1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

leds vooraan,,, ze zijn besteld...

Discussie in 'ST1100' gestart door Gibbel, 16 nov 2016.

1. Gibbel

Gibbel 5e Versnelling

Ik heb lang uitgekeken welke wel, welke niet maar uiteindelijk toch de juiste (denk ik) gevonden.
    leds voor vooraan, na de ombouw (door superman DENNIS) van de daylights naar leds was eht kleurverschil zo groot dat het haast leek of ik gele lampen had zitten in me kruislichten.

Dus ook opzoek naar helder WITTE koplampen en ze ook gevonden. Ze moesten aan een aantal eisen voldoen, minder verbruik, wit licht, en water bestendig zijn. Ik heb deze gevonden in onderstaande.

https://s5.postimg.org/6taz46tsn/leds.jpg

Ik weet niet wat er hier veranderd is maar ik krijg geen afbeelding/foto meer in een bericht met de tags ????? Zelfs een link naar een hier geuploade foto werkt niet !!!!

Ze zijn onderweg en U mag een update verwachten eens ze er ook daadwerkelijk inzitten...

Op de video is het niet zo duidelijk te zien maar als je met het naakte oog kijkt dan zie je echt het kleurverschil erg hard.

• Leuk Leuk x 6
    • Informatief Informatief x 1
    Laatst bewerkt: 16 nov 2016
  2. Rimconator

Rimconator Mega Mijlenmaker

Gibbel, dat ziet er goed uit.

Ben benieuwd naar het eindresultaat.

• Leuk Leuk x 1
  3. Ozzy

Ozzy Klokje Rondrijder

• Leuk Leuk x 3
  4. Ome Paul

Ome Paul Kilometervreter

Ik ben ook erg benieuwd.

Wanneer ik witte knipperlichten neem met switchback leds dan wil ik ook een koplamp met zo veer mogelijk dezelfde kleur wit als de knipperlichten.

• Leuk Leuk x 1
  5. Rimconator

@Ome Paul : het is inderdaad een mooi gezicht als de koplamp hetzelfde licht uitstraalt als de switchback leds.

Daarom heb ik ook op mijn ST1300 H4 led in de koplamp.

• Leuk Leuk x 2
  6. Gibbel

Gibbel 5e Versnelling

Ik ga in ieder geval de enige niet zijn die deze leds er in zal hebben :) Ze kosten dan ook nog geen €50
    Ozzy leg mij een keer uit hoe jij de foto zo mee in een bericht krijgt????? Ik had van alles geprobeerd maar mij was het niet gelukt...

Laatst bewerkt: 17 nov 2016
  7. Huubxxl

Huubxxl Guest

20151118_065449.jpg
    geen led
    gewoon Philips High Vision H4
    is legaal en het lichtpatroon verandert niet maar word alleen sterker.
    wat je vaak ziet met die aftermarket xenon dat je word verblind of dat het lichtpatroon verandert omdat de lamp bij dimlicht in alle richtingen straalt. bij H4 zit er een kapje onder de gloeidraad dat die niet naar onderen straalt maar alleen naar boven.
    daar hebben ze wel wat bij gedacht
    waarom zit er anders een soort prisma in het glas ?
    allemaal leuk en aardig om goed gezien te worden.
    maar niet om anderen te verblinden.
    koplamp schoon houden en goede lampjes er in en geen action prullaria heb je echt wel genoeg licht.
    waar zijn de heren met wet's kennis ?
    zij zouden het toch moeten weten dat het niet legaal is ☺

• Leuk Leuk x 4
  8. Ome Paul

Ome Paul Kilometervreter

Haal je nu niet xenon en led door elkaar Huub?

• Leuk Leuk x 1
  9. Lucky Luc

Lucky Luc Mega Mijlenmaker

Kan hier ook een leuk stukje neerzetten over vissen of zo....

groet,
    Luc.
    verstuurd vanaf mien striekiezer mee tapatalk

10. Rimconator

@Huubxxl volgens mij gaat het hier over led lampen.

Xenon is inderdaad een ander verhaal.

11. bpsw

bpsw 5e Versnelling

1d6707ece655fb824a9291e56614224c.jpg
    Rimco, Vissen hebben in het donker ook licht nodig om te kunnen kijken waar ze mee bezig zijnYahoo:

gr
    Bas

• Leuk Leuk x 7
    Laatst bewerkt: 18 nov 2016
  12. Huubxxl

Huubxxl Guest

heren ik ben me wel bewust dat het over led gaat .
    ik heb er ook al naar gekeken.
    jullie geven ook zelf aan dat ze meer licht geven ...zeg feller zijn..
    nu komt mijn punt wat ik bedoel :Nono:
    het mag niet.
    de opbouw van de lampjes is niet geschickt voor een koplamp met een reflector en schijf die het licht bundelt en het dimlicht omlaag houd om de tegeligger niet te verblinden.
    stond er volgens mij ook in dat andere antwoord. ..maar ja niet goed over gekomen zullen we maar zeggen.:Lol:
    jullie moeten zelf weten wat jullie doen. zolang de led lampen niet goed gekeurd in H4 zijn komen ze bij mij niet in de Pan.
    en voor die auto's en motoren die me met zoon licht tegen komen gebruik ik ook groot licht Good:Lol:

• Leuk Leuk x 2
  13. Lucky Luc

die jongens met led zullen dat dan waarschijnlijk ook wel terug doen, alleen hebben die twee keer zoveel licht als jij, lijkt me niet echt slim van je.........

groet,
    Luc.

• Leuk Leuk x 3
  14. Huubxxl

Huubxxl Guest

• Leuk Leuk x 1
  15. Dennis

Dennis The Preacher

• Leuk Leuk x 4
  16. Huubxxl

Huubxxl Guest

@Dennis
    :Lol:Good dat heb ik zo vaak dat ik denk ik moet mijn psycholoog bellen maar dan zet ik gewoon het internet uit en alles is goed :Smile:

• Leuk Leuk x 1
  17. Mikey

Mikey 4e versnelling

Ik heb om dezelfde reden die jij aangeeft (nog) geen led koplampen. Maar dan gaat het alleen om het lichtbeeld dat niet correct is en tgv het strooilicht verblindend kan zijn. Dus ik blijf wel zoeken. Want buiten dat het niet verblindend mag zijn, is het niet verboden hoor Huub.

Voor personenauto's is er eea over te doen geweest, zelfs korte tijd verboden, maar onder bepaalde voorwaarden ook bij aftermarket weer toegestaan.
    Bij motoren heeft dit echter niet gespeeld. Dus de montage en het voeren van xenon of led in koplampen is op zich niet verboden. Het voeren van verblindende of misleidende verlichting wel.

Maar ben het persoonlijk met je eens dat ik wel led wil, maar alleen met een correct lichtbeeld en geen strooilicht.
    En nu heb ik laatst een setje gevonden.... van een bekende NL fabrikant. Kosten, ff uit mijn koppie, rond de € 450,-.....

• Leuk Leuk x 2
    Laatst bewerkt: 19 nov 2016
  18. Nosegear

Nosegear Administrator Medewerker

Is dat wel zo? De nieuwere generaties H4-vervangende ledjes zijn qua lichtbeeld volgens mij erg dicht bij het origineel! De oudere versies hadden een heleboel leds rondom, maar de modernere hebben net als een normale H4 slechts twee lichtpunten - net als een H4 twee filamenten heeft. Die Jappen zijn ook niet helemaal dom, natuurlijk . .

• Leuk Leuk x 5
  19. Mikey

Mikey 4e versnelling

Dat klopt wel. En ik heb ze ook al gezien met zo'n metalen plaatje om het dimlicht te bundelen in een bepaalde richting. Toch heeft nog niemand me een gemonteerd setje kunnen laten zien dat een mooi strak afgetekende lijn op bv een muur geeft zoals de standaard H4 dat wel doet. Dus ik zoek nog even door.

• Leuk Leuk x 4
  20. Dennis

Dennis The Preacher

Plakbandje op je koplampglas. Tis maar een 1300.

• Leuk Leuk x 5
  21. Honda

Honda Guest

Een zekere mate van jaloezie is onvermijdelijk!:Bad;)

• Leuk Leuk x 1
  22. Mikey

Mikey 4e versnelling

Plakbandje op je smikkel kan je krijgen @Dennis... Ducktape....
    En ik zal je voor zijn; Ik neem wel een trapje mee....

• Leuk Leuk x 6
  23. Dennis80

Dennis80 5e Versnelling

Met "strooilicht" val je minder op, het lijdt af en wekt irritatie net als pa & moe achterin de auto zitten en de lampen hoog in de bomen schijnen. Maar voor de berijder is het prima zicht.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

24. Lucky Luc

Yvo, matrak nemen, tikje in de knieholte, geen trapje nodig....

groet,
    Luc.

