data-csrf="1560712506,8eaa20cf1130bd11d415b50b7d7ca58c" Kromme remschijven | ST1100-1300.eu

Kromme remschijven

• beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden

Ton Verkleij

2e Versnelling
14 mei 2018
69
47
18
57
Stolwijk, 5 km onder Gouda
Type motor
ST1100
Vandaag geconstateerd dat de remschijven krom zijn, met een meetklok is dat goed te zien en ik hoor ook dat ze aanlopen.

Overigens hoorde ik dat pas na montage van nieuwe banden. De monteur vertelde mij dat het safe is om er mee te rijden maar ik heb het zekere voor het onzekere genomen en nieuwe remschijven besteld, al met al 600 euro.

Heeft iemand enig idee hoe dit nu opeens zich zo manifesteerd, en kan ik van het weekend er nog mee door rijden?

Overigens voel ik geen getril in de remhandle en als ik rem blijf ik het aanlopen nog steeds horen.

elmo

Mega Mijlenmaker
24 mei 2014
2.322
1.708
113
45
biddinghuizen
Type motor
ST1100
het wordt toch vervangen dus zolang je er geen last van hebt met remmen en er genoeg voering op zit lekker rijden.
maar was dit voor de bandenwissel niet aanwezig? anders zou ik bijna zeggen dat ze op de schijf gestuiterd zijn met bandenwissel

• Mee eens
Reactions: Werner1

sleutelaar

3e Versnelling
17 aug 2015
131
117
43
46
Amersfoort
Type motor
ST1100
wat @elmo zegt ben ik bang dat ze bij demontaga/montage de schijf hebben beschadigd
dat kan heel snel bij inspannen van het wiel

Guardian

5e Versnelling
7 mei 2018
438
187
43
Pernis - Rotterdam
Type motor
ST1100
Ik geloof er niks van. Opeens heb je kromme schrijven?? Dat wat @elmo schrijft denk ik ook:mad:
Ooit soortgelijke situatie gehad met een auto. Goedkope ( imitatie) zooi gekocht die krom bleken te zijn.
Op het Subaru forum ook eens gelezen dat iemand na een lange rit zijn wielen had schoongemaakt met koud water, ( zaten zelfs scheurtjes in de remschijven).

Laatst bewerkt:

waffie

Kilometervreter
7 nov 2012
1.059
841
113
Etten leur/Sprundel
Type motor
Geen
remschijven zijn een slijt art en als je niets voelt (onder alle omstandigheden) en ze voldoende dik zijn, zou ik er mee door rijden.
Ik vind het bijv vreemd waarom je zou gaan meten als je eerder nooit wat gemerkt hebt.
en wat als die schijven hun nodige meters al achter de kiezen hebben.

remschijven kunnen door zoveel redenen krom trekken,
zelfs het loshalen kan al aanleiding genoeg zijn

te heet en te dun, of juist te snel afgekoeld (waterplas) , remschijf slotje

Zelfs in de werkplaats moet je het erg bont maken om 2 remschijven tegelijk krom te krijgen.
en voor de alg info,
remschijven lopen altijd wat aan en als jij het heel goed hoort, ga ik meer twijfelen of je remklauwen wel goed loskomen,

het zou namelijk jammer zijn dat je nieuwe schijven binnen korte tijd wederom krom zijn . en enkel omdat er een foute diagnose is gesteld

Ton Verkleij

2e Versnelling
14 mei 2018
69
47
18
57
Type motor
ST1100
Dank je voor jullie reactie's. Het bevreemd met wel want voordat de motor de winterstalling in ging waren er geen problemen en nu is er van alles aan de hand, wat ik ook vreemd vind is dat als ik rem ik nog steeds het geluid hoor dat er iets aanloopt.

Zijn zijn wel degelijk krom, een meetklok gaf duidelijk aan dat er een slinger in zit dus wel degelijk krom. Ik vermoed dat dit met het banden wisselen gebeurt is. En het zijn de eerste schijven nog want toen ik de motor afgelopen zomer kocht had ie nog maar 8930 km gelopen. Altijd binnen gestaan in de woonkamer van een poetsneuroot.

robm84

4e Versnelling
16 sep 2016
250
104
43
34
nieuwegein
Type motor
ST1100
Wat gaf de klok aan dan kwa uitslag? Want je met altijd wel wat.

