1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Magenetische tanktas , bankkaart.

Discussie in 'Tips, Trucs en Wetenswaardigheden' gestart door Mister Vogezen, 4 jun 2018.

1. Mister Vogezen

Mister Vogezen Mega Mijlenmaker

Ik heb eens gelezen , ergens , dat een bankkaart niet in een tanktas met magneten mag gestoken worden omdat die magneten die strip op die kaart kan " beschadigen " .
    Heeft hier iemand ervaringen mee , goed of minder goed ?

2. Nosegear

Nosegear Administrator Medewerker

Tegenwoordig wordt er van de magneetstrip niet zoveel gebruik meer gemaakt als voorheen. De meeste passen werken met RFC of een chipreader. Alleen de lezers waar de hele pas in gaat gebruiken de magneetstrip nog. Daar vallen dan weer wél de meeste cash dispensers onder.

Maar ja: magneten bij een magneetstrip houden is geen goed plan!

• Mee eens Mee eens x 2
  3. Jan KoekePan

Jan KoekePan Kilometervreter

De naam zegt het al, magneetstrip....

4. sven.magnus

sven.magnus 5e Versnelling

De magneet stript de magneetstrip ;)

• Leuk Leuk x 1
    • Lol Lol x 1
  5. Haakie

Haakie 3e Versnelling

Vaak genoeg mijn portemonnee met bankpassen in een magnetische tanktas gehad. Nooit problemen mee gehad.

6. Paul_U

Paul_U Kilometervreter

Heb tegenwoordig zo'n compacte portemonnee van Secrid, met zo'n metalen huls waar die pasjes uit schuiven.
    Schijnt het uitlezen/skimmen van het contactloos betalen (digitaal zakkenrollen) te voorkomen, maar beschermt ook tegen de storingen door magneten (iets met kooi van Faraday, zo heb ik me laten vertellen).

• Mee eens Mee eens x 2
  7. Rimconator

Rimconator Klokje Rondrijder

Laatst bewerkt: 6 jun 2018
  8. Dennis

Dennis The Preacher

Rem, link doet het niet.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

9. Tommie

Tommie Kilometervreter

10. Dennis

Dennis The Preacher

Thanks peet! Doet het

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

11. Paul_U

Paul_U Kilometervreter

Heb die knip al en jaartje of vijf denk ik, is inmiddels ook via vriend Ali ongetwijfeld te vinden. De Secrids zijn niet heel goedkoop.
    Bevalt overigens errug goed hoor.

12. Rimconator

Rimconator Klokje Rondrijder

Deel Deze Pagina