Motor viel stil en startte niet meer met knop

Discussie in 'ST1100' gestart door Zeurdoos, 9 jul 2018.

1. Zeurdoos

Zeurdoos Kilometervreter

Heeft iemand een lijstje met wat voor gereedschap ik nodig moet hebben om alles uit te bouwen ??

2. Alex1976

Alex1976 3e Versnelling

Ik ben geloof ik iets te ver gegaan;)

Bijgevoegde bestanden:

• Lol Lol x 3
  3. Alex1976

Alex1976 3e Versnelling

belangrijkste is gereedschap voor de achterbrug te demonteren

4. Zeurdoos

Zeurdoos Kilometervreter

En wat heb ik daar voor nodig ??

5. Dennis

Dennis The Preacher

En te monteren natuurlijk. Ik heb beide doppen/sleutels. (Legt eraan hoe je ze wilt noemen)

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

6. Alex1976

Alex1976 3e Versnelling

Domme vraag misschien,maar heb je in de download sectie al eens het werkplaats handboek gedownload?Als je die met verschillende filmpjes op YouTube combineert en hier nog even zoekt op dynamo krijg je een heel goed beeld van wat er allemaal moet gaan gebeuren.En overige vragen kunnen de technische mannen hier wel beantwoorden.

7. Dennis

Dennis The Preacher

Filmpjes op youtube zet ik trouwens soms mijn vraagtekens bij. Bv filmpje waar men de 40a dynamo plaatst. Leuk en aardig, maar dat werkt niet in de praktijk. (Vandaar dat het filmpje een stukje mist)
    Als je kijkt naar het filmpje van de distributieriem vervangen, zie je niet wat je eigenlijk eerst allemaal moet doen, voordat je aan de gang gaat.
    Meeste mensen vertrouwen op de kennis van dit forum. Maak daar gebruik van ipv youtube bv.

• Oud Oud x 1
  8. Alex1976

Alex1976 3e Versnelling

Volgens mij heb ik nergens gezegd dat @Zeurdoos op Youtube moet vertrouwen......

9. Dennis

Dennis The Preacher

Niemand geeft je ergens de schuld van. Rustaaagghhh.
    Gaat erom dat ik youtube niet altijd een goede adviseur vind.

10. Alex1976

Alex1976 3e Versnelling

Dat is het zeker niet daarom dat ik OOK naar het wphb verwijs en de online technische kennis die hier aanwezig is in documentatie en technisch onderlegde mensen zoals jij ook bent.

11. elmo

elmo Mega Mijlenmaker

En technisch onderlegde mensen zoals jij ook bent. .......:D:D:D:D ik heb lang niet zo gelachen;)

12. elmo

elmo Mega Mijlenmaker

Maar het is wel waarFriends

13. Stekel

Stekel 5e Versnelling

@Zeurdoos,
    Heb je een heftafel?
    Werkt heel wat makkelijker dan op de vloer.
    Heb het al een paar keer gedaan op mun heftafel en dan heb ik de dynamo er op het gemakje in iets van 2 uurtjes uit.

14. Alex1976

Alex1976 3e Versnelling

@Zeurdoos ,misschien een idee om even aan te geven wat je kennisnivo is,het gereedschap wat je tot je beschikking hebt en wat je allemaal al zelf hebt gedaan aan motoren.Ik zou graag komen helpen,maar ben bezig met mijn koffertje inpakken voor mijn vakantie.

15. Zeurdoos

Zeurdoos Kilometervreter

Nee heb geen heftafel maar kan er lekker om heen zitten in mijn garage box ;) vind ik ook altijd al lekker werken ;)

@Alex1976 wat kost het om een dynamo daar te laten reviseren ??

16. Zeurdoos

Zeurdoos Kilometervreter

Hmmz mijn kennis nivo tja das moeilijk durf alles los te maken en kan het daarna ook weer juist terug zetten heb gewerkt als auto/banden monteur en op mijn huidige werk (procesoperator) ben ik ook de gene wie er word bij gehaald als er gesleuteld moet worden aan de machines (en als ik er niet uit kom dan komt de TD) .

Maar heb geen opleiding en dus weet ik ook niks over dingen door meten AC en DC meten snap ik nog meer begin niet over weerstand enzo ;) .

Dus kort gezegd denk ik dat als ik zo'n speciale dop heb ik met het lijstje wat hier ergens op het forum staat hem zeker binnen een halve dag er af heb ;)

17. Alex1976

Alex1976 3e Versnelling

Als er niets vastgerot zit is dat zeker te doen en je geeft aan een garagebox te hebben,dus lukt het vandaag niet morgen weer verder..Dit soort klussen moet je zien als een ontdekkingsreis,je leert er reteveel van zowel over je motor en over jezelf en zeker bij twijfel de kennis hier inschakelen.Maar je kunt ook overwachte dingen tegenkomen bij alles uitbouwen,lagers meenemer achterbrug etc.Hou hier wel rekening mee!Bij sevior wordt alleen het electrische gedeelte standaard gereviseerd dit koste mij 135,-.Ik heb de dynamo wel zelf gebracht en opgehaald.Reken erop dat als je hem wegbrengt dat je wel een uurtje met Hans aan het kletsen bent;)

• Leuk Leuk x 2
  18. Zeurdoos

Zeurdoos Kilometervreter

Wie heeft de dop/sleutel te leen voor het demonteren van de achterbrug ?? Want heb volgende week vakantie dus dan kan ik er eens aan beginnen ;)

19. panman1100

panman1100 VIP Medewerker

Heb ik wel , maar dan zal je hem wel moeten komen halen in Voorhout,
    ben momenteel niet mobiel (duurt nog zo`n 6 weken)

20. Fred-A

Fred-A Kilometervreter

Alex 1976 informeer eens bij van de bos in Haarlem echt fantastisch,
    he Henk heb je geen motor meer?

21. panman1100

panman1100 VIP Medewerker

@fred , mijn motor heb ik nog steeds , maar ben zelf uitgeschakeld door een heupoperatie , vandaar.

22. Alex1976

Alex1976 3e Versnelling

@Fred-A,beetje ver uit de buurt en hij is al gereviseerd,maar bedankt voor de tip!Al dit soort adressen zijn handig en welkom.

23. Dennis

Dennis The Preacher

Ik heb hem ook. Alphen aan den rijn

24. Ven st1300

Ven st1300 3e Versnelling

Henk, succes met de revalidatie.
    Gr Henk

• Leuk Leuk x 1
  25. Zeurdoos

Zeurdoos Kilometervreter

Succes met het herstel ;) dat je maar weer gauw rond kunt rijden.

@Dennis je hebt een berichtje van me want dacht dat jij morgen naar Rucphen kwam en dat zo mooi uitkomen want das wel in de buurt en dan kan ik even gauw op mijn verjaardag op en neer ;)

• Leuk Leuk x 1
  26. Dennis

Dennis The Preacher

Je bedoeld sprundel?
    Kan dat ding wel meenemen.

27. Zeurdoos

Zeurdoos Kilometervreter

@Dennis Ja inderdaad sprundel ;) ag ja ligt daar allemaal bij elkaar :Lol: Maar dat is hellemaal top dan zorg ik dat ik morgen ochtend even die kant op rijd :good: rond hoe laat zijn jullie daar ??

28. Dennis

Dennis The Preacher

Uur of 9. Heb de sleutel bij me. Die is heilig. Dus be aware

• Leuk Leuk x 1
  29. Dennis

Dennis The Preacher

Heb ook de carbtune bij me

30. Zeurdoos

Zeurdoos Kilometervreter

Nou vandaag begonnen met het demonteren (had van @Dennis zijn dop geleend en 2x kapot gedraaid, eerste keer de lassen gebroken en de 2de x is hij flink verwrongen) dus gauw een nieuwe besteld voor hem :angel: voelt alleen toch niet fijn een geleend stuk gereedschap slopen maar komt waarschijnlijk door dat ik het verkeerd gebruikt gehad heb, schijnbaar is die dop alleen echt nodig bij het vast zetten en niet met het los maken. Maar gelukkig is alles goed los gekomen en we hebben weer een hoop geleerd want ja al doende leert men ;) . Nu morgen verder met het demonteren van de dynamo en misschien ook de tank. Maar ben wel blij met hoe netjes mijn achterbrug nog is dus morgen hem ook eens goed schoon maken en goed controleren en daarna misschien laten coaten en verbeteren.

Hier een paar foto's van het verwrongen tooltje en dat ik heb gewonnen van de Pan ;) Dirol

Dus buiten het kapot maken van @Dennis zijn tooltje voelde het erg goed dat het mij toch allemaal zelf alleen gelukt is ;) Dirol

• Winnaar Winnaar x 2
    • Leuk Leuk x 1
  31. Dennis

Dennis The Preacher

Zou zeker de tank eruit halen. Onderkant tank goed schoonmaken, behandelen met hammerite bv, en het rubber helemaal
    In de kit zetten.
    Klusje van niks.

• Informatief Informatief x 1

Deel Deze Pagina

1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie