Model van een Honda ST1300

• beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden

Jan KoekePan

Kilometervreter
4 sep 2017
1.517
273
113
Schoonhoven
home.hccnet.nl
Type motor
ST1300
Tja, wat moet ja dáár nou weer mee... “Ergens neerzetten en er af en toe naar kijken...”
Lijkt me leuk , tenminste als je zoiets leuk vindt... De echte is mooier en rijdt nog ook!!

kcools

1e Versnelling
27 jun 2018
23
32
3
52
Eindhoven
Type motor
ST1100
Het is volgens mij een digitaal model, een 3d model. Dus niets tastbaars.
Wel een fraaie, maar ergens wegzetten gaat dan wel een uitdaging worden.

marccc

Kilometervreter
14 aug 2013
941
126
63
58
koersel ( België)
Type motor
ST1300
Tja, wat moet ja dáár nou weer mee... “Ergens neerzetten en er af en toe naar kijken...”
Lijkt me leuk , tenminste als je zoiets leuk vindt... De echte is mooier en rijdt nog ook!!
ik heb niet gezegd dat je het moet kopen , ik heb dat hier geplaatst voor de mannen die hier intresse in hebben
het is een 3D , ik vind hem prachtig afgewerkt , de details . mooier vind je niet

Mister Vogezen

Mega Mijlenmaker
27 sep 2016
2.451
377
113
54
prov Antwerpen
Type motor
ST1300
Ja mooi , leuk , goede details , kost wel wat.
Maar wat krijg je echt ?
Er staat niet veel info bij.
Als ik even terug denk aan één van de vorige draadjes over de Pan op schaal en dat zag er ook mooi uit en uiteindelijk was het niet wat ik en anderen ervan verwachtte.
Ik laat me geen 2e keer beetnemen , maar wel mooi.
Als een merk zoals Tamiya met zoiets naar buiten komt dan weet dat je een echt modelbouw motorfiets koopt dat je zelf in elkaar kleeft en schildert.

Laatst bewerkt:

Henk2511

4e Versnelling
8 sep 2018
221
230
43
56
Gieten
Type motor
ST1100
als het een 3D model is dan is het waarschijnlijk een geprint model, dat verklaart dan ook de prijs, een bouwpakker van tamiya e.d is van plastic en veel vaker geproduceerd en daarom goedkoper, maar die moet je bouwen en spuiten idd.
ik vind dit een prachtig model maar weinig info wat het nu precies is, voor de echte liefhebber is het een wannahave, en die heeft het bedrag er voor over.
ook niets mis mee, maar informeer jezelf goed !!!
postings automatisch samengevoegd:

@kcools een 3D model komt uit de printer en is zeer zeker tastbaar, het zijn mooie modellen die je gewoon kunt neerzetten, worden direkt in kleur geprind, alleen vaak geen draaiende en bewegende delen.
postings automatisch samengevoegd:

ik ben even gaan zoeken op hun site en de menigen lopen nogal uiteen, de meesten zeggen mijd deze site !!!
het duurt heel lang voordat het model arriveert na bestelling, en de kwaliteit laat te wensen over.
ze hebben over de 400 modellen van motoren in hun programma, en hun totaal programma heeft over de 15.000 modellen, inclusief auto's en vrachtwagens e.d.
het zijn dus idd geprinte modellen ik raad een ieder aan om ze eerst ook op te zoeken via Hum3D models.

Laatst bewerkt:

Jan KoekePan

Kilometervreter
4 sep 2017
1.517
273
113
Schoonhoven
home.hccnet.nl
Type motor
ST1300
@marccc “ik heb niet gezegd dat je het moet kopen , ik heb dat hier geplaatst voor de mannen die hier intresse in hebben
het is een 3D , ik vind hem prachtig afgewerkt , de details . mooier vind je niet”

Als de meeste commentaren op de site zeggen dat je de site beter kunt mijden (zoals @Henk2511 en ik gezien hebben) krijg ik er geen warm gevoel bij. Heb je er zelf een staan en ben je daar tevreden over? Heb je het plaatje gezien en dat vervolgens gepost? Ik heb geen idee. Plaatjes zien er (soms) leuk uit, de praktijk is (vaak/regelmatig/soms) anders.