• Leuk Leuk x 1
  25. Huubxxl

Huubxxl Guest

ik heb de nieuwe versies van de h4 led ook al bekeken.
    ze zijn op weg maar nog niet helemaal
    als ik nou de philps high vision lampjes bekijk en ik ben echt wel een beetje nachtblind kan ik niet zeggen dat ik slecht zie met dat licht.
    en als ik kijk na oppervlakte en afstand wat het licht haalt is dit ruim voldoende voor de toegestane snelheiden.
    dit is mijn persoonlijke mening. .. maar er zijn alltijd mensen die wat anders of iets meer willen ☺

26. Gibbel

Gibbel 5e Versnelling

Ik heb er ook lang over gedaan om voor andere lichten te kiezen,, had eerder ook Xenon in huis gehaald,n deze zijn er nooit ingegaan net omdat ze niet dat mooie (juiste) lichtpatroon hebben. Nu bij de huidige leds lees ik dat het patroon mooier is afgetekend dan bij een normale H4 Halogeen lamp,,, Dus ik denk dat vernoemde bezwaren reeds achterhaald zijn, als je trouwens goed naar de foto kijkt dan zie je ook dat er 1 led is afgeschermd met een metalen kapje net als bij de Philips lamp. E,n meer licht is niet per definitie slecht licht het is alleen meer en feller, en goed gericht verblind je er niemand mee hoor.
    Ik zie BV wel dat er velen hier met een Pan rond rijden die Engelse koplampen voeren, (herkenbaar door het patroon in het glas) deze Engelse koplampen zijn eigenlijk meer verblindend als ze niet een hoeksticker krijgen.
    Als het ons lukt dan zullen we mooi het patroon laten zien van de leds later...

• Leuk Leuk x 4
  27. Gibbel

Gibbel 5e Versnelling

Er werd hier al aangehaald dat de aftekening van het licht met led niet zo goed geregeld zou zijn als met een halogeen lamp...
    Kijk even op onderstaand filmpje,,, op 4:28 (voor de meesten wat onverstaanbaar maar de beelden spreken voor zich denk ik....)

• Leuk Leuk x 2
  28. Huubxxl

Huubxxl Guest

ze zijn dicht bij het lichtbeeld wat vereist is. een potentiële vervanger voor mij ☺
    by the way vorige week auto van zoontje afkeurpunt ivm. wit led in stadslicht.
    het wit leek teveel op blauw....
    zul je zien...heb je dadelijk goed licht word je aangehouden dat de licht temperatuur te veel richting blauw gaat.
    een van die reden dat ik wacht op goed gekeurde ☺

29. Gibbel

Gibbel 5e Versnelling

niets wordt goedgekeurd als niemand er mee bezig is... toch

• Leuk Leuk x 3
  30. Huubxxl

Huubxxl Guest

@Gibbel
    ze zijn er wel mee bezig
    volgens info uit een duits tijdschrift zijn bekende fabrikanten ermee bezig de bekende lampjes met draad te vervangen.

31. Tommie

Tommie Kilometervreter

32. Huubxxl

Huubxxl Guest

en dat zijn nou net die types die een fout lichtbeeld geven en exact die uit china voor minder dan de helft.
    ik wacht ☺

33. Gibbel

Gibbel 5e Versnelling

JA IDD dat zijn beiden de foute leds,,, die wil ik er in ieder geval niet in hebben....

• Leuk Leuk x 1
  34. Tommie

Tommie Kilometervreter

Voor het lichtbeeld heb ik gisteren twee foto's gemaakt.
    Eén van lazy met fabriek led koplamp (en dus met seriegoedkeuring van de instanties) en één van Iniemienies muis met china leds.
    IMG_0959.JPG IMG_0958.JPG
    CTX 1300 ST1300
    voor alle duidelijkheid links is CTX rechts is ST
    Vind ik die China leds een stuk minder strooilicht geven

• Leuk Leuk x 3
    • Mee eens Mee eens x 1
  35. Huubxxl

Huubxxl Guest

@Tommie
    het is een samenspel van factoren.
    het centerpunt van de lichtbron en de richting van het licht tegenover de reflector is belangrijk en het glas van de koplamp ( bij een koplamp met raster )
    het moet bij het dimlicht een horizontale lijn zijn die niet daarboven schijnt maar wel naar onderen om de tegeligger niet te verblinden. op de eerste foto zie je de duidelijke lijn. de tweede is er boven en er onder dus bij slecht afgestelde koplam zou te tegenligger verblind kunnen worden.
    maar maakt eigentlijk ook niets uit.
    iedereen kan doen wat hij wil.
    er waren mensen die vraagden naar info en die hebben ze nu wel denk ik ☺

36. Huubxxl

Huubxxl Guest

Screenshot_2016-11-24-20-14-07.png
    het meest ideaal lichtbeeld ( geel en rood ) bij dimlicht

37. Tommie

Tommie Kilometervreter

@Huubxxl Ik ken het plaatje en vind het grappig dat plaatje van het ideale lichtbeeld beter benaderd wordt door de Chinese ST leds dan door de fabrieks CTX.
    Vandaar dat ik gisteren even een paar foto's genomen heb.
    Verder is het een kwestie van afstelling en iedereen heeft nu inderdaad wel genoeg info denk ik.

