1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Langs welke weg ?

Discussie in 'Tips, Trucs en Wetenswaardigheden' gestart door Mister Vogezen, 5 mei 2018.

1. Mister Vogezen

Mister Vogezen Mega Mijlenmaker

Wie kent een beetje zijn weg in de Italiaanse regio's Lombardije & Piëmont ?
    Mijn vraag aan jullie .
    Ik zit maar te piekeren langs welke weg ik zou rijden om van Lecco ( Como meer ) naar Sospel ( regio Provence - Alpes - Côte d'Azur ) om zo door te stoten naar de Alpen en route Des Grands Alpes af te haspelen.
    De bedoeling is om Milaan en Turijn te mijden want dat lijkt op Maps een grote concentratie van wegen .
    Geen autostrade , wel leuke wegen .
    Ik ben daar nog nooit geweest en heb ook geen idee of het daar druk is.
    2 Opties zie ik ,
    https://www.google.be/maps/dir/Lecc...2447dbe!2m2!1d7.449154!2d43.87793!2m1!1b1!3e0

of
    https://www.google.be/maps/dir/2390...2447dbe!2m2!1d7.449154!2d43.87793!2m1!1b1!3e0

Wie heeft de gouden tip ?
    Periode 2e week van september.

2. j.kuijper

j.kuijper 4e Versnelling

Ik zou afzakken naar Genua en dan de bloemen riviera volgen. Tot monaca en daar de alpen route oppikken. Wij hebben dit een aantal jaren geleden in omgekeerde volgorde gedaan.

Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk

• Mee eens Mee eens x 2
  3. Hupelde

Hupelde 4e Versnelling

Of bovenlangs via Zwitserland richting Chamonix..

4. Mister Vogezen

Laatst bewerkt: 5 mei 2018
  5. j.kuijper

j.kuijper 4e Versnelling

Dan moet je wel langs de kust gaan, de route die je laat zien zit te hoog. Wij vonden het in ieder geval schitterend. Door rijden tot cannes, is een hoop te zien daar.
    Je moet de route even uitstippelen in Basecamp, bloemenriviera is wel te vinden op het net.

Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk

Laatst bewerkt: 5 mei 2018
  6. Mister Vogezen

Ja klopt.
    Ik ben nog nooit in dat land geweest en ik heb gelezen dat het bestaat uit 3/4 bergen.
    Mijn broer is er al verschillende keren geweest en hij vindt het, het mooiste Europese land.
    Of dat echt zo is zal ik zelf moeten ondervinden maar het is wel schitterend.

7. Fred-A

Fred-A Kilometervreter

der eerste route die je aangaf in maps om turijn heen is de mooiste ,ri cuneo.en sospel,niet over genua gaan is een hel de bloemenroute van wege het verkeer.
    gr Fred a

8. Mister Vogezen

Ook in de 2e week van feb Fred ?

9. Manus

Manus 5e Versnelling

Men neme www.kurviger.de
    Deel de routes op in dagen a 300 km
    Maak hiervan gpx files en smijt deze in de GPS.
    Zet deze in de GPS om naar routes en je zult watertanden.;);)

10. Mister Vogezen

Gebruik ik wel eens , ja dit zijn leuke dingen voor de mensen.

11. Hupelde

Hupelde 4e Versnelling

Ik zou zelf bovenlangs gaan via de diverse Zwitserse pasjes....en dan via Chamonix Frankrijk binnenkomen en daar de RDGA oppikken..
    Via Aosta dal kan ook en dan de Gr. St Bernard meepikken, of via de Kleine St, Bernard Frankrijk binnenrijden..

Eigenlijk is alles mooi in die hoek...qua routes staat er zoveel online...gewoon bij elkaar rapen en zelf een combi maken...

En Col du Turini is watertandend... :)

12. Fred-A

Fred-A Kilometervreter

dacht dat er 2e week van september stond,maar kan me vergissen,taal is niet mijn sterkste punt.

13. Mister Vogezen

De 2e week van september , ja klopt.
    Heb het nog eens ff nagelezen want ik begon te twijfelen.
    Heb je enig idee of de bloemenroute in die periode ook nog druk zijn Fred - A ?

Deel Deze Pagina