Moeders Motor

Henry W

4e Versnelling
12 aug 2016
319
314
63
55
Den Haag Leidschenveen
Type motor
ST1100
Mooie motor
bijna nieuwstaat ?
weinig km altijd binnen gestaan ( van oud vrouwtje geweest )

heel veel succes en veilige km
daar kan je een hoop plezier op beleven
:biker:

• Like
Reactions: Panhenk

FNaRK

3e Versnelling
3 okt 2018
85
61
18
52
Delft
Type motor
ST1300
Fijne motor, heb 3 jaar Deauville gereden. Vond 'm uiteindelijk te weinig vermogen hebben dus de upgrade naar de ST1300 gemaakt.

• Like
  • Mee eens
Reactions: Cabby en Tiesemans

Mister Vogezen

Klokje Rondrijder
27 sep 2016
3.686
2.030
113
55
prov Antwerpen
Type motor
ST1300
Altijd leuk als je elk een motorfiets hebt om te toeren.
Mijn echtgenote heeft ooit eens een Suzuki LS 650 , Savage gekocht.
Die was snel verkocht want het schakelen lukte haar totaal niet en om verdere ongelukken te vermijden maar terug van de hand gedaan.
postings automatisch samengevoegd:

Henk , je weet er precies alles van .
:)

• Haha
Reactions: Henk2511

Guardian

5e Versnelling
7 mei 2018
634
286
63
Type motor
Geen
Zijn naar horen zeggen ook zeer fijne motoren. Collega heeft er jaren woon- werkverkeer mee gereden en duizenden kilometers op de teller gezet. Na kleine valpartij teveel schade om nog door te gaan.
Veel plezier met deze motor.

• Like

Mister Vogezen

Klokje Rondrijder
27 sep 2016
3.686
2.030
113
55
prov Antwerpen
Type motor
ST1300
Voor wie een niet al te zware toermotor wilt qua gewicht en vermogen is dit een goede deal.
Een alledaagse vriend(in) zal ik maar zeggen met toch wel leuke toercapaciteiten alles bij elkaar genomen.
En het voordeel heb ik eens gelezen, dat je een Frans brood mee kunt vervoeren omdat de koffers met elkaar zijn verbonden door een opening.
Is handig als je in de Provence bent.

Tiesemans

5e Versnelling
18 sep 2019
431
200
43
's-Hertogenbosch
Type motor
ST1100
Voor een dame sowieso een uitstekende toerfiets ...
Eerlijk is eerlijk voor mij een uitstekende eerste fiets maar uiteindelijk won de Pan het kwa vermogen maar vooral stilte ...

• Like
Reactions: Cabby

GerritH

3e Versnelling
8 jan 2019
89
69
18
68
Type motor
ST1100
Ik zit er - ivm de leeftijd - ook wel eens aan te denken. Iets handzamer. En met die naderende 100km...….

• Like
Reactions: Cabby

Mister Vogezen

Klokje Rondrijder
27 sep 2016
3.686
2.030
113
55
prov Antwerpen
Type motor
ST1300
Wens je graag van een windbescherming a la Pan te genieten ben je al bijna "verpicht " om je tot de zwaardere toermodellen te begeven.
BMW RT weegt al minder maar is ook geen lichtgewicht.
En juist die bescherming trok me over de streep.
Zo lang ik hem kan duwen , trekken blijf ik ermee rijden .

• Mee eens
  • Haha
Reactions: Cabby en Henk2511

Cabby

3e Versnelling
26 aug 2019
155
248
43
Heerlen
serilence.com
Type motor
ST1300
De Honda Deauville is hier in Frankrijk een motor die je héél veel ziet rijden, in tegenstelling tot een Pan. Die is hier bijna zeldzaam zelfs.

Gasten van ons waren 2 jaar geleden met een Deauville 700 hier in de B&B en het is gewoon een prachtige, complete motor!! Ik heb er op mogen rijden hier in de bergen en ik was aangenaam verrast! Ik weet niet hoeveel hij precies in kilo's scheelt met mijn ST1300, maar hij is een stuk handelbaarder en dus gemakkelijker te manoeuvreren.

Dat luikje voor het stokbrood @Mister Vogezen, heb ik niet gevonden toen, hahahaha!!! Rofl

Véél plezier ermee Henk! :good:

Laatst bewerkt:
  • Like

Nosegear

Administrator
Medewerker
15 nov 2012
2.773
2.609
413
52
Zeewolde
www.easyvfr.aero
Type motor
ST1300
De Honda Deauville is hier in Frankrijk een motor die je héél veel ziet rijden, in tegenstelling tot een Pan. Die is hier bijna zeldzaam zelfs.
Is het niet zo dat er in Frankrijk een maximum van 100 PK geldt voor motorfietsen? Dat verklaart dan weer waarom je weinig Pans ziet . .
(Google meldt dat die grens per 01JAN2016 is afgeschaft voor motoren met ABS, maar de productie van de 1300 stopte in 2013).

Cabby

3e Versnelling
26 aug 2019
155
248
43
Heerlen
serilence.com
Type motor
ST1300
Hoi @Nosegear,
je hebt wéér helemaal gelijk! De 100pk-grens is inderdaad de reden ja. Dan is de Deauville al die tijd een hele goede zet geweest als tourmotor en dus niet, zoals ik dacht, dat het ging om het handelbare van de motor. Ik zal mijn vorige tekst metéén aanpassen!

Wat is dit forum toch leerzaam hè!? Yahoo:

• Grappig
Reactions: Nosegear

Cabby

3e Versnelling
26 aug 2019
155
248
43
Heerlen
serilence.com
Type motor
ST1300
Dát had ik nóóit ingeschat @panman1100, dat er zó'n 80kg verschil zit tussen de zware Pan en de lichtere Deauville. Is best wel veel. Dat zul je dan ook beslist wel behoorlijk merken bij het manoeuvreren van de motor, denk ik.
Want heel eerlijk vind ik de Pan, zéker met spullen in de topkoffer, geen makkelijke machine om te manoeuvreren.

Ondanks dat de Pan ook de tank onder het zadel heeft, zoals de GoldWings vanwege het zwaartepunt, vond ik de zware Goldwing tóch makkelijker om mee te manoeuvreren.
Maar ja, ik denk dat leeftijd óók inmiddels meespeelt; toch wel minder kracht, voorzichtiger én een stukje gekrompen! Blush

• Mee eens
Reactions: Tiesemans

Herman*

2e Versnelling
1 okt 2019
74
61
18
53
Gorinchem
Type motor
ST1100
Deauville ziet er zeer mooi uit!

Ik heb er geen ervaring mee, maar lijkt mij zeker voor woon-werk, een makkelijke motor.
Ben ook wel benieuwd naar het verbruik? Zal gezien zijn fors lager gewicht ook een stuk lager zijn dan de Pan.

In ieder geval veel plezier ermee!

FNaRK

3e Versnelling
3 okt 2018
85
61
18
52
Delft
Type motor
ST1300
Ben ook wel benieuwd naar het verbruik? Zal gezien zijn fors lager gewicht ook een stuk lager zijn dan de Pan.

In ieder geval veel plezier ermee!
De Deauville was (bij mij in ieder geval) aanzienlijk zuiniger in gebruik. Bij de Deauville haalde ik met redelijk gemak 1:19, op mijn Pan kom ik toch echt niet onder de 1:16 gemiddeld. Waarbij mij opvalt dat de Pan vooral in stadsgebruik erg dorstig is ....

• Like
  • Mee eens
Reactions: Cabby en Tiesemans