Ben benieuwd naar waardes

waffie

Kilometervreter
7 nov 2012
1.059
841
113
Etten leur/Sprundel
Type motor
Geen
beste ,

Ik geloof zonder meer dat de meetklok wel iets heeft aangegeven echter de inspanning vooraf aan het meten is belangrijker.

Nogmaals, remproblemen zoals een kromme remschijf voel je beslist in de remhendel
Over jouw stelling dat er nu pas zaken mis zouden zijn kan ik geen mening geven.
En de km stand kan ik ook niet beoordelen anders dan dat er een afgelezen km stand is van 9000 en nog wat
Het maakt me wel nieuwsgierig over waar dit lijstje van tegenslag inmiddels uit bestaat.

overigs ter info ,
de toegestaande meet tolerantie is een zijdelingse speling van 0.2 mm

Ton Verkleij

2e Versnelling
14 mei 2018
69
47
18
57
Type motor
ST1100
Gemeten waarde van de zijdelingse speling was 0.51 mm.

Lijst van tegenslagen:

teruggebracht van winterstalling en nieuwe banden, spatbord scheef gemonteerd, ABS-TCS stickers weggeblazen door hoge druk spuit, spatbord verlenger afgebroken en gescheurd. Motor weer laten ophalen.

teruggebracht na herstel bovenstaand, spatbord verlenger past niet meer, vooral bij 50 km/h goed te horen dat er iets aan loopt. Motor opnieuw terug laten brengen.

Bij ophalen nieuw bestelde spatbord verlenger past nog steeds niet, meetklok laat flinke zijdelingse speling zien, aanloop geluid nog steeds goed te horen.

Nieuwe remschijven, remblokken zijn besteld, worden volgende week gemonteerd, vrijdag a.s. de motor weer ophalen. Fingers crossed.

Guardian

5e Versnelling
7 mei 2018
438
187
43
Pernis - Rotterdam
Type motor
ST1100
Motor ophalen en brengen ?? Spanbanden gebruikt op de schijven of soortgelijke handelingen.?? Ik krijg altijd een vreemde smaak in de mond als ik dit soort berichten lees. Motor met 9000 op de teller en dan dit pfffff. Zou dat bedrijf in de toekomst maar mijden.......Dirol

elmo

Mega Mijlenmaker
24 mei 2014
2.322
1.708
113
45
biddinghuizen
Type motor
ST1100
Als ik dit zo allemaal lees word ik er niet vrolijk van zeker niet met dit soort knulligheden .dat mag gewoon niet meer voorkomen en anders keurig opgelost.

waffie

Kilometervreter
7 nov 2012
1.059
841
113
Etten leur/Sprundel
Type motor
Geen
Het is me toch wat,

maar nogmaals ik kan het allemaal niet meer plaatsen,
maar nou ben ik ook niet van gisteren.

Voor de bandenwissel hoeft er geen spatbord af en wat dat dan te maken heeft met de spatbord verlenger,
Daarnaast zit het spatbord vast met boutjes die een kraagje hebben.
Ze vallen in een gat wat zorgt voor de passing

Het aanlopen zou ik dan nog willen begrijpen, immers 1 poot kan schuiven op de as en soms .. heel soms staat ze niet juist
maar dan ook nog 1 of 2 ) remschijv(en) die krom zouden zijn.
en dat allemaal na de winterstalling haal en breng service

maar als het allemaal al vast staat dat deze dealer jouw niet goed van dienst is geweest..
dan ga je zelf toch niet de kosten dragen,
Jouw zaak is duidelijk...... claim de remschijven het spatbord en de verlenger en vooral alle arbeid en ongemak en laat ze alles oplossen
Een beetje dealer heeft daar dekking voor.
Ventileren helpt hier niets bij
en bedenk dat je met honing meer vliegen vangt
En over dat vet,

met van horen zeggen kun je feitelijk niets mee.
ik zelf heb geen probleem met dat vet maar het getuigd toch niet van kwaliteit voor zo.n dergelijk onderdeel dat we de slijtage moeten gaan ondervangen met iets wat feitelijk niet op iedere hoek van de straat te verkrijgen is.
Dat onderdeel is gewoon zeer slecht van kwaliteit en veel te licht uitgevoerd voor de taak waarvoor het bedoelt is,
bij dat andere jap merk kom ik het nooit tegen

Maar ga naar Dennis, en laat zijn blik er maar eens overheen gaan.