• Leuk Leuk x 2
  38. Lucky Luc

Tommie, van mij krijg je gelijk.

groet,
    Luc.

• Leuk Leuk x 1
  39. Tommie

Tommie Kilometervreter

• Leuk Leuk x 3
    Laatst bewerkt: 24 nov 2016
  40. Ieniemienie

Ieniemienie Kilometervreter

Ik heb die Philips H4 lampen gehad. Die waren serieus binnen een half jaar stuk. En gillend duur dat die krengen waren. Tommie heeft dus in Chinaland die nieuwe ledlampen besteld en geplaatst. Gisteren waren we nog even een rondje rijden en Tommie heeft nog voor mij uit gereden en hij zei dat ik hem niet verblindde. Wel dat ik met het witte licht duidelijk zichtbaar ben.
    Hoe dan ook, ik merk dat ik beter gezien word want de koekblikken gaan wel wat eerder naar rechts. En da's ook wel fijn.

• Leuk Leuk x 3
  41. Mikey

Mikey 4e versnelling

....70cc cilinders voor bromfietsen zijn ook gewoon te koop in Nederland...

• Leuk Leuk x 5
  42. Dennis

Dennis The Preacher

Wat een verhalen over hoe lampen werken etc.

Tis simpel: de ene doet het beter dan de ander.
    En vindt je van niet, dan niet.

️️️️️️️️

• Leuk Leuk x 4
  43. Gibbel

Gibbel 5e Versnelling

De leds zijn gearriveerd en meteen even erin om te zien wat het resultaat is...
    Het verschil ik kleur is duidelijk, ze passen nu perfect (wat kleur betreft) bij mijn led daylights.

Voor alle duidelijkheid links is led, rechts is H4 halogeen....

Bijgevoegde bestanden:

• Leuk Leuk x 5
    • Informatief Informatief x 1
  44. Ome Paul

Ome Paul Kilometervreter

Erg mooi Gibbel!

Bijgevoegde bestanden:

• Leuk Leuk x 3
  45. Rimconator

Ik zeg: goed bezig Gibbel.

• Leuk Leuk x 2
  46. Dennis

Dennis The Preacher

Kabam! Ik prijs mij gelukkig met een Gilbert. Onze @Gibbel heeft mij verrast met een mooi setje leds!
    Exact dezelfde als hem.

En oooooooooohhhhhhh wat een bak met licht!!

Gibbeltje: dank je wel! Ben er superblij mee maatje!

Hallogeen:

Tataretaaaaaaaaaaaa

De Gibbel leds:
    Ff me zonnebril op

En merk vanzelf wel of ik ze moet afstellen. Maar oohhhhhh wat een geweld aan licht!

• Leuk Leuk x 8
  47. Ome Paul

Ome Paul Kilometervreter

Ziet er erg gaaf uit Dennis :D

• Leuk Leuk x 1
  48. Dennis80

Dennis80 5e Versnelling

Volle bak met licht dat is het zeker...

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

49. Gibbel

Gibbel 5e Versnelling

Super man dat je ze er ook al in hebt zitten.... IDD een zee van licht, en als er teveel tegen geknipperd wordt dan draaien we wel aan het knopje....
    Maar zoals ik (met het blote oog) kan zien zal dat wel meevallen al heb ik de verkeerde lens in mijn Daisy zitten blijkbaar (toch om de twee lampen te gelijk te laten branden)?
    De meeste hebben in het fresnell aan beide kanten het verloop zitten ik duidelijk dus niet,,,,

20161128_162914gib.jpg

Wat ik dus bedoel is dat het blauwe gedeelte wat zorgt voor de afdemping van het licht niet aanwezig is aan de linker (op de foto) kant. Misschien dat ik dat meot oplossen met een sticker?

50. Lucky Luc

Gilbert dat moet bij beide lampen aan dezelfde kant zitten, dus niet de kant die jij hier duid!

groet,
    Luc.

Deel Deze Pagina