Milieuzones Frankrijk (mogelijk ST1100s verboden in heel de Drome!?)

• beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden

Ome Paul

Kilometervreter
2 aug 2016
1.360
68
83
33
Dordrecht
Type motor
ST1100
Ik heb net de laatste ontwikkelingen gelezen wat milieuzones in Frankrijk betreft: https://www.ANWB.nl/vakantie/Frankrijk/informatie/milieuzones

Als ik het goed begrijp moet je tegenwoordig een soort van buienradar site waar de luchtvervuiling in getoond wordt in de gaten houden. Wordt de vervuiling te hoog mag je bijvoorbeeld in heel de Drome (dit omvat ook een deel van de Route du Soleil) niet tijden met motoren met een bouwjaar van voor juni 2000. Motoren die voor die tijd gebouwd zijn komen niet in aanmerking voor de nodige milieusticker.

What
The
Fuck
?

Dat je niet in drukke centra van steden mag komen, ok, dat kan ik nog begrijpen. Maar een hele 'provincie' verbieden?! Oh, en gooi ook maar 1 van de drukste snelwegen van Europa dicht.

Misschien maar sparen voor een nieuwere fiets dan :(

Ome Paul

Kilometervreter
2 aug 2016
1.360
68
83
33
Dordrecht
Type motor
ST1100
Nou, dat is dus ook weer afhankelijk van je kleur sticker en welk niveau ze besluiten door te laten. Dus met flinke pech heb je alsnog een probleem.

De onzekerheid die ze creëren met dit gedoe vind in onbegrijpelijk.

robm84

4e Versnelling
16 sep 2016
234
27
43
34
nieuwegein
Type motor
ST1100
In de drôme ligt ook onze camping!
Dat wou ik juist Volgend jaar met de span en vouwwagen weer naar toe gaan.....

Ik als 1 van de jongere van dit forum(gok ik) gaan en verbod nog meemaken voor verbrandings motoren denk ik. ... helaas

Raaipan

Kilometervreter
15 jul 2016
1.481
178
83
57
Nieuweroord
Type motor
ST1100
Volgens mij is dit het verhaal van de soep en heet eten, of hoe was het ook al weer? ;)

honda1300

5e Versnelling
1 jun 2013
764
126
93
51
Almelo
Type motor
ST1300
Ik heb de kok wel horen fluiten omdat hij niet wist waar zijn lepel hing. [emoji848]
Het is natuurlijk wel een goede reden om een 1300 aan te schaffen. [emoji41]

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Raaipan

Kilometervreter
15 jul 2016
1.481
178
83
57
Nieuweroord
Type motor
ST1100
Als je je goed verdiept in de tekst over de ZPA (tijdelijke milieuzone) in de Drôme, dan moet er nogal wat aan de hand zijn op het gebied van milieu wil je daar last van krijgen met het niet mogen berijden van het gebied op je motor:

• bij aanhoudende extreme luchtvervuiling is de milieusticker verplicht. Na twee dagen mogen alleen voertuigen met een groene, paarse, gele of oranje milieusticker rijden. Houdt de extreme luchtvervuiling lang aan, dan kunnen nog meer categorieën onder het rijverbod vallen.
  • De milieuzone kan het gehele departement Drôme beslaan of een deel ervan.
  • Let op: de A7 (autoroute du Soleil) loopt door Drôme en kan tot de tijdelijke milieuzone behoren.
Let vooral op de woorden die ik van onderstreep heb voorzien.

Motto: maak je niet druk en laat het vooral op je afkomen, mocht het ooit zover komen!

TuinfluiterPan

4e Versnelling
28 okt 2014
394
60
43
59
Zeewolde
Type motor
ST1300
Ik heb milieu sticker al voor mijn st1300...alleen denk ik dat het systeem niet altijd de juiste sticker produceert...Ik heb code 1..geel ....een .hybride...[emoji23][emoji2][emoji41]

De kosten kleine 5 euri...

Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk

Jur

Mega Mijlenmaker
16 aug 2013
2.127
119
113
52
Steenwijkerland
Type motor
ST1100
Zal wel weer net zo'n gezever worden als met die alcohol testers.
Het moest en zou en voor veel geld te koop in NLD.
Nergens in Frankrijk te krijgen en niemand die zich er aan stoorde.
En nu liggen ze voor weinig bij de AC-tion en hoor je er niemand meer over.
Geweldig die EU.

Frans

5e Versnelling
16 nov 2012
535
65
63
56
Ridderkerk
Type motor
ST1100
Ben blij dat ik niks heb met die fransen......mooi land, maar die mensen.......pfffff.....

[emoji1309][emoji1303]

Paul_U

Mega Mijlenmaker
14 okt 2016
1.605
64
83
40
Apeldoorn
Type motor
ST1100
Prachtig land, maar een hekel aan de taal en de irritante regeltjes aldaar.
Had er al weinig mee, wordt er voorlopig niet beter op zo.
Voorlopig maar richting Duitsland en/of Scandinavië met vakanties.
Klimaat spreekt me daar ook wat beter aan...

TuinfluiterPan

4e Versnelling
28 okt 2014
394
60
43
59
Zeewolde
Type motor
ST1300
Klopt helemaal. De zin en onzin van regelgeving in Europa....oooh nee de Fransen doen het zo...the Hermans weer anders en hoe in Belgica...

Reflecterende Stickers op de helm verplicht in France.....ehhh nee dus. Alleen als je in France een helm koopt...een geel hesje... is verplicht...om bij je te hebben
Alcohol tester...yep verplicht voor auto en motars..als je alleen bent is 1 genoeg maar als er meerdere zijn die ook kunnen rijden is X aantal

Ach Europa wat doe je ons aan met al die afzonderlijke regels.

Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk

Dennis

The Preacher
12 sep 2013
3.550
230
113
45
Alphen aan den Rijn
www.bmwdriversforum.nl
Type motor
ST1100

Hupelde

4e Versnelling
9 mrt 2013
264
34
63
50
Nederasselt
Afgelopen 2 weken weer mogen ervaren dat Frankrijk echt het meest motor tolerante land van Europa is. Men houdt rekening met je en maken dan ook volop plaats. Die regeltjes moet je echt met een korrel zout nemen....(zoals bijv. het CE keurmerk verplichting in je handschoen....)

Duitsland daarentegen (en dan vooral de bekendere plaatsen) wordt steeds beroerder....afgelopen weekend zelfs een motor onderdelen TUV controle mee mogen maken in het Zwarte Woud...(dit gaat dus niet alleen over uitlaten) nog nooit van gehoord..

tbo

3e Versnelling
18 sep 2013
103
14
18
60
st michielsgestel
Type motor
ST1100
Hoor ik hier gele hesjes geluiden, top
Die volgevreten declarerende nutteloze Brusselse bende kost meer dan het oplevert! :mad:
Hier dus

Mister Vogezen

Mega Mijlenmaker
27 sep 2016
2.372
325
113
54
prov Antwerpen
Type motor
ST1300
Die zone's.
Ik heb de indruk dat de soep niet zo warm wordt gegeten als ze wordt opgediend in Frankrijk.
Ik zeg niet dat er geen controles kunnen zijn en dat je niet bekeurd kan worden.
Het hangt er allemaal wat vanaf waar je rijdt , bijv Parijs zou ik al mijden.
Ik heb zo'n sticker voor mijn Pan 1300 , een gele cat 2.
Hij kleefde op mijn voorvork maar ondertussen is hij gelost en zit hij bij mijn motorfiets papieren.
Vragen ze erachter heb ik hem toch bij.
In september nog in Frankrijk gereden zonder zichtbare sticker op de fiets iets meer dan 2000 km schat ik.
Amper politie gezien , controle ??
Italië is wat anders.
Daar menen ze het wel , als het een stad is waar zo'n zone geldt wordt het aangegeven met borden en is Big Brother ook aanwezig.
Hier vind je info erover en kan je per streek , provincie of …… een bepaalde stad opzoeken en kijken of er zo'n zone is.

https://www.accessibilitacentristorici.it/ztl.html

Dan krijg je een afbakening van die zone op een tekening ( een soort maps ) en kan je alsnog die zone vermijden door je route iets te verleggen.
In vele gevallen gaat het echt over het centrum maar zeg eerlijk wie wilt er nu in een file staan in het centrum ?
Ik niet.
We weten allemaal dat het draait om geld .

Laatst bewerkt:

Andreas

4e Versnelling
3 aug 2016
216
36
43
46
STADTLOHN
Type motor
ST1100
De ST1100 heeft een erg lage uitstoot.
Heb deze met de keuring en invoer in Duitsland verschillende keren laten nameten bij alle modellen.
En de keuring man zegt dat deze zeer zuinig is afgesteld en de uitstoot zeer laag is.
Komen sommige motoren en autos die nieuwer zijn nog niet aan die waarden.
Ik geloof dat je hier 4,5 max mag hebben en de Pan komt niet boven de 2 dus na laten meten en doorrijden.

waffie

Kilometervreter
7 nov 2012
1.002
167
113
Etten leur/Sprundel
Type motor
Geen
De uitstoot van Co kun je aangeven in werkelijke cijfers (gram/km) of bepaal je aan de hand van percentage bij het afstellen,
voor een motorfiets zit deze afstelling gemiddeld rond de 2 % (goede drivebility)
Ons motorfietspark is relatief wel ouder als het autopark

Moderne auto,s zitten al onder de ca 0.2 % co uitstoot
Maar voor motorfietsen is euro 4 ( vanaf 1 jan 2018 ) ingegaan en dan vallen we al een stukje lager uit.
Maar auto,s zitten al veel lager (euro6) en moeten nog verder gaan (euro 6 +)
Feit is dus dat motorfietsen veel meer uitstoot hebben.
Inmiddels zijn 2 takt motoren al helemaal taboe.
We dragen uiteindelijk wel degelijk bij aan de vervuiling van onze leefomgeving
Er zal dus verandering gaan plaatsvinden.
en of dit nu door de industrie, de politiek of het individu moet gebeuren zal de tijd ons leren
Technologisch zijn we tot veel in staat en vooral als het water ons aan de lippen staat.
De weerstand zit vooral in het feit dat fossiele brandstoffen het goedkoopst zijn van allemaal en dan doet iedere verandering pijn.
zeker ten tijde van groei, we weer automatisch terug vallen op wat goedkoop is,
en dus fossiel
probeer voor te stllen dat we iemand vinden die jou met de motorfiets 18 km vooruit duwt voor de huidige bescheiden prijs van ca € 1.55

maar zuinigheid is een grootte bron van inkomsten
ik vind motorrijden fantastisch maar feitelijk maakt me dit niets uit of dit gebeurt met benzine, elektrisch, waterstof etc
Het probleem zal vooral in de transitie zitten en de hieruit voortvloeiende kosten
we zullen keuzes moeten maken , en bepalen of onze vrijheid iets mag kosten
Overheden zijn de enige die dit kunnen sturen en daarmee iets kunnen afdwingen
Met het zicht op de toekomst gaat marktwerking niet echt iets opschieten
Er zullen knopen doorgehakt moeten worden