1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

leds dashboard

Discussie in 'ST1100' gestart door Bijtje85, 21 apr 2018.

1. Bijtje85

Bijtje85 1e Versnelling

Hallo,

heeft iemand ervaring met het plaatsen van leds als verlichting van de tellers?

Paul

2. Dennis

Dennis The Preacher

Ja. Wat wil je weten?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Laatst bewerkt: 21 apr 2018
  3. PanPaul

PanPaul 4e Versnelling

Lees even mee want voor een 1100 wil ik dat ook wel een keer gaan doen.

4. Dennis

Dennis The Preacher

Is heel simpel. Achter op je dash zitten 5 rubbers met lampjes erin. Die trek je eruit, lampje wisselen en klaar.
    Volgens mij (uit mijn hoofd) zijn de kleuren bruin/groen de kleuren van de lampjes. Trek voorzichtig aan de draadjes en je lampje komt eruit.
    En verwisselen (non-ABS) is makkelijk.
    Raam etc eraf zodat je bij de achterkant van je klok komt.
    ABS heb je meer last van de ABS computer. Die hangt beetje in de weg. Die losmaken en je kan erbij.

• Mee eens Mee eens x 2
    • Leuk Leuk x 1
  5. Bijtje85

Bijtje85 1e Versnelling

Dank je, maar ik ben eigenlijk opzoek naar iemand die daar ervaring mee heeft wat betreft lichtopbrengst enzo. Ik heb het al eens geprobeerd maar het werd eerder donkerder dan lichter :Banghead:

6. Dennis

Dennis The Preacher

Dan of heb je ze verkeerd geplaatst of ze deden het niet.
    Dit is de mijne en alle pans die ik gezien heb, rood/geel/blauw/groen backlight is net zo zichtbaar als de mijne.

• Leuk Leuk x 3
    • Mee eens Mee eens x 1
  7. Zeurdoos

Zeurdoos Kilometervreter

Dat is misschien inderdaad wel handig om er bij te vermelden zeker mat dashboard lampjes. led werkt maar op 1 manier (plus min niet draaibaar) dus als je een gloeilamp stekertje hebt (T10 bijvoorbeeld) dan kun je die op 2 manieren in de fitting zetten en met een led lamp zal hij maar op 1 van die 2 manieren werken ;)

• Mee eens Mee eens x 1
  8. noordpan

noordpan 2e Versnelling

received_894496340716408.jpeg received_932987573533951.jpeg received_932987573533951.jpeg heb de blauwe leds genomen

• Leuk Leuk x 1
  9. S-Tsw-1300

S-Tsw-1300 Mega Mijlenmaker

Ik had in mijn vorige 1100 uit '91 (Amerikaans model) ook blauwe leds gemonteerd. Kijk uit met het terugplaatsen. Er zitten aluminium bakjes die het analoge licht richten. Deze kun je makkelijk losdrukken. Je hebt ze voor led niet nodig maar voor als je ooit terug wil...:Biggrin

• Informatief Informatief x 2
  10. Tim

Tim 2e Versnelling

Ik heb alle lampjes vervangen voor led.
    Ik zal morgen eens een foto maken en opzoeken welke leds het waren

11. Oppie

Oppie 5e Versnelling

12. PanPaul

PanPaul 4e Versnelling

Die vind ik mooi @Oppie !
    Dat wil ik ook.
    Kun je aangeven welke leds je hebt gebruikt en waar gekocht? (als je dat nog weet).
    Alvast dank.

13. Oppie

Oppie 5e Versnelling

@PanPaul , zijn de crystal blue. Bij ali voor 1,89 (10 stk)

14. PanPaul

PanPaul 4e Versnelling

@Oppie, zijn ze allemaal hetzelfde? Ik dacht dat er verschil in helderheid is tussen de achtergrondverlichting van de tellers en de indicatielampjes in de balk boven de klokkenwinkel.
    Heb je misschien een (ali) link want met christal blue komen ze niet voor de dag.
    jij hebt toch witte gebruikt of is het toch blauw?

15. Dennis

Dennis The Preacher

16. PanPaul

PanPaul 4e Versnelling

Hoeven niet gedaan te worden??? Ik wiluiteindelijk alles led hebben dus....

17. Oppie

Oppie 5e Versnelling

Volgens mij zit er in de dashboard ledjes geen verschil in sterkte........correct me if I'm wrong

18. Hansepansje

Hansepansje Kilometervreter

@Oppie,
    Het verschil zit 'm waarschijnlijk minder in de lichtsterkte (wat er wel is tussen verschillende types), als wel in de optiek: Je moet ledjes hebben die een beetje 'rond' stralen, niet die een strakke lichtbundel hebben want dan wordt het licht niet mooi verdeeld.

Groets, Hans

19. Oppie

Oppie 5e Versnelling

Ach so, thnx hans. Goed punt

20. Jan KoekePan

Jan KoekePan Kilometervreter

Kost dat veel aanpassing? Of "gewoon" een kwestie van vervangen?
    Ik heb een ST1300, kan dat bij zo'n bakbeest ook? Wie heeft daar ervaring mee en wil die met mij delen?...

21. panman1100

panman1100 VIP Medewerker

• Informatief Informatief x 1
  22. Hunter

Hunter 5e Versnelling

Voor de 1300 is het niet echt plug en play, leds moeten gesoldeerd worden...
    is ook weer een wachtlijst om dit te laten doen via dit tof Pan-clubke :)

• Top Top x 1
  23. MarcQ

MarcQ 3e Versnelling

24. Dennis

Dennis The Preacher

Yep. Zijn de goede. Zijn ook makkelijk te vervangen. Wel even opletten dat je leds test. Doen ze het niet, dan omdraaien.

• Leuk Leuk x 1
  25. MarcQ

MarcQ 3e Versnelling

Deel Deze Pagina