data-csrf="1566420174,ac49e7d0c81feb91fa50c5b526a932d2" Lek aan dynamo | ST1100-1300.eu

Lek aan dynamo

• beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden

Viffer

1e Versnelling
8 aug 2018
38
9
8
28
Type motor
ST1100
Hallo,
Nu de motor er uit is wil ik het volgende probleem eens nakijken.

Bij het opkuisen van de motorblok gemerkt dat op en rond de dynamo veel opgedroogde olie hing.

Nu vermoed ik dat er een dichting aan vervanging toe is, en nu de blok er uit is wil ik deze vervangen. (Voor een nieuwe 40a versie heb ik niet echt het budget :Sorry:)

Iemand die dit al heeft voorgehad en kunnen oplossen met nieuwe dichtingen?

Zoja kan iemand me helpen met welke dichtingen/o-ringen ik nodig heb en waar te bestellen?

Heb nog een foto gevonden van tijdens demontage motorblok.20180920_164556.jpg

Mvg Nick

Viffer

1e Versnelling
8 aug 2018
38
9
8
28
Type motor
ST1100
Dit weekend bezig geweest met de dynamo te demonteren voor de O-ringen te vervangen.

Bij de demontage opgemerkt dat het hitteschildje van het uiterste lager loszat langs de kant van de motor.
Dit heeft op het eerste zicht geen schade gemaakt.

Nu ga ik toch een nieuw lagertje steken maar bij de demontage van het lager heb ik gezien dat er langs de andere zijde van het lager er gewoon geen hitteschildje opzat?

Mijn vraag is dus moet er een gewoon 6003 zc3 hittebestendig lager op MET langs beide zijden de hitteschildjes aanwezig. OF moet het lager langs 1 zijde open zijn voor een of andere reden?

Redelijk verwarrend en op de tekeningen raak ik ook niet veel wijzer.

Alvast bedankt!
postings automatisch samengevoegd:

Ok iets wijzer geworden.
Het lager is zowiezo langs 1 kant open dus dat is normaal.
Nu nog een nieuw lagertje zien te bemachtigen.

Bijlagen

Laatst bewerkt: