Met enige trots show ik mijn Honda ST1100

frankie

4e Versnelling
20 okt 2019
261
188
43
45
huldenberg (België)
Type motor
ST1100
Ja Ja dit noem ik een vervroegd nieuwjaarscadeau...
Hij is van Juli 1995 en heeft ''ja'' 130.000 km met onderhoudsgeschiedenis.
ik heb even moeten zoeken want deze kleur en dit bouwjaar moesten kloppen.
deze zal dra ingeschreven worden als oldtimer maar eerst ga ik hem eens volledig nakijken want ik ben nogal een maniak op dat vlak en dat zal wel even kunnen duren.
ik kreeg zelfs een GPS en een derde ingebouwd stoplicht in de topcase mee. (geinstalleerd).
 

Bijlagen

DuinPan

Kilometervreter
10 dec 2017
1.453
1.552
113
58
Haarlem
Type motor
ST1100
Hij ziet er prachtig uit! Ik hoop dat hij ook technisch in orde is.
 

Mister Vogezen

Klokje Rondrijder
27 sep 2016
4.174
2.613
113
55
prov Antwerpen
Type motor
ST1300
Die ziet er nog " fris " uit voor een motorfiets met zo'n ouderdom.
Geregeld je fiets poetsen doet heel veel aan de staat ervan en onderhoud ook natuurlijk.
 

Henk2511

Mega Mijlenmaker
8 sep 2018
1.793
2.152
113
57
Gieten
Type motor
ST1100
Knappe fiets, mag je best trots op zijn, hebben jullie in België ook je eigen nummerplaat die je overzet, net als in Duitsland, gewoon een vaste plaat die altijd mee overgaat ??
 

frankie

4e Versnelling
20 okt 2019
261
188
43
45
huldenberg (België)
Type motor
ST1100
Knappe fiets, mag je best trots op zijn, hebben jullie in België ook je eigen nummerplaat die je overzet, net als in Duitsland, gewoon een vaste plaat die altijd mee overgaat ??
hallo Henk, normaal kan je je plaat inderdaad altijd houden en overzetten, maar in België hebben ze CONTINU geld nodig en daarmee vinden ze nieuwe nr platen uit en van zodra je je motor inschrijft en je oude nrplaat voldoet niet meer aan de nieuwste normen moet je verplicht de laatste nieuwe nrplaat aanschaffen. Als ik het goed heb heb ik voor de laatste 3 motoren die ik nieuw aankocht 3 x andere platen moeten aanschaffen. zo zie je maar alles is relatief he, en dit geval moet ik een nieuwe aanschaffen omdat hij als oldtimer gaat ingeschreven worden en die hebben specifieke nr platen.
 

Guardian

5e Versnelling
7 mei 2018
750
396
63
Type motor
Geen
Mooie frisse fiets zeg. Als hij er onder de kappen ook zo goed uitziet dan is het mijn inziens een toppertje ! Veel plezier daarmee.
 

frankie

4e Versnelling
20 okt 2019
261
188
43
45
huldenberg (België)
Type motor
ST1100
wel de achterbrug vertoond geen roest en ik kan me spiegelen in de uitlaatcollector, de dempers zijn in uitstekende staat.
voor de cardanklok (rubbers,juiste vet,slijtage van de getande as)?????? moet ik nog bekijken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  • Winnaar
Reactions: Guardian

Sjaak

Kilometervreter
21 sep 2018
1.194
609
113
68
Wieringerwerf (NH)
Type motor
ST1300
in NL. :
Alle oldtimers van 40 jaar en ouder blijven vrijgesteld van motorrijtuigenbelasting. Voor motorfietsen jonger dan 40 jaar, maar ouder dan 26 jaar, geldt per 1 januari 2014 een overgangsregeling: zij betalen een kwart van de jaarlijkse motorrijtuigenbelasting
 

frankie

4e Versnelling
20 okt 2019
261
188
43
45
huldenberg (België)
Type motor
ST1100
Hey

In België kan je hem als oldtimer inschrijven vanaf 25 jaar. Je betaald 95€ per jaar en je betaald geen taks (ben ik niet zeker van). Je mag er alleen geen woon/verkeer mee doen. Voor de test geen beperkingen.

