Lekkerij onder de carbs

Windindeharen

Beginnend Bestuurder
1 mei 2020
12
9
3
40
Type motor
ST1100
Hallo,
Ik had het al in het introductie topic gemeld. Deze weel Pan gekocht, 1996 met ABS/TCS, Dag later flinke proefrit. Begon te dampen bij een stoplicht. Ik rook koelvloeistof en de temperatuur liep snel. Onder uit de kuip droop vloeistof. Dat was gisteren. Vandaag spulletje uit elkaar. Carbs er af, prutsen, klooien. Bleek een van de knietjes gescheurd, en de ander zag er ook niet fraai meer uit. In ieder geval zijn de pakkingen overleden.

Nu de vraag, waar bestellen jullie de onderdelen. Dealer? Roukema? Cmsnl? Ik hoop dat ik het probleem nu bij de kladden heb. De slangen lijken me nog wel ok.

De ABS knippert ook, maar dat is van latere zorg. Eerst na vervanging van de knietjes die tientallen boutjes en moertjes maar weer eens op de goede plek zien te krijgen.

gr Hans

Bijlagen

• Sad
Reactions: Cabby

frankie

4e Versnelling
20 okt 2019
261
188
43
45
huldenberg (België)
Type motor
ST1100
Hans kijk eens bij groepsaankopen “koelvloeistof en slangenset + toebehoren” als alles open ligt vervang dan ook maar de darmen preventief want die worden dikwijls vergeten en zijn meestal al heel oud. Waarschijnlijk kan je hier via dit forum nog zo’n set aankopen via sancho ofzo stuur hem een pb voor verdere info...

Ps hou het darmpje open van het koelvloeistof reservoir naar de radiator want overdruk zorgt ervoor dat die darmen kunnen scheuren!!!

grts

frankie

Laatst bewerkt:
  • Informatief
  • Like
Reactions: Cabby en Tiesemans

marccc

Kilometervreter
14 aug 2013
1.029
468
83
60
koersel ( België)
Type motor
ST1300
spijtig , maar we moeten ons beseffen dat we met oude beestjes rond rijden !!! 1991 / 2001 daar zitten al motoren van 20 a 25 jaar bij en die nog altijd met dezelfde leidingen , distrubutie rondrijden
verleden maand remolie vervangen bij een st1100 van 1996 , potje open en helemaal geen olie maar een smurrie als confituur ..
en het gevaarlijkste de remleidingen !! dat is gewoon niet verantwoord van zovele jaren met de oude leidingen blijven rijden , als je weet dat er vele km in het buitenland mee gereden worden. heet , bergen enz brrrrrr
hier op het forum moet het toch mogelijk zijn om remleidingen te plaatsen ( stalen ) en zo duur is uw veiligheid ook niet

elmo

Mega Mijlenmaker
24 mei 2014
2.760
2.392
113
46
biddinghuizen
Type motor
ST1100
Vervang de knieën o ringen de 2 grote slangen en dat kleine slangetje wat van links voor naar je thermostaat gáát. En dan ook je overloopslang naar het expansievat toe.
Doe je dit niet sta je waarschijnlijk over een tijdje weer .
Het ligt nu open en is easy job to do.

Windindeharen

Beginnend Bestuurder
1 mei 2020
12
9
3
40
Type motor
ST1100
Dank voor de tips. Ik zal de investering iets uitbreiden. Verder valt me de motor niet tegen. Keiharde achterbrug, weinig roest. Heeft duidelijk regelmatig onderhoud gehad. Ik overweeg wel om de collector er ook maar onderweg te halen. Hij staat nu toch op de brug en ik heb nog een reservebrommer. Moet natuurlijk ook niet te snel klaar zijn, want dan is het geen hobby meer...
gr Hans

Windindeharen

Beginnend Bestuurder
1 mei 2020
12
9
3
40
Type motor
ST1100
Ik zal even updaten. Via de hulpploegen hier slangen en spul besteld. Na montage, een lekje, nog keer los en nog een slangetje vervangen, is het nu dicht. Helaas deed de teller het niet tijdens de verder succesvolle proefrit. Uit elkaar, palletje van de opnemer bleek afgebroken. Vervanger is inmiddels onderweg als het goed is. Onderwijl maar wat aan de lakdelen gepoetst. Als de teller het doet, duik ik in de ABS lampies. Daar is wat mee. De oude baas heeft zijn jas dus nog niet aan. Geduld, zeg ik dan maar, is een schone zaak. Wordt vervolgd. gr Hans