Communicatie Kost je een duit...

Gibbel

Kilometervreter
28 aug 2013
844
475
63
62
Herentals (B)
www.gibphoto.be
Type motor
ST1100
Helmcommunicatie nodig, deze heb ik al voor een aantal motorrijders besteld ze werken super goed over een afstand van 600m getest en geen probleem ondervonden. We hebben gepaird mt een TT rider3 en met een TT rider 550 ook zonder enig probleem. Voor €60 ben je meteene verbonden met je motormaat of met je partner achterop.

HEt komt van wish of geek en dat is wel even wachten op je bestelling...

Hier is hij nog net iets goedkoper en heeft een snellere levering:

En deze iets duurder maar dan heb je wel meteen ook radio aan boord.

Laatst bewerkt:

Gibbel

Kilometervreter
28 aug 2013
844
475
63
62
Herentals (B)
www.gibphoto.be
Type motor
ST1100
Meestal niet @Nero maar dat sluit niet uit dat het wel kan gebeuren. Ik neem meestal wel contact op met de trader met de vraag om het bedrag op de (bijgeleverde) invoice (prijsvermelding op het etiket) lager te maken.
Maar zelfs met invoerrechten (en bijbehorende boete) is de prijs nog vele malen lager dan het hier ana e kopen.
Van de honderden pakjes (wekelijk toch een pakje of 10 a 15) heb ik nog meer 3 keer invoer moeten betalen.

het is even iets anders als het via DHL verstuurd wordt dan zit je zo goed als altijd met invoertaksen. Dit komt omdat DHL zelf automatisch de goederen aanbiedt bij de douane. Je moet dan uiteraard geen boete betalen, de invoer taks komt dan meestal (hangt af van wat voor goederen het zijn) op +20% ...
Doch ook hier stel ik steeds de vraag om eht bedrag op het etiket lager te maken. Goederen die wat duurder zijn worden meestal met DHL verstuurd, zo kreeg ik mijn gimbal (effectieve kostprijs €480) via DHL, had hen gevraagd om €200 op het etiket te zetten. Na afrekening van €40 invoertaks kreeg ik het pakketje netjes aan. Totaal dus €520 betaald voor iets wat hier niet onder de €2000 te vinden is.

Maar de meeste pakjes die via reguliere post verstuurd worden komen dus aan zonder taks te betalen,,, raar is dus wel als je pakje wel onderschept wordt dat je dan altijd een boete erbij hebt omdat je het pakje zelf hebt aangeboden bij de douane,,, Maar een pakje dat per post komt kan je niet aanbieden bij de douane daar je niet eens weet wanneer het aankomt,,, Rare regelgeving dus. Maar zoals gezegd op de honderden (zijn er meer dan 1000 hoor) pakjes heb ik 3x moeten betalen.

drivervince

4e Versnelling
15 nov 2012
215
111
43
Utrecht
ik heb zelf iets wat op de 1e/2e lijkt. waarmee je ook 3 2 andere aan kan sluiten in conference mode. (nog niet getest)
hoewel ze het redelijk doen, is de bediening echt een kriem. de knopjes zijn heeeel klein.
je hebt al snel de off knop te pakken. ook is de functie van geluid en radio zender omgedraaid.
om volume te veranderen moet je de knop inhouden. (ik verander dus vaak van zender) kan zijn dat alleen ik dat heb...

laatste lijkt me wel wat.

grt,
V

COLUMBO1963

3e Versnelling
19 feb 2020
193
116
43
57
Jabbeke
Type motor
ST1300
Ik heb net in mijn geldbeugel getast en op aanraden de Cardo Freecom 4+(sound by JBL)gekocht.
Ik ben zeer tevreden van de kwaliteit van het geluid want moet je weten, door een ongeluk met een anti-tank wapen is mijn gehoor, met name mijn hoge tonen, voor 90% weggevallen.
Ik heb gehoorversterking aangeschaft en kan zo in het dagelijkse leven toch iets normaal functioneren. Maar die dingen nemen toch wel wat plaats tussen je schedel en je oorschelp. Dus ben ik verplicht om ze af te nemen anders is de druk van én die gehoorversterking én de luidsprekers van de intercom én eventueel de poten van je leesbril veel te groot.
Gewoon, wou dit even kwijt.

Gibbel

Kilometervreter
28 aug 2013
844
475
63
62
Herentals (B)
www.gibphoto.be
Type motor
ST1100
<<de bediening echt een kriem. de knopjes zijn heeeel klein.
je hebt al snel de off knop te pakken.>>
Ja IDD de knopjes (bij de bovenste versie) staan wel redelijk dicht op elkaar, we hebben toen getest zonder handschoenen en dan heb je daar geen last van natuurlijk. Aan de andere kant staan er ook wel heel wat functies op natuurlijk. We hebben het pairen met andere (zelfde BTs) wel getest en dat werkte perfect, we zijn weliswaar niet verder dan een 600 meter gegaan, maar dat klonk nog steeds als een klok.

drivervince

4e Versnelling
15 nov 2012
215
111
43
Utrecht
Nou we zullen het binnenkort weten, want ik heb net de 3e versie (wayxin R9) besteld voor mij en mijn broer. :)
plus eentje met een camera er in... want dat wil ik toch wel eens zien of dat werkt.. (maxto M3 bluetooth met camera)

i'll keep you informed.

groet
V

Gibbel

Kilometervreter
28 aug 2013
844
475
63
62
Herentals (B)
www.gibphoto.be
Type motor
ST1100
Ohhh ik ben benieuwd, ja een camera er in dat wil ik zeker een keer zien @drivervince
De mogelijkheden houden niet op blijkbaar, ik denk da de resolutie niet zo afdoende zal zijn voor de camera (???) maar laat ons maar afwachten.
Ben benieuwd...

drivervince

4e Versnelling
15 nov 2012
215
111
43
Utrecht
1080..
staan een paar videootjes op yuptub.
videobewerking zal wel nodig zijn, maar dat ligt een beetje in lijn met de verwachting.
ten slotte zijn cameraatjes (mobiel) al 10+ jaar op de markt dus ik verwacht dat het nog wel eens redelijk kan zijn.

maar ook als dashcam (crashcam) zal het wat waarde geven.
hij zit ten slotte al op je helm dus geen gepiel met aparte camera's en zo.