Grts
 

pmponer

5e Versnelling
3 mrt 2015
494
365
63
43
Type motor
ST1100
in NL. :
Alle oldtimers van 40 jaar en ouder blijven vrijgesteld van motorrijtuigenbelasting. Voor motorfietsen jonger dan 40 jaar, maar ouder dan 26 jaar, geldt per 1 januari 2014 een overgangsregeling: zij betalen een kwart van de jaarlijkse motorrijtuigenbelasting
Dat is toch alleen als je een bepaalde periode niet rijdt?
 

Sjaak

Kilometervreter
21 sep 2018
1.194
609
113
68
Wieringerwerf (NH)
Type motor
ST1300
@pmponer nee voor alle voertuigen ouder dan 40 jaar betaal je geen motorrijtuigenbelasting. Errder was de termijn 25 jaar, vandaar de overgangsregeling.
Ik had een oldtimer auto (1961) en motor (1952) voor beide betaalde ik geen motorrijtuigenbelasting terwijl ik er wel mee mocht rijden op de openbare weg.
 

GD MAJK

3e Versnelling
27 aug 2017
166
166
43
Type motor
ST1300
Het behoud van oude glorie, het prachtige vakwerk bij het onderhoud en de bijhorende pronk- of clubritten, moet zeker beschermd blijven. Het dagelijks gebruik van onveilige en vervuilende vehikels, alleen maar om de verkeersbelasting te ontlopen, mag beperkt worden.
Hoewel de nieuwe wetgeving het gebruik van oldtimers minder beperkt (ze mogen dag en nacht rijden) blijven zij verboden voor * commercieel en professioneel gebruik * woon-werkverkeer en zoon-schoolverkeer * bezoldigd vervoer * als werktuig, werkmiddel of interventieopdracht.

Blijft dus over : recreatief rijden.
 

Eddy DM

5e Versnelling
2 jul 2013
749
370
63
Antwerpen
Type motor
ST1100
Hey

In België kan je hem als oldtimer inschrijven vanaf 25 jaar. Je betaald 95€ per jaar en je betaald geen taks (ben ik niet zeker van). Je mag er alleen geen woon/verkeer mee doen. Voor de test geen beperkingen.

Grts
Dat is veranderd: België kon z'n oldtimerstatuut vanaf 25 jaar niet handhaven gezien Europa z’n lidstaten oplegt een minimumleeftijd van 30 jaar te hanteren. Sinds 1/07/2017 moet elke auto/motorfiets die als oldtimer ingeschreven wordt, 5 jaar ouder zijn. De leeftijdsgrens van 30 jaar is overigens al sinds 2014 van toepassing voor de import van oude voertuigen van buiten de Europese Unie.
De overheid besliste tot het instellen van een overheidsmaatregel. Die zorgt ervoor dat voertuigen die voor 1993 het eerst ingeschreven werden (opgelet: het is wel degelijk de datum van eerste inschrijving die telt en niet de productiedatum) van hun statuut kunnen blijven genieten. Voertuigen die jonger zijn, moeten allemaal 5 jaar langer wachten. Zij komen pas vanaf 2022, wanneer ze 30 geworden zijn, weer in aanmerking.


Oldtimer in 2017meer dan 25 jaar in het verkeer gebracht
Oldtimer in 2018meer dan 26 jaar in het verkeer gebracht
Oldtimer in 2019meer dan 27 jaar in het verkeer gebracht
Oldtimer in 2020meer dan 28 jaar in het verkeer gebracht
Oldtimer in 2021meer dan 29 jaar in het verkeer gebracht
Oldtimer in 2022meer dan 30 jaar in het verkeer gebracht
 

frankie

4e Versnelling
20 okt 2019
261
188
43
45
huldenberg (België)
Type motor
ST1100
Mijne ST1100 (12/06/1995) is ingeschreven onder oldtimer statuut maar zonder oldtimer nr plaat en dit alleen omdat hij pas in Juni 25 jaar oud wordt. (D.i.v neemt dit nu niet aan).
het enige verschil als je ook een oldtimer plaat heb (in België he) is dat de verkeerstaks nog veel lager is. Ik betaal in dit geval de taks zoals elke andere ingeschreven motor.
Betaal nu 96€ Oldtimer verzekering bij erard verzekering te Marke en alles is online verlopen (puike service trouwens).

grts

frankie