefereer dan toch “penis jujubes” in dit geval.

Verzonden vanaf mijn iPhone

18. Frans

Frans 5e Versnelling

Of ehhh, penis agraricus giganticus ?.

19. Ton en Hennie

Ton en Hennie 5e Versnelling

De prijs gaat nergens meer over. Ver over de top.

20. ruudb

ruudb 5e Versnelling

Ik hoop niet dat ik mensen voor het hoofd stoot maar en Pan gaan rijden om uiteindelijk toch op de wing te eindigen

21. Jan KoekePan

Duidelijk geval van "Que ne foetsie, penis est".

22. ruudb

ruudb 5e Versnelling

Sorry mijn Frans is niet zo geweldig??????

23. Mister Vogezen

Mister Vogezen Mega Mijlenmaker

Mooi , jammer dat ze ons niet hebben laten kijken in die koffers.

24. Paul_U

Paul_U Kilometervreter

Prachtig, zeker als bagger, maar voor dat geld kies ik denk ik toch eerder voor de K1600B van dat Beierse merk... Vind ik toch nog net iets mooier.

• Oneens Oneens x 1

Deel Deze Pagina