ST1100 Lekkende carburateurs

TonyPan

1e Versnelling
23 mei 2013
37
11
8
63
Grootebroek
Type motor
ST1100
Dag allemaal,

ik zoek wat hulp bij het verwijderen van de carburateurs van mijn st1100 uit 1991.
De motor heeft te lang stil gestaan en nu zijn waarschijnlijk door de geweldige benzine van tegenwoordig mijn carburateurs dichtgeslibd.

Vorig jaar heb ik er nog wat reiniger in de tank gegooid, een stuk mee gereden, wat alleen lukte als ik 'm boven de 2000 rpm hield.
Daaronder sloeg de motor meteen af. Op de choke bleef hij wel lopen.
Ook heb ik na een tip van Dennis het membraam in de benzinekraan vervangen.

Nu een maand geleden de machine weer geprobeerd te starten, maar tijdens het starten liep de benzine er in stralen onderuit. :(

Ik denk, dat de carburateurs eraf moeten, gereinigd moeten worden en wellicht van een revisiesetje worden voorzien om de boel weer normaal te kunnen laten draaien.

Al het tupperware :Biggrin heb ik verwijderd.

vraag is dus, wie kan mij erbij helpen?
ik woon in West-Friesland.

Animal

3e Versnelling
26 jun 2014
187
204
43
51
Breda (Princenhage)
Type motor
ST1100
@TonyPan, @Lucky Luc kan je wellicht helpen, woont wel aan de andere kant van het land (Sas van Gent). Misschien dat je iets af kunt spreken/opsturen. Weet natuurlijk of hij tijd heeft, maar hij heeft mij indertijd fijn en goed geholpen.

Succes in ieder geval.

TuinfluiterPan

5e Versnelling
28 okt 2014
625
387
63
60
Flevoland
Type motor
Anders
herken het fenomeen...vorig jaar met suzuki vx800 bezig geweest. Het membraam vervangen..sproeiers...maar de benzine bleef eruit gutsen.....

Portupan

Kilometervreter
14 nov 2012
979
525
93
Poortugaal
Type motor
ST1300
Dag allemaal,

ik zoek wat hulp bij het verwijderen van de carburateurs van mijn st1100 uit 1991.
De motor heeft te lang stil gestaan en nu zijn waarschijnlijk door de geweldige benzine van tegenwoordig mijn carburateurs dichtgeslibd.

Vorig jaar heb ik er nog wat reiniger in de tank gegooid, een stuk mee gereden, wat alleen lukte als ik 'm boven de 2000 rpm hield.
Daaronder sloeg de motor meteen af. Op de choke bleef hij wel lopen.
Ook heb ik na een tip van Dennis het membraam in de benzinekraan vervangen.

Nu een maand geleden de machine weer geprobeerd te starten, maar tijdens het starten liep de benzine er in stralen onderuit. :(

Ik denk, dat de carburateurs eraf moeten, gereinigd moeten worden en wellicht van een revisiesetje worden voorzien om de boel weer normaal te kunnen laten draaien.

Al het tupperware :Biggrin heb ik verwijderd.

vraag is dus, wie kan mij erbij helpen?
ik woon in West-Friesland.
probeer als eerste de vlotter aalden en vlotternaaldzittingen schoon te maken.
als dan toch de vlotterkamerdeksels zijn verwijderd, de sproeiers doorblazen en controleren of ze schoon zijn.
Alle oude benzine uit de tank halen en nieuw benzinefilter plaatsen.
vervolgens tanken met premium alcoholvrij en rijden....

martin

• Leuk
Reactions: Tiesemans

TonyPan

1e Versnelling
23 mei 2013
37
11
8
63
Grootebroek
Type motor
ST1100
Dank voor de goede adviezen, maar het gaat mij er om, dat ik juist hup nodig heb bij het verwijderen van de carburateurs.
Ik wil @Lucky Luc daarvoor niet vragen. Ik bedoel, dat is zo'n eind rijden en natuurlijk wil ik degene die me helpt graag zijn onkosten vergoeden.
Het moet natuurlijk wel leuk blijven voor diegene die me eventueel wil helpen.
Overigens ben ik ook bereid om je met de auto op te halen en weer thuis te brengen, mocht dat noodzakelijk zijn.

Mister Vogezen

Klokje Rondrijder
27 sep 2016
4.361
2.855
113
55
prov Antwerpen
Type motor
ST1300
Lees ik regelmatig , carb's reinigen met ultrasoon om ze echt proper te krijgen.
Niet iedereen heeft zo'n toestel maar er zijn wel motorzaken die dat wel hebben.

• Mee eens
Reactions: Nosegear

Animal

3e Versnelling
26 jun 2014
187
204
43
51
Breda (Princenhage)
Type motor
ST1100
Tony de carburateurs zijn niet supermoeilijk te verwijderen. Als je het (gehele) luchtfilterhuis hebt verwijderd hebt (slangetje niet vergeten los te maken aan de onderkant rechts van het huis),dan kun je met een lange kruiskopschroevendraaier (Philips (PH) en geen Pozidriv (PZ)) de slangklemmen losdraaien. Je moet de klemmen hebben het dichts bij de carburateur, het is ff een gepiel maar als je deze losgedraaid hebt kun je met een beetje spanning eerst de ene kant lostrekken en dan kun je andere kant eruit trekken. Dan de choke kabel losmaken (klemmetje losdraaien en de binnenkabel eruit halen). Hetzelfde doe je met de gaskabels. dan is het geheel los en kun je ze eruit halen. Monteren in omgekeerde volgorde, zorg dan dat je wat glijmiddel aan de rubberringen smeert en de slangklemmen maximaal uitgedraaid. Dan eerst de ene kant (links of rechts maakt niet uit) en dan de andere kant erin duwen, goed controleren of de rubbers goed aansluiten op de carbs, dan zitten ze goed.

Ik hoop dat dit je een beetje helpt, Grootebroek is vanuit Breda iets te ver om het live te doen :Biggrin.

Succes!