Een foto op een site alleen zegt mij niet zoveel.. Dat is bedoeld om te verkopen, niet als weergave van wat het is.

Zo’n beetje als een gemiddelde foto in een reisgids, die ziet er ook vaak anders uit dan de plek waar je terecht komt.

Ik neem je niks kwalijk, ik verwijt je niets, ik beschuldig je nergens van, noch oordeel ik over jouw post.

Slechts was ik sceptisch over een commercieel plaatje. €95,= uitgeven voor een potentiele raggeling is gewoon zonde.

Let wel: Ik verwoord uitsluitend mijn eigen mening, ik respecteer iedere andere, maar ben het er niet per se mee eens...

Laatst bewerkt:

kcools

1e Versnelling
27 jun 2018
23
32
3
52
Eindhoven
Type motor
ST1100
@Henk2511

Ik weet wat 3d modellen zijn en ook wat je er mee kan. Ik heb zelf diverse 3d printers en 3d scanners en 15 jaar ervaring in het gebruik ervan.
Wat hier aangeboden wordt is software die je kan gebruiken in verschillende programma's en dan zou je daar uiteindelijk bijvoorbeeld ook een print van kunnen maken. Als je de print ready file wil kopen ( de .stl variant) komt er nog een bedrag bovenop en dan kan je het bestand downloaden en printen.
De 3d modellen kunnen bijvoorbeeld ook gebruikt worden in games of andere programma's waarin met 3d objecten gewerkt wordt en dat is wat hier aangeboden wordt. Een download van een object of 3d model. Geen kant en klaar model wat je zo weg kan zetten.

Zie anders punt 4 bij support op hun website, daar staat het volgende geschreven:
Please pay your attention that we don't provide any physical models. Hum3D deals only with computer files.

Ik wil alleen proberen een teleurstelling te voorkomen voor diegene die graag een schaalmodel willen kopen van de 1300 en dan alleen met een download blijven zitten want het is niet meer dan dat. Ik vind de website wat misleidend en vandaar ook mijn reactie.

Henk2511

4e Versnelling
8 sep 2018
221
230
43
56
Gieten
Type motor
ST1100
@kcools duidelijker kan het niet uitgelegd worden, ik neem aan dat iedereen het begrijpt en teleurstellingen nu voorkomen worden !!!
petje af !!!

Jan KoekePan

Kilometervreter
4 sep 2017
1.517
273
113
Schoonhoven
home.hccnet.nl
Type motor
ST1300
Uiteindelijk blijkt “een mooi model” een kat in de zak..
De oorspronkelijke posting verwijst naar een “fata morgana”
Dank je wel @kcools, je uitleg is subliem.
€95,= voor een 3d bestandje is natuurlijk belachelijk..

Henk2511

4e Versnelling
8 sep 2018
221
230
43
56
Gieten
Type motor
ST1100
zó redden we elkaar !!!!

Duckati

3e Versnelling
14 nov 2018
109
78
28
45
Haren
Type motor
ST1100
@kcools , klopt wat je schrijft, de 2-d varianten in AutoCAD-formaat gebruiken we veel in ontwerptekeningen van wegen.

Eddy DM

5e Versnelling
2 jul 2013
595
107
43
Antwerpen
Type motor
ST1100
"Lichtend" voorbeeld van een 1100

Nero

3e Versnelling
14 nov 2012
170
45
28
IMG_0468.JPG

MarcQ

3e Versnelling
20 aug 2016
155
21
43
60
Antwerpen
Type motor
ST1100
Knap, en waar vind ge dat?

Nero

3e Versnelling
14 nov 2012
170
45
28
Deze heb ik reeds jaaaaren, via Motorfan op het ter ziele gegane forum.