Ik denk wel dat er nog meer addertjes uit gaan komen.

als het te mooi is om waar te zijn.. etc

Ton Verkleij

2e Versnelling
14 mei 2018
69
47
18
57
Type motor
ST1100
Vanmiddag met de motor naar de motorzaak geweest. De nieuwe schijven en remblokken lagen al klaar. "En controleer dat er niets meer aanloopt!" Dat zouden doen.

Ik zit een kwartier bij de koffiehoek, komt de medewerker van de werkplaats deemoedig naar mij toe geslopen. "Even overleggen", ik vrees het ergste. Wat blijkt, de schijven zijn opnieuw nagemeten en zijn helemaal niet zo krom als eerder aangekondigd was, de laatste meting was niet goed verlopen.

Nadat die wielen en remklauwen verwijderd waren was het aanloopgeluid nog steeds te horen. Het was de ABS sensor die contact maakte met de ABS krans in het voorwiel. Nadat alles opnieuw uitgericht en gemonteerd was is eindelijk het aanloop geluid weg. Ik hoefde niets te betalen.

Ik ga met Dennis een afspraak maken zodat hij alles kan controleren en verbeteren, zeker wat het gebruikte vet betreft. Pas dan ben ik er zeker van dat alles klopt en veilig is.

panman1100

VIP
Medewerker
29 okt 2012
5.379
5.118
413
70
Voorhout
Type motor
ST1100
Zijn die nieuwe remschijven en nieuwe remblokken er nu opgezet ?

Wat ik wel vreemd vind is dat je de sensor hoort aan lopen terwijl het wiel eruit is.
(Quote : Nadat die wielen en remklauwen verwijderd waren was het aanloopgeluid nog steeds te horen. Het was de ABS sensor die contact maakte met de ABS krans in het voorwiel ) Unknw

Laatst bewerkt:

Dannys

3e Versnelling
1 sep 2017
159
93
28
34
Tilburg
Type motor
ST1300
Vorige week nog gehoord dat iemand zn motor in de winterstalling bracht met volle tank en terugkreeg met lege tank en 200 km meer op de teller... Ik vond t belachelijk maar diegene deed er laconiek over :-s

Ton Verkleij

2e Versnelling
14 mei 2018
69
47
18
57
Type motor
ST1100
Dat lijkt me
Zijn die nieuwe remschijven en nieuwe remblokken er nu opgezet ?

Wat ik wel vreemd vind is dat je de sensor hoort aan lopen terwijl het wiel eruit is.
(Quote : Nadat die wielen en remklauwen verwijderd waren was het aanloopgeluid nog steeds te horen. Het was de ABS sensor die contact maakte met de ABS krans in het voorwiel ) Unknw
TJa, daar heb je gelijk in, dat heb ik verkeerd geformuleerd. De remklauwen waren verwijderd en het wiel zat er nog in dus.
postings automatisch samengevoegd:

Vindt het sowieso een vreemd verhaal. Je brengt je fiets weg voor een winterstalling en vervolgens is je fiets beschadigd en niemand weet daar iets van.
Daar ben ik ook helemaal niet blij mee. Je gaat er van uit dat je motor goed behandelt wordt en je krijgt deze terug met allerlei mankementen puur door slordigheid en onachtzaamheid, stickers weggespoten door de hoge drukspuit, spatbord scheef gemonteerd, ABS sensor die aanloopt. Ik breng daar mijn motor niet meer.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Dennis

Guardian

5e Versnelling
7 mei 2018
438
187
43
Pernis - Rotterdam
Type motor
ST1100
Ik vind het niet vreemd meer dat soort berichten. Blijf met je tengels van andermans spullen af en kom gemaakte afspraken gewoon na.
Ik hoop dat, na de controle van @Dennis , jij weer van de Pan kan genieten wat daar heb je hem voor :vroem:

Ton Verkleij

2e Versnelling
14 mei 2018
69
47
18
57
Type motor
ST1100
Net bij Dennis geweest, ontzettend leuke reactie gehad:

Dennis : Nou heb ik een hoop pans gezien, dacht dat ik de beste onderhouden Pan gezien had, maar dat was voordat Ton hier stond.
Een Pan uit 99 (volgens mij) met 11000 km (!) erop.
“Nieuwste” 1100 die er nu rondrijdt. Want denk niet dat er
meerdere zijn die er nog uitzien alsof ze net uit de fabriek rollen.

Bijlagen

Nu is alles nagekeken en weer helemaal goed. Ook hele goede adviezen gekregen, ben er heel erg blij mee. Goodbye Goedhart, deze Pan gaat nu bij Dennis in onderhoud.