1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Mooi weer op komst - pas wel een beetje op hè!

Discussie in 'Gespot op internet' gestart door Nosegear, 7 apr 2018.

1. Nosegear

Nosegear Administrator Medewerker

• Leuk Leuk x 2
    • Informatief Informatief x 1
  2. Jan KoekePan

Jan KoekePan Kilometervreter

Tja, nog maar een keer dan:
    Progressief defensief rijden en de glimmende kant boven houden...

3. Wim

Wim 2e Versnelling

Tis elk jaar weer hetzelfde liedje...
    Sommige motorrijders lijken net op koeien, die weer voor het eerst na de winter het weiland weer in mogen.....:D

• Leuk Leuk x 2
    • Mee eens Mee eens x 1
  4. Mister Vogezen

Mister Vogezen Mega Mijlenmaker

Ik zal denken aan deze man zijn uitleg morgen.
    Sinds 11 / 03 heb ik al 800 km bij elkaar gereden op 2 zondagen en een beetje thuis - werk , werk - thuis verkeer.
    Morgen komt er ongeveer 460 km bij .
    Een ritje met de club naar Nederland langs de Maas & Waal.
    Defensief is mijn sleutelwoord.
    Toch weer lekker gepoetst vandaag aan mijn motor.
    Hij staat weer mooi te blinken , dus beste forumleden als je morgen een zootje ongeregeld ziet rijden met Belgische nummerplaten dat zijn wij misschien.
    Zeker 3 Pannen 1300 zijn erbij , 2 blauwe en een rode en nog wat andere merken zoals BMW , Honda Africa Twin , Yamaha , Triumph , Ducati.
    Wie morgen gaat toeren , wees voorzichtig en veel plezier morgen !

• Leuk Leuk x 2
    Laatst bewerkt: 7 apr 2018
  5. Zeurdoos

Zeurdoos Kilometervreter

Komt omdat er zoveel motor rijders zijn die stoppen met motor rijden als het koud is. En daar door het gevoel even kwijt zijn en dus weer met te weinig ervaring terug op weg gaan door de winterstop. Dus nog een goede rede om gewoon heel de winter door te rijden als het weer het toe laat ;)

• Mee eens Mee eens x 3
    • Leuk Leuk x 1
  6. sven.magnus

sven.magnus 5e Versnelling

Goed gezegd Zeurdoos! Waarom stoppen met rijden? Het is toch het leukste wat er is? En ik heb niet eens handvatverwarming ;)

• Leuk Leuk x 2
  7. DutchMicro

DutchMicro 5e Versnelling

Met m'n stiefpa ook, die rijd maar een paar keer per jaar.
    Ik rijd dan in het begin weleens een ritje mee mocht er iets op doen ofzo, en als ik die dan zie rijden zit ik toch wel een beetje met samengeknepen billen te kijken.
    Moeilijk/wijd de bochten doorkomen en meelopen tijdens het langzaam rijden enzo.
    En weet zeker dat er zo best wat mensen zijn die weer opstappen na een half jaar niet gereden te hebben.
    Denk dat er nog veel meer gevallen zijn waar het maar nét goed gaat, als je die in kaart brengt schrik je helemaal.

Als je dat dan ook nog combineert met overmoedigheid dan is het vragen om ongelukken.

8. Ieniemienie

Ieniemienie Kilometervreter

Dat is voor mij een reden om dit weekend NIET te rijden. Ik heb geen trek om betrokken te raken bij een ongeluk omdat sukkels denken dat ze wel kunnen rijden na een half jaar niet gereden te hebben en zichzelf het ziekenhuis in stunten. Of anders gezegd: boomklevertje of orgaandonortje spelen.
    Bovendien heb je dan ook nog die betweterige e-bike pre-pensioen fitte vutters die geen centimeter opzij gaan omdat óf omdat ze niets horen (ze hebben geen gehoorapparaat omdat ze denken die niet nodig te hebben omdat ze nog zo "vitaal" zijn) óf denken dat 's Herenwegen alleen voor hun zijn aangelegd.
    Tot slot heb je nog de wielrenners die niet alleen durven te rijden en in hele kuddes de weg voor zichzelf opeisen en eveneens denken dat de weg voor hun is aangelegd.

Nee, geen zin in. Dan ga ik liever rijden als het weer wat minder is. Dan zijn bovengenoemde sukkels niet op de weg en kan ik gewoon veilig rijden.

Leven en laten leven, geven en nemen zijn uitstervende en onbekende termen geworden in Nederland, óók op de weg.
    Zonde.

• Mee eens Mee eens x 4
    • Lol Lol x 2
  9. Nosegear

Nosegear Administrator Medewerker

Ik denk dat dat maar deels de oorzaak is. De meeste motorrijders (zie dat artikel) rijden 1200 to 3400 km per jaar. Die worden dus domweg nóóit ervaren motorrijders. De gemiddelde Panner hier op het forum rijdt dat in een maand of wat . . wij zijn dus niet helemaal representatief als 'de motorrijder' als het op ervaringskilometers aankomt. :)

• Mee eens Mee eens x 2
  10. Ton en Hennie

Ton en Hennie 5e Versnelling

Zelf absoluut geen winterrijder. Doch net las fietsen verleer je motorrijden niet. In het verleden in de Alpen gereden en bochtentraining gehad en dat helpt wel.

11. Nick Sax

Nick Sax Kilometervreter

Nou Ton en Hennie, als ik een paar weken niet heb gereden ga ik eerst weer wat oefenen op een parkeer terrein.
    Ik rij wel de hele winter door, maar weet dat je na een langere periode er echt weer aan moet wennen.
    Heb vandaag en gisteren weer voldoende stuntmannen gezien of zoals Ieneminie het zegt: "orgaandonoren"

• Leuk Leuk x 1
    • Mee eens Mee eens x 1
  12. Zeurdoos

Zeurdoos Kilometervreter

@Ton en Hennie Helaas verleer je motor rijden erg snel en duurt het altijd een paar weken voor je er weer mee weg bent alleen willen veel rijders dit niet toe geven. Daarom rijd ik bijna altijd (heb sinds ik mijn rijbewijs heb nog geen maand over geslagen) Het is niet voor niks dan van uit de Belgische politie en het veilig verkeer België elk jaar de veilig motor rijden dag organiseren waar je gratis aan mee mag doen en je meteen alle speciale verrichtingen moet doen en oefenen. Ik heb daar ook dit jaar voor de 2de keer aan deel genomen en der zijn altijd wel verbeter punten dus oefenen kan nooit geen kwaad, want op de snelweg rijden kan iedereen ;)

13. Mister Vogezen

Ik heb me vergist ,
    het is geen 460 km geworden vandaag maar " maar " 441 km.
    Snik , snik.
    :Sorry:

14. Zeurdoos

Zeurdoos Kilometervreter

• Lol Lol x 2
  15. Mister Vogezen

Klopt wel ,
    omdat maart niet zo echt een goede maand was , en dan bedoel ik omdat ze met zout zitten te klooien heb ik op 2 zondagen 740 km gereden.
    Deze maand zullen dat er ongeveer 1831 km zijn en dan heb ik niet gereden op Paasmaandag omdat ik heb gewerkt.
    Anders zou het dan 1831 + 370 = 2201 km geweest zijn op één maand.
    Ben ik ervaren ?
    Misschien .
    Maar ik rijd vrij veel en zo blijf ik ook scherp.

Deel Deze